Jump to content

YouTube filmpjes op het forum


PatrickW

Recommended Posts

Vanaf vandaag is het mogelijk om YouTube filmpjes in je forum berichten op te nemen. YouTube wordt op het internet een steeds belangrijkere bron van informatie en entertainment en we willen daar als forum op inspelen.

We hebben hiervoor een speciale BBcode gemaakt, waarmee je ze kunt plaatsen. Omdat te doen moet je eerst de filmcode van het YouTube-filmpje achterhalen. Dit is normaal gesproken het laatste deel van de URL van het filmpje op YouTube.

Stel we willen dit filmpje in een bericht opnemen.

Als we naar de URL kijken, dan is deze: http://youtube.com/watch?v=h91gdtFjULs

De filmcode van dit filmpje is dan: h91gdtFjULs

Om het filmpje in je bericht op te nemen zet je deze filmcode op de volgende manier tussen youtubes-tags:

[youtube]h91gdtFjULs[/youtube]

Het resultaat van deze code is dat het volgende in je bericht verschijnt:

Nog wel een paar regels over het gebruik van deze tag:

  1. Gebruik in signature is uiteraard niet toegestaan vanwege de maximale afmetingen van de signatures.
  2. Het is niet de bedoeling om te pas en te onpas een topic over een bepaald YouTube filmpje te openen, maar ik vermoed dat er wel een paar speciale topics zullen ontstaan. We zullen als crew aanzien hoe zich dit ontwikkelt en ingrijpen als het ons te ver gaat.

Veel plezier :D.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Thundercover

    4

  • Groot-Duimpje

    4

  • -Omar-

    4

  • .Timothy

    3

Ik vind een goede ontwikkeling. Zo kunnen de leden en ik eindelijk Youtube video's in onze berichten neerzetten. Vroeger moest ik altijd een aparte link in mijn bericht zetten zodat ze de video op Youtube konden bekijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is wel nice ja, alleen vindt ik dat die dingen van YoutTube nogal onhandig zijn in vergelijking met degene die op de site staan je kan bijvoorbeeld geen full-screen doen of in 1 klik naar de pagina op youtube gaan waar je reacties etc ziet.

Kan er tevens ook geen BB-Code voor Google Video gemaakt worden want dat gaat net zo simpel als je dat bij YouTube doed.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...