Geplaatst: 14 september 200717 jaren comment_775888 ik heb een tut gemaakt over het maaken van een alpha. benodigdheden: * Photoshop * 3D Max * 15 minuten moeilijkheidsgraad: 2/5 spellingsfouten voorbehouden Bewerkt: 14 september 200717 jaren door kees1991
Geplaatst: 14 september 200717 jaren comment_775902 Wel mooie tutorial, maar het is ook handig om het Photoshop gedeelte te behandelen.
Geplaatst: 14 september 200717 jaren comment_775903 Super tut Kees. Simpel maar goed overzichtelijk en makkelijk te doen. Greetz
Geplaatst: 14 september 200717 jaren Auteur comment_775913 Wel mooie tutorial, maar het is ook handig om het Photoshop gedeelte te behandelen. dat is zo makelijk. dat ik dacht dat dat er niet bij hoefde. ik kan het nog wel even uitleggen hoor. gewoon met de toverstafje selecteeren wat zwart moet worden. hout de shift ingedrukt. nu heb je het gedeelte geselecteerd wat zward moet worden. neem nu gewoon een zwarte brush. en maak het zwart. draai nu de selectie om doormidel van rechte muis knop en dan Slect Inverse. maak dit deel nu wit en klaar is het photoshop gedeelte. tnx voor de het positive commentaar sorry van de spel fouten. maar ja dislexy he
Geplaatst: 15 september 200717 jaren comment_776447 Ik weet dat wel, maar een beginnende photoshopper/3dsmaxer niet. Tutorial toegevoegd aan de MTL.
Geplaatst: 15 september 200717 jaren comment_776455 Mooie tut! Alleen jammer dat het stukje hoe je dat dan ook ingame moet zetten er niet bij zit .
Geplaatst: 15 september 200717 jaren comment_776498 Zal ik even helpen met de spellingsfouten? Making an Alpha.Open eerst de texture die je wilt gebruiken in Photoshop. Verwijder alles wat je transpirant wilt maken. Alles dat wit is, zul je straks in 3D Studio Max kunnen zien. Alles dat zwart is, wordt transpirant. Daarom gaan we nu het plaatje zwart/wit maken. Als je dit gedeelte gedaan hebt, is het Photoshop-gedeelte klaar. Nu gaan we in 3D Studio Max verder. Maak een 'plane' waar je je alpha op wilt maken. Klik op het vierkantje naast 'Opacity' en laad het zwart/witte plaatje. Klik en sleep je texture bolletje in een ander leeg bolletje. Laad dan je texture met het vierkantje achter 'Diffuse'. Als je dit allemaal goed gedaan hebt, is het gedeelte dat je in Photoshop zwart gemaakt hebt, nu doorzichtig. Je zult dus zo'n resultaat krijgen: Verder een prima tut hoor!!!
Geplaatst: 2 januari 200817 jaren comment_855964 Had hij geen dislectie . Maar zeker handige tutorial hoor gast-die-geen-eigenlijk-geen-kees-heet .
ik heb een tut gemaakt over het maaken van een alpha.
benodigdheden:
* Photoshop
* 3D Max
* 15 minuten
moeilijkheidsgraad: 2/5
spellingsfouten voorbehouden
Bewerkt: door kees1991