Jump to content

Football Manager

Recommended Posts

Geplaatst:

Football Manager is een voetbalmanagerspel van de Britse computerspellenfabrikant Sports Interactive voor de PC, waarbij de speler in de huid kruipt van een manager van een bestaand team. De speler heeft leiding over de transfers, het elftal zelf, het trainingsschema en nog veel meer.

Het spel ontstond nadat Championship Manager-ontwikkelaar Sports Interactive en software-uitgever Eidos Interactive in 2004 tot een breuk kwamen. Sports Interactive besloot vervolgens om een nieuwe voetbalmanagementserie te beginnen onder de naam Football Manager, terwijl Eidos de naam Championship Manager behield en zelf zijn eigen weg ging.

De FM-serie is wereldwijd de meest succesvolle managersgame van het circuit. Ook in Nederland is dit spel zeer populair en er zijn diverse Nederlandstalige fansites waar meer informatie over het spel ingewonnen kan worden. Ook is er op deze sites de mogelijkheid om je spel up to date te houden; na elke transferdeadline is er een update van het spel te krijgen.

Op 20 oktober 2006 kwam Football Manager 2007 uit in Nederland. Met deze versie werd o.a. de mogelijkheid om satellietclubs te werven geïntroduceerd en zowel het scoutingapparaat als de interactie met de media verbeterd. Net zoals eerdere delen uit de serie was ook dit deel volledig in het Nederlands vertaald.

Op dit moment is Football Manager 2008 in ontwikkeling bij Sports Interactive. Volgens de ontwikkelaar bevat het spel meer dan honderd nieuwe functies, waaronder een verbeterde beleving van speelrondes en een verder uitgebreid financieel systeem.

Op 30 september 2007 is de demo-versie van het spel FM 2008 uitgebracht, en deze is te downloaden op de officiele site van Sports Interactive. In deze demo versie heb je de mogelijkheid om het spel te verkennen en een half seizoen te spelen, dat eindigt in de winterstop. Ook ontbreken in de demo-versie nog een aantal functies die in het volledige spel wel aanwezig zijn zoals de "fan-day" waarmee je een dag kunt organiseren voor de supporters.

Football Manager 2008 komt vóór de kerst van 2007 uit voor zowel de PC (Windows XP en Windows Vista) als voor Apple computers (OS 10.3.9 en nieuwer).

De exacte release date voor FM 2008 is 19 oktober 2007.

Bron: Wikipedia

Ik heb FM08 en wat een game is dit! Echt een aanrader!

Geplaatst:

Is een erg leuk spel inderdaad, heb de nieuwste versie (2008) nog niet geprobeerd. Jammer is alleen dat ik zo snel zat ben van dit soort spellen. Heb enkel versie 2006 erg lang gespeeld, met 2007 ben ik na een paar maanden alweer gestopt terwijl ik met volle moet begonnen was. Ik zie nog wel of ik 2008 ook ga spelen, in ieder geval wil ik hem wel weer uitproberen (zoals ik bij elke versie eigenlijk wil ^_^).

Geplaatst:
Hoppa,

Championship Manager 08 komt op 2 november 2007 uit. Zoals eerder gezegd met meer dan 100 extra functies

Football Manager "is" zeg maar Championship Manager, maar dan onder een andere naam. De Championship Manager van tegenwoordig is de oude Championship Manager niet meer. Maar FM2008 is niet helemaal up to date hè.. ik begon bij Sparta en kreeg meteen trashtalk van Henk ten Cate over me heen.. wat bleek? Henk zat nog vrolijk bij Ajax. ;)

Geplaatst:
Maar FM2008 is niet helemaal up to date hè.. ik begon bij Sparta en kreeg meteen trashtalk van Henk ten Cate over me heen.. wat bleek? Henk zat nog vrolijk bij Ajax. ;)

De 'transfer' van Henk ten Cate is onlangs pas gebeurd, dus ik vind niet dat je het Sega kwalijk kunt nemen dat Henk nog niet bij Chelsea zit. Daarnaast is het spel al veel eerder klaar dan enkele weken voor de release. De kans is dus groot dat de exemplaren al onderweg naar de winkeliers waren, toen het nieuws bekend werd. En om dan alles terug te halen voor zo'n kleine wijziging.... :clown:

Bovendien verschijnen er regelmatig zelfgemaakte updates voor FM, dus je hoeft ook niet te wachten op een patch van Sega zelf die de database update.

Championship Manager is in mijn ogen veel onrealistischer, of althans, die conclusie heb ik voor mezelf getrokken. Leuk dat je met dubbele cijfers wint van een topclub, maar als dit zich steeds herhaalt, gaat het vervelen. Daarnaast raakte ik ook ietwat verdwaald in de opties, maar dit overkomt me ook regelmatig als ik FM speel. Ik houd het sowieso bij FM, die bevalt me vele malen beter...

Geplaatst:

Weet ik, ik heb hem zelf maar assistent-manager van Chelsea gemaakt in de editor. Wat ik wel altijd download zijn logo- en facepacks. Zonder dat heb je een kaal spel; heel veel clubs hebben ze geen licentie van.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...