Jump to content

[PS] Wegwerken met Vanishing Point


Trecka

Recommended Posts

Welkom en alvast bedankt voor het volgen van mijn tutorial, de pro's zullen dit trucje vast wel kennen, maar voor de beginners is het erg handig.

Oké, let's get started

Stap 1- Open in Photoshop een plaatje van een Auto o.i.d. waarvan je iets wilt wegwerken, ik wil graag de bedrukking van deze Smart halen.

auto2.jpg

Stap 2- Ga naar Filter-Vanishing Point of gebruik de sneltoets Alt+Ctrl+V.

Stap 3- Als het goed is verschijnt er een nieuw scherm, selecteer daar de volgende knop:

6aulxds.jpg

Stap 4- Maak nu (door 4 keer te klikken om een hoek te maken) een vierkantje. Let erop dat het wel in een zwart vlak moet zijn!

4xnc94y.jpg

Stap 5- Selecteer nu in het Vanishing Point-venster de Clone Stamp-tool door op "S" te drukken.

Stap 6- Houd Alt ingedrukt en klik éénmaal in het pasgemaakte vierkantje, als het goed is wordt er nu een stukje zwart geselecteerd, klik net zo vaak op het deel wat je wilt wegwerken totdat het helemaal gevanished is ;)

Let op: Als je iets bekomt als onderstaand, met name het met wit omcirkelde gebied, klik dan gewoon nog een met Alt ingedrukt op je vierkantje en ga weer verder.

536mtlx.jpg

Stap 7- Je bent nu klaar, je kan eventueel de Smart nog bedrukken met jouw reclame ;)

Voor:

auto2.jpg

Na:

63lg9ib.jpg

Bedankt voor het volgen van mijn tutorial, het is mijn eerste dus tips/rates/outcomes zijn heel erg gewenst! :engel::tu:

Dit is ook mogelijk met de gewone Clone Stamp-tool (S), maar ik prefereer de Vanishing Point voor dit soort werkjes, omdat dit sneller gaat in mijn ogen

Bewerkt: door Trecka
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...