Jump to content

[Tip] De shift toets


Nemean^inf

Recommended Posts

De shift toets dient niet alleen voor een hoofdletter maar ook voor andere dingen:

  • Shift toets bij afsluiten.
  • Shift toets voor nee op alles.

Shift toets bij afsluiten is ook handig kijk maar eens hier:

1noshiftlk5.jpg

Zonder shift toets.

2shiftge3.jpg

Met shift toets.

Uitleg: Met de shifttoets krijg je de slaapstand modus.

Shift toets voor nee op alles uitleg:

Je hebt vaak bij een scherm, de Ja, de Ja op alles, de Nee, en de Annuleer.

Maar wat als je nou Nee op alles wilt? Dat kan druk de Shift toets in en de Nee veranderd in ''Nee op Alles.''

2 kleine handige tips.

De tip van de slaapstand modus werkt alleen wanneer de slaapstand modus is ingeschakeld.

Bewerkt: door -supremecars-
Link to comment
Delen op andere websites

Goede tips :) De eerste kende ik al, maar de tweede nog niet. Misschien leuk en/of handig om bij de tweede tip ook plaatjes te zetten ;)

Klopt wou ik doen, elke keer probeerde ik iets maar dat ging niet. Jammer, ik ga verder proberen! :D

Bewerkt: door -supremecars-
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is Stand-by hetzelfde als slaapstand, maar wel goed ontdekt :)

Nee, het is niet hetzelfde. Dit vond ik op dit forum.

In de slaapstand wordt alles wat op dat moment in het geheugen zit naar de schijf weggeschreven. Wordt de PC uit slaapstand gehaald wordt de laatste situatie hersteld: zet de PC midden in een document maar eens in slaapstand, haal je hem er weer uit dan kun je in je document gewoon weer verder werken. Standby haalt het geheugen leeg en schakelt de PC naar laag energieverbruik, altijd nog meer dan in slaapstand. Bovendien kost het opstarten vanuit standby meer vermogen dan vanuit slaapstand. Standby gebruik ik nooit, overdag zet ik hem altijd in slaapstand en voor 's nachts pas helemaal uit.

Tevens werkt de eerste tip ook niet als je de slaapstand hebt uitgeschakelt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

En nog een handige tip voor de Shift-toets. Als je een aantal webpagina's in een browser hebt bekeken, kan je met Shift ingedrukt en het scrollwiel van je muis pagina's voor- en achteruit gaan. Dit werkt in ieder geval in Firefox 2 en in Internet Explorer 6. IE7 heb ik niet dus daarin kon ik het ook niet testen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mischien ook wel handig om bij je post neer te zetten dat waneer je Shift toets ingedrukt houd en je hebt bijvoorbeeld een pictogram geselecteerd die je wil verwijderen waneer je dan normaal op alleen maar delete zou drukken vraagt die of je het wil verwijderen naar de prullenbak maar waneer je shift ingedrukt houdt niet want dan verwijdert die het gelijk, kan erg handig zijn als je bijvoorbeeld veel filmpjes ofzo tegelijk wil verwijderen.

dus kortom:

aaa.exe geselecteerd + delete = Naar prullenbak

aaa.exe geselecteerd + Shift + Delete = compleet van hd verwijderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan er ook bij, maar met enkele programma's zijn software snel te achter halen, wil je dus een harde schijf weg gooien waar data op heeft gestaan, haal er dan een magneet over om echt alles kwijt te raken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...