Jump to content

Euphoria!


Dastard

Recommended Posts

R* have finally confirmed that GTA IV will use NaturalMotion's Euphoria. I think we all knew this anyway but it's nice to have confirmation.

Incase you're wondering about the source, the fact was stated in a word document which was sent alongside the trailer to the online press.

Bron:Gtaforums

Het lijkt erop dat R* bevestigt heeft dat GTA IV de Euphoria Engine zal gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar gebruikt voor GTA IV zowel de RAGE engine als de euphoria engine, dat zijn twee onafhankelijke dingen.

De RAGE engine is de grafische engine, die door rockstar zelf ontwikkeld is. Deze zorgt ervoor dat models, textures, licht,shaduw op de juiste manier in beeld worden gebracht.

De Euphoria-engine is een product dat rockstar heeft ingekocht bij Natural Motion. Het is een software-engine, die bewegingen (animaties) van virtuele actors kan genereren. In oudere versies van GTA, waren alle bewegingen van de actors voor geprogrameerd. Als een actor in de game iets moets doen, werd de juiste animatie file van schijf geladen en werd de beweging uitgevoerd. Hierdoor zagen ale bewegingen er telkens precies hetzelfde uit.

Euphoria kan deze bewegingen real-time, dus on-the-fly genereren, en daarbij dus rekening houden met de exacte omstandigheden ( objecten, snelheid, bewegingen). Hierdoor zullen de actors in GTA IV veel natuurlijker bewegen dan in voorgaande versies. In de tweede trailer was dit b.v te zien, toen niko achter aan een vrachtwagen hing die om een bocht ging.

Samengevat: GTA IV gebruikt zowel de RAGE engine als de Euphoria engine.

Link to comment
Delen op andere websites

De resultaten van de euphoria engine waren in de 2e trailer al mooi te zien toen je nikko zag hangen aan die heli e vrachtwagen. Dat hebben ze vast expres laten zien. :)

Groetjes, :cya:

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

Ter voorbeeld: Dit TouTube-filmpje laat goed zijn wat de Euphoria engine precies doet en wat voor realistische animaties het produceert.

Das absoluut geen goed voorbeeld

Ik vind niet dat ze de engine goed laten zine in dit filmpje

bovendien zijn een hoop star wars spellen flink middelmatig

Ik bedoel kijk gewoon naar de trailer daar zie je niko toch ook aan een heli en aan een truck hangen

Link to comment
Delen op andere websites

Ter voorbeeld: Dit TouTube-filmpje laat goed zijn wat de Euphoria engine precies doet en wat voor realistische animaties het produceert.

Das absoluut geen goed voorbeeld

Ik vind niet dat ze de engine goed laten zine in dit filmpje

bovendien zijn een hoop star wars spellen flink middelmatig

Ik bedoel kijk gewoon naar de trailer daar zie je niko toch ook aan een heli en aan een truck hangen

ja ik vind het ook altijd onhandig kijken bij die spellen van star wars enzo. indiana jones gaat btw ook gebruik maken van euphoria.

hier een heel basic animatie filmpje die de mogelijkheden van euphoria wel goed laat zien:

http://www.youtube.com/watch?v=ZDqz2c5JL64...ted&search=

Link to comment
Delen op andere websites

Ter voorbeeld: Dit TouTube-filmpje laat goed zijn wat de Euphoria engine precies doet en wat voor realistische animaties het produceert.

Das absoluut geen goed voorbeeld

Ik vind niet dat ze de engine goed laten zine in dit filmpje

bovendien zijn een hoop star wars spellen flink middelmatig

Ik bedoel kijk gewoon naar de trailer daar zie je niko toch ook aan een heli en aan een truck hangen

ja ik vind het ook altijd onhandig kijken bij die spellen van star wars enzo. indiana jones gaat btw ook gebruik maken van euphoria.

hier een heel basic animatie filmpje die de mogelijkheden van euphoria wel goed laat zien:

http://www.youtube.com/watch?v=ZDqz2c5JL64...ted&search=

Wat het eerste filmpje wel mooi liet zien, is hoe de euphoria engine niet alleen de karakters animeert, maar ook het doorbuigen en breken van die houten balken veel realistischer maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ter voorbeeld: Dit TouTube-filmpje laat goed zijn wat de Euphoria engine precies doet en wat voor realistische animaties het produceert.

Das absoluut geen goed voorbeeld

Ik vind niet dat ze de engine goed laten zine in dit filmpje

bovendien zijn een hoop star wars spellen flink middelmatig

Ik bedoel kijk gewoon naar de trailer daar zie je niko toch ook aan een heli en aan een truck hangen

ja ik vind het ook altijd onhandig kijken bij die spellen van star wars enzo. indiana jones gaat btw ook gebruik maken van euphoria.

hier een heel basic animatie filmpje die de mogelijkheden van euphoria wel goed laat zien:

http://www.youtube.com/watch?v=ZDqz2c5JL64...ted&search=

Wat het eerste filmpje wel mooi liet zien, is hoe de euphoria engine niet alleen de karakters animeert, maar ook het doorbuigen en breken van die houten balken veel realistischer maakt.

correctie: dat is niet euphoria, maar dmm (digital molecular matter). digital moleculair matter. die zorgt voor het realistisch breken van hout en buigen van metaal e.d. dat is nog niet bevestigd of dit in gta 4 zit :puh:

zie:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat het eerste filmpje wel mooi liet zien, is hoe de euphoria engine niet alleen de karakters animeert, maar ook het doorbuigen en breken van die houten balken veel realistischer maakt.

correctie: dat is niet euphoria, maar dmm (digital molecular matter). digital moleculair matter. die zorgt voor het realistisch breken van hout en buigen van metaal e.d. dat is nog niet bevestigd of dit in gta 4 zit :puh:

zie:

Inderdaad, daar vergiste ik me :roll: . Dat zijn inderdaad twee verschillende afzonderlijke producten. Ik heb het nog even nagezocht, en DMM zullen we niet in gta4 tegenkomen, want:

"DMM -- exclusive to LucasArts for any game releases through September 2008"

Link to comment
Delen op andere websites

Wat het eerste filmpje wel mooi liet zien, is hoe de euphoria engine niet alleen de karakters animeert, maar ook het doorbuigen en breken van die houten balken veel realistischer maakt.

correctie: dat is niet euphoria, maar dmm (digital molecular matter). digital moleculair matter. die zorgt voor het realistisch breken van hout en buigen van metaal e.d. dat is nog niet bevestigd of dit in gta 4 zit :puh:

zie:

Inderdaad, daar vergiste ik me :roll: . Dat zijn inderdaad twee verschillende afzonderlijke producten. Ik heb het nog even nagezocht, en DMM zullen we niet in gta4 tegenkomen, want:

"DMM -- exclusive to LucasArts for any game releases through September 2008"

ohh..jammer dat we dat sowieso niet in gta 4 zullen tegen komen dan :( maar waarschijnlijk komt rockstar wel met een goed alternatief :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

je kan trouwens ook legaal aan de slag met spelen in eniges zo kan je lekker zelf editen en een soort van filmpje editen/maken je vind het op de site google gewoon euphoria en je komt er vanzelf!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...