Jump to content

Kanker en andere krachttermen


Neville

Recommended Posts

Als mensen per se in hun post moeten schelden dan bedekken ze dat woord altijd met de [ SPOILER ] tag.

Maar behalve dat vervangen ze de klinkers ook door asterisken.

Nu vraag ik mij af, is dat klinkers vervangen wel nodig? Want als je het woord hebt bedekt is het toch ook goed?

Hoe denken jullie er over?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    16

  • GIGAgangster1

    14

  • De Stofzuiger

    13

  • Nissan

    12

Als mensen per se in hun post moeten schelden dan bedekken ze dat woord altijd met de [ SPOILER ] tag.

Maar behalve dat vervangen ze de klinkers ook door asterisken.

Nu vraag ik mij af, is dat klinkers vervangen wel nodig? Want als je het woord hebt bedekt is het toch ook goed?

Hoe denken jullie er over?

Mijn mening: scheld gewoon niet. En als je het dan doet, heb dan de moed om het voluit te schrijfen, want met f*ck weten we ook wel wat je bedoelt. Die klinker verandert echt niks aan de manier waarop het aankomt soms...

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Velaro al terecht opmerkt is het beter om helemaal niet te schelden. Bovendien staat er in de Forumregels bij ongewenst gedrag het volgende:

Schelden, vloeken, pesten, ruziezoeken, provoceren.
In al deze gevallen maakt het naar mijn mening dan ook niet uit of er wel of geen klinkers worden weggelaten en of er wel of geen spoilers worden gebruikt. Schelden, vloeken of wat dan ook is tegen de regels en ik kom het dan ook liever niet tegen op het Forum.

Natuurlijk kan iemand in een boze en/of gefrustreerde bui een scheldwoord, een vloek of iets soortgelijks in zijn post plaatsen, maar als ik dat dan tegenkom pas ik het altijd even aan. Het zijn onnodige woorden, want een boodschap overbrengen kan ook zonder te schelden.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik kan me best voorstellen, dat als je echt even pissed bent, dat je wel effe je spanning kwijt wilt door even een keer goed F***! wil zeggen (even als voorbeeld). Af en toe denk ik dat het beter is om gewoon het even los te laten dan het op te kroppen. Ik denk dat je het op dat gebied wel met mij eens bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter gewoon niet zschelden, en die klinkers vervangen of in spoiler te zetten maakt niets uit! Als je een spoiler ziet kijk ik er altijd in! Uit nieuwsgierigheid! Dus, van mij moet dit niet! Als je scheld doe het dan in het openbaar en niet met asterisken en spoilers!

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter gewoon niet zschelden, en die klinkers vervangen of in spoiler te zetten maakt niets uit! Als je een spoiler ziet kijk ik er altijd in! Uit nieuwsgierigheid! Dus, van mij moet dit niet! Als je scheld doe het dan in het openbaar en niet met asterisken en spoilers!

Ondanks het feit dat schelden tegen de regels is, is het inderdaad wel beter om gewoon zonder asterisken of spoilers te schelden, als je gewoon even MOET. Want het lucht echt wel op als datgene eruit is wat je wil zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter gewoon niet zschelden, en die klinkers vervangen of in spoiler te zetten maakt niets uit! Als je een spoiler ziet kijk ik er altijd in! Uit nieuwsgierigheid! Dus, van mij moet dit niet! Als je scheld doe het dan in het openbaar en niet met asterisken en spoilers!

Ondanks het feit dat schelden tegen de regels is, is het inderdaad wel beter om gewoon zonder asterisken of spoilers te schelden, als je gewoon even MOET. Want het lucht echt wel op als datgene eruit is wat je wil zeggen.

K zal zeggen schreeuw tegen de muur. Op dit forum is vloeken/schelden gewoon niet toegestaan en als je het zonodig wel wil doen op een forum dan zoek je maar een andere op.

Link to comment
Delen op andere websites

K zal zeggen schreeuw tegen de muur. Op dit forum is vloeken/schelden gewoon niet toegestaan en als je het zonodig wel wil doen op een forum dan zoek je maar een andere op.

Goed argument. Valt eigenlijk weinig tegen te zeggen moet ik toegeven, maar ik denk niet dat iedereen hetzelfde erover denkt, of ben ik nou gek? (Nouja, ben altijd al gek maar nog iets gekker dan gek... ;) )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het niet kunnen, zowel met asteriks als met spoilers niet. Als ik iemand zie die op een ander scheld, met of zonder verberging van het woord, riskeert dat lid gewoon een warn. Schelden hoort gewoon niet, en het maakt dan niet uit of het iets verborgen is, want ieder ander weet toch wat het is, en wordt dus toch belachelijk gemaakt ten opzichte van iedereen.

Overigens geldt dit niet alleen voor schelden, maar ook voor bijvoorbeeld vloeken, pesten etc.

Goed topic, want ik erger me hier al langer aan. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

De klinkers weghalen is dus wel wat fijner dan gewoon het hele woord op te schrijfen.

Ik heb dus maar ja gestemt.

Ik zet gewoon een paar tekentjes achter elkaar

Bewerkt: door PIERRO P
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor het off-topic gaan: Maar het is denkik wel algemeen bekend dat als je een spoiler ziet je hem meteen leest, je leest rapper iets wat in een spiler staat dan een gewone post! Maar ik blijf iig. bij mijn mening dat schelden gewoon niet kan en als je het doet dat je dan het lef hebt om het dan in het openbaar te zeggen!

Rivel

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, niet verwangen door *.

Als je scheld hoefd GTAForum.nl er niet voor te zorgen dat ALLE scheldworden worden vervangen door *

En als je scheld is het je eigen verantwoordelijkheid....

Zelfs als er ************* e.d komen betekent het nog steeds dat je kan zien wat het is maar als ze het complete woord vervangen krijg je ************************** e.d irritant in een tekst vind ik zelf.

Trouwens... Schelden is voor lafbekken die zich verstoppen achter hun flinke worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...