Jump to content

Kracht van kogel


Las Vegas

Recommended Posts

Kan je instelling veranderen dat de kogel meer damage kan aanbrengen?
Dit kun je aanpassen door de waarde in kolom L van het betreffende wapen in het bestand "weapon.dat" te veranderen.

Dit bestand staat in de "data" folder van je SA installatie.

Als je het bestand opent, en het lettertype veranderd naar "Courier new", zie je zo wat kolom L is.

Voor pistol staat daar b.v. de waarde 25.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je dat ook voor een knuppel doen?

Nee helaas, dit geldt niet voor "Melee" wapens.

Uit het begin van het bestand:

# ALL WEAPONS
#-----------------------------------------------
#	A:		string weaponType
#	B:		string eFireType
#	C,D:	float targetRange, weaponRange
#	E,F:	int modelId1, modelId2
#	G,H:	int reloadSampleTime1, reloadSampleTime2
#	I:		int weaponslot
#
#GUN DATA	(use $ identifier)
#-----------------------------------------------
#	J:		AssocGroupId
#	K:		int ammoClip
#	L:		int damage
#	M,N,O:	float fireOffset x, y, z
#	P:		int skillLevel 	0:POOR	1:STD	2:PRO
#	Q:		req stat level to get this weapon skill level
#	R, S:	float accuracy (0.5 - 2.0f), move speed (0.5 - 1.5)
#	T,U,V:	int animLoop start, end, fire
#	W,X,Y:	int animLoop2 start, end, fire
#	Z:		int breakoutTime

Zoals je ziet, staat L alleen bij "Gun Data", geen melee wapens dus. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je dat ook voor een knuppel doen?

Nee helaas, dit geldt niet voor "Melee" wapens.

Uit het begin van het bestand:

# ALL WEAPONS
#-----------------------------------------------
#	A:		string weaponType
#	B:		string eFireType
#	C,D:	float targetRange, weaponRange
#	E,F:	int modelId1, modelId2
#	G,H:	int reloadSampleTime1, reloadSampleTime2
#	I:		int weaponslot
#
#GUN DATA	(use $ identifier)
#-----------------------------------------------
#	J:		AssocGroupId
#	K:		int ammoClip
#	L:		int damage
#	M,N,O:	float fireOffset x, y, z
#	P:		int skillLevel 	0:POOR	1:STD	2:PRO
#	Q:		req stat level to get this weapon skill level
#	R, S:	float accuracy (0.5 - 2.0f), move speed (0.5 - 1.5)
#	T,U,V:	int animLoop start, end, fire
#	W,X,Y:	int animLoop2 start, end, fire
#	Z:		int breakoutTime

Zoals je ziet, staat L alleen bij "Gun Data", geen melee wapens dus. ;)

Ik denk toch wel dat het mogenlijk is om deze gegevens aan te passen voor melee wapens. Want de kettingzaag is duidelijk veel sterker dan de cane. Ik denk dus wel dat deze wapens in de lijst moetten staan, maar dat er dan enkele functies zijn uit die lijst die niet worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld de skill level en ammoclip. Hier kan nog wel even naar gekeken worden...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk toch wel dat het mogenlijk is om deze gegevens aan te passen voor melee wapens. Want de kettingzaag is duidelijk veel sterker dan de cane. Ik denk dus wel dat deze wapens in de lijst moetten staan, maar dat er dan enkele functies zijn uit die lijst die niet worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld de skill level en ammoclip. Hier kan nog wel even naar gekeken worden...

De headers die rockstar in die file gezet heeft laten niet veel aan duidelijkheid over en ik heb in de bijna 3 jaar dat SA nu uit is, nog nooit van iemand gehoord dat ze niet zouden kloppen. Natuurlijk heb je gelijk dat de chainsaw meer schade aanricht dan een cane. maar dat wil nog niet zeggen dat dit via weapons.dat (of een andere config-file) aan te passen is. Zoals het ernaar uitziet is dat gewoon hardcoded in de exe.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Het is wel mogelijk om de "damage" van een melee wapen te veranderen.

Ga naar: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\melee.dat

Daar staat de "hit" die kun je dus verhogen naar 100 ofzo zodat je je tegenstander meteen neerslaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel mogelijk om de "damage" van een melee wapen te veranderen.

Ga naar: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\melee.dat

Daar staat de "hit" die kun je dus verhogen naar 100 ofzo zodat je je tegenstander meteen neerslaat.

Goed gevonden :D

:tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel mogelijk om de "damage" van een melee wapen te veranderen.

Ga naar: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\melee.dat

Daar staat de "hit" die kun je dus verhogen naar 100 ofzo zodat je je tegenstander meteen neerslaat.

Goed gevonden :D

:tu:

thnx maar ik heb wat gedaan met de gta3.img alleen had ik de verkeerde verwijdert nu doet mijn gta sa het nii meer dus dat word opnieuw instaleren. :cry::{

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...