Marius Geplaatst: 1 januari 2005 Rapport Geplaatst: 1 januari 2005 De oorzaak als Vice City vast loopt en als je veel auto's hebt geinstalleerd dan is dat dat komt door de vele nieuw auto's die in Vice City zitten, Rockstar games heeft voor Vice City de engine een beetje aangepast en daardoor kan die nieuwe auto's die vele mb's groot zijn niet aan terwijl dat bij GTA 3 wel kon, daarom zijn de auto's in vice city dus ook niet zo mooi, ze zijn maar 60 tot 80 kb groot terwijl de meeste nieuwe auto's 1 tot 2 mb groot zijn. Reageren
PatrickW Geplaatst: 2 januari 2005 Rapport Geplaatst: 2 januari 2005 Ik vemoed eerder dat het probleem is dat de graphische kaart een heleboel van die high-poly auto's niet aankan. De auto's die standaard in VC zitten, zijn inderdaad redelijk simpel van opzet in vegelijking met sommige downloadable auto's. Dit lijkt voornamelijk gedaan te zijn, om het spel op bescheiden hardware ook nog te laten draaien. De meeste mensen die klagen over VC crashes met veel gemodde auto's draaien meestal op systemen die dicht tegen de minimum-eisen aanliggen. Alhoewel ook zwaardere systemen wel op de knieen te krijgen zijn als je veel zeer complexe auto's in het spel brengt. Moddelers die dat soort auto's releasen weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn. Vaak zijn het kant en klare auto's uit andere spellen, die overgezet zijn, zonder na te denken over de omvang. Het is juist de kunst, om een auto er goed uit te laten zien bij een beperkte omvang van de files. Reageren
Marius Geplaatst: 2 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2005 Ik vemoed eerder dat het probleem is dat de graphische kaart een heleboel van die high-poly auto's niet aankan. De auto's die standaard in VC zitten, zijn inderdaad redelijk simpel van opzet in vegelijking met sommige downloadable auto's.Dit lijkt voornamelijk gedaan te zijn, om het spel op bescheiden hardware ook nog te laten draaien. De meeste mensen die klagen over VC crashes met veel gemodde auto's draaien meestal op systemen die dicht tegen de minimum-eisen aanliggen. Alhoewel ook zwaardere systemen wel op de knieen te krijgen zijn als je veel zeer complexe auto's in het spel brengt. Precies de auto's zijn dus niet zo groot omdat de hardware van de ps2 het niet aan kan, en omdat Vice City groter is dan gta 3 hebben ze de auto's minder mooi moeten maken om het spel toch nog steeds snel te laten draaien. Maar voor de PC heeft het dus niks te maken met je hardware omdat de Vice City engine het gewoon zelf niet aankan. Reageren
Eclipse Geplaatst: 2 januari 2005 Rapport Geplaatst: 2 januari 2005 Ik heb een vraag hierover en een link in de F.A.Q. gezet. (sticky topic in dit subforum) Reageren
PatrickW Geplaatst: 2 januari 2005 Rapport Geplaatst: 2 januari 2005 ER bestaat wel een tool "limit_adjuster" van SteveM, waarmee je onder anderen, de "streaming memory" kunt aanpassen. Daardoor schijn je wel meer te kunnen toevoegen, maar ook dat is natuurlijk beperkt. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, want ik ben niet zo'n auto-downloader, ik houd meer van Mission mods en "total conversions".. Ik zal een link naar Joriz sturen zodat hij 't in de datebase kan opnemen. Reageren
Ken-D Geplaatst: 3 januari 2005 Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Dus eigenlijk kan de engine de overgekopieerde auto's van andere spellen niet aan? Postaldude Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 januari 2005 Rapport Geplaatst: 6 januari 2005 Jawel, maar met mate.... Als je er te veel "complexe wagens" toevoegt gaat het vanzelf mis. Reageren
ShadowOps Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 ow, maar ik had maar 2 nieuwe auto gedownload had ik er ingezet! de eerste was een nieuwe moter de tweede een sqat de moter deei het, maar de sqat niet! help! Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Het kan natuurlijk ook komen door een fout in de mod zelf, of door een probleem bij de installatie. Mijn instelling is altijd, doet een mod het niet, dan kijk ik de readme nog een keer goed na. Als ik zeker weet dat ik alles goed gedaan heb, zet ik de back-ups terug, en gooi de mod weg. Ik zoek gewoon een andere Reageren
ShadowOps Geplaatst: 13 januari 2005 Rapport Geplaatst: 13 januari 2005 Het kan natuurlijk ook komen door een fout in de mod zelf, of door een probleem bij de installatie. Mijn instelling is altijd, doet een mod het niet, dan kijk ik de readme nog een keer goed na. Als ik zeker weet dat ik alles goed gedaan heb, zet ik de back-ups terug, en gooi de mod weg. Ik zoek gewoon een andere Er zijn een readme bij hij zei bla bla bala.... ik heb het zo gedaan wat daar in stond maar het werkte niet.. <_< IK denk gewoon een fout in de mod! Reageren
r0ry.B.bellOws Geplaatst: 25 januari 2005 Rapport Geplaatst: 25 januari 2005 ik heb iets meer dan 15 voetuigen ingame,en heel soms hangt ie (valt goed mee) ik merkte wel toen ik een TXD van 20mb gebruikte dat mijn omgeving vervaagde,nu is het goed om te horen dat SA daarop voorzien is Reageren
PatrickW Geplaatst: 25 januari 2005 Rapport Geplaatst: 25 januari 2005 Tja, als je een game gebruikt voor dingen waarvoor hij niet gemaakt is ( 20 MB is wel heel veel meer dan R* gebruikt voor een texture) kun je problemen verwachten. Hoezo denk je te weten dat SA daar geen problemen mee heeft ? Reageren
r0ry.B.bellOws Geplaatst: 26 januari 2005 Rapport Geplaatst: 26 januari 2005 als ik me niet vergis dan heb ik het op deze forums gelezen van iemand die die vermelding maakte ( dat SA voorzien is op meer moddingcars) Reageren
PatrickW Geplaatst: 26 januari 2005 Rapport Geplaatst: 26 januari 2005 Dit is de manier waarop geruchten geboren worden..( volgens mij heb ik ergens horen zeggen ...... ) Ik verwacht namelijk helemaal niet dat er ondersteuning voor veel extra gemodde auto's in SA zit. Waarom zou R* de moeite nemen om ondersteuning in te bouwen voor dingen die ze niet gebruiken. Als die ondersteuning er wel was, hadden ze vast zelf ook wel meer gedetaileerde auto's gebruikt. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 27 januari 2005 Rapport Geplaatst: 27 januari 2005 Dit is de manier waarop geruchten geboren worden..( volgens mij heb ik ergens horen zeggen ...... )Ik verwacht namelijk helemaal niet dat er ondersteuning voor veel extra gemodde auto's in SA zit. Waarom zou R* de moeite nemen om ondersteuning in te bouwen voor dingen die ze niet gebruiken. Als die ondersteuning er wel was, hadden ze vast zelf ook wel meer gedetaileerde auto's gebruikt. en is er dan nog niemand die zelf die onderstuening weet te verandern? ,ik heb zelf 70MB niewe auto´s geinstaleerd (50 auto´s) alles draait prima, 2 min later unhandle exepticion ofzoiets, prullebak in die handel Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.