Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Weet iemand hoe je automatisch kunt richten in San Andreas (PC Versie). In de missie Nines and AK's komt er bovenin te staan: Nadat je automatisch hebt gericht kun je tussen doelen kiezen met MS Wheel up en MS Wheel down. Maar er staat nergens waar je automatisch kunt richten. Weet iemand hoe dit moet?

Sef

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij kan dit alleen als je bij Options - Controller Setup - Controller op Joypad zet. Je hebt dan wel minder mogelijkheden met de muis dacht ik, maar je richt dan wel automatisch. Net zoals op de PS2. Overigens heb ik sinds kort een joypad voor de PC die grote gelijkenis vertoont met de dual shock controller voor de PS2 en kan wel zeggen dat dit een hele verbetering is t.o.v. de besturing met muis en toetsenbord, mede doordat ik het gewend was om het spel op de PS2 te spelen.

Edit @ hieronder: De meeste joypads / gamepads zijn tegenwoordig gewoon uitgerust met een USB aansluiting, dus je hebt geen Joystick aansluiting nodig.

Met de mousewheel wissel je van wapen, als ik het goed heb. Is het trouwens niet zo dat je van 'target' wisselt met de mousewheel tijdens het richten? <- Dit werkt trouwens alleen als automatisch richten aanstaat, wat je dus aanzet door 'Joypad' als controller te selecteren. Hoe dan ook ik vind een goede Joypad / Gamepad een aanrader om SA mee te spelen, maar dat is ook afhankelijk wat je gewend bent.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

OK, maar kan het echt niet met de muis? Mijn computer heeft geen Joystick aansluiting, en waarom staat er dan Mousewheel up en down?

Geplaatst:

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt niet automatisch richten en de camera met de muis besturen tegelijk. Je zult het met de Numpad-pijltjes moeten doen. Ik zou hem dus gewoon op de normale stand houden.

Met het numerieke gedeelte kan je niet richten, VWO-er bedoeld dat je de camera kan sturen met de numpad zoals je ook normaal gesproken met je muis kan doen. Met de muis is dit niet meer mogelijk als je Joypad als controller kiest en dus aangewezen bent op de numpad om de camera te sturen.

Edit: Heb je zojuist een PB gestuurd, voor een paar centen heb je al een redelijk goede gamepad. :sigaar:

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:
OK, Bedankt. Ik zal eens kijken of ik zo'n ding kan halen.

Ik heb net hetzelfde probleem (zie forum san andreas) :-(

wil dit zeggen dat automatisch richten ENKEl met een gamepad werkt

(ook niet met toetsenbord)

toch vreemd maar ik zal es proberen

Geplaatst:

Kun je niet iets aanpassen in het script bestand, dat je automatisch richt net zoals in GTA 3 en Vice City!

Of is dat niet mogelijk?

Van J.V 8)

Ik heb net hetzelfde probleem (zie forum san andreas) :-( wil dit zeggen dat automatisch richten ENKEl met een gamepad werkt (ook niet met toetsenbord) toch vreemd maar ik zal es proberen
Door de controller op 'Joypad' te zetten kan je dus met de muis en toetsenbord automatisch richten. Je hebt dus in principe geen joypad / gamepad nodig. Nadeel is dat je met de muis het camerastandpunt niet meer kan sturen, dit nadeel is er niet meer als je daadwerkelijk een joypad / gamepad gebruikt. Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:
Ik heb net hetzelfde probleem (zie forum san andreas) :-( wil dit zeggen dat automatisch richten ENKEl met een gamepad werkt (ook niet met toetsenbord) toch vreemd maar ik zal es proberen
Door de controller op 'Joypad' te zetten kan je dus met de muis en toetsenbord automatisch richten. Je hebt dus in principe geen joypad / gamepad nodig. Nadeel is dat je met de muis het camerastandpunt niet meer kan sturen, dit nadeel is er niet meer als je daadwerkelijk een joypad / gamepad gebruikt.

:dans::Y_O_

het is automatisch richten lukt, alles nog effe handig instellen en ik kan beginnen

cheers :cya:

Geplaatst:
Door de controller op 'Joypad' te zetten kan je dus met de muis en toetsenbord automatisch richten. Je hebt dus in principe geen joypad / gamepad nodig. Nadeel is dat je met de muis het camerastandpunt niet meer kan sturen, dit nadeel is er niet meer als je daadwerkelijk een joypad / gamepad gebruikt.

het is automatisch richten lukt, alles nog effe handig instellen en ik kan beginnen

Wat instellen? :eten:

Geplaatst:

Wat instellen? :eten:

De controleres, natuurlijk... Hij bedoeld dat hij op deze manier alles moeilijk te gebruiken vind, en daarom wilt hij dingen anders instellen zodat het voor hem wel makkelijker is om het te gebruiken. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...