Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Heej,

Weet iemand hoe je als je iets hebt uitgerendeerd je dat op een nieuwe layer krijgt met alleen dat wat je hebt uitgerendeerd?

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
Ik heb het nu met 'save selection' gedaan, maar nu staat hij er wel maar zonder kleur :bonk:

Selecteer je uitgerenderde selectie gewoon met bijvoorbeeld de Rectangular marquee tool, de ellipse marquee tool, of de Polygonal lasso tool. Met een klikje op de rechtermuisknop krijg je nu een hele lijst opties, en als je op 'Layer via copy' klikt, dan krijg je boven de layer waarmee je aan het werk bent een nieuwe layer met het geselecteerde stuk ;)

Geplaatst:
Ik heb het nu met 'save selection' gedaan, maar nu staat hij er wel maar zonder kleur :bonk:

Selecteer je uitgerenderde selectie gewoon met bijvoorbeeld de Rectangular marquee tool, de ellipse marquee tool, of de Polygonal lasso tool. Met een klikje op de rechtermuisknop krijg je nu een hele lijst opties, en als je op 'Layer via copy' klikt, dan krijg je boven de layer waarmee je aan het werk bent een nieuwe layer met het geselecteerde stuk ;)

Doet het niet niet :N

Ik krijg een foutmelding:

naamloosdai8.png

Geplaatst: (bewerkt)
Ga dan even naar Layer --> Rasterize --> Layer ;)

thanks _O_

maar waar staat hij nu?

Het houd maar niet op met de foutmeldingen :ch: nu is deze aan de beurt:

81542175ur2.png

Edit: alweer een probleem, ik heb het kopje 'brushes perongeluk verwijderd' hoe krijg ik hem terug?

Bewerkt: door m.r.gido
Geplaatst:

Zorg er wel voor dat je de goede layer hebt geselecteerd, dus de layer waar je render op staat! Over de brushes, ik snap niet helemaal wat je precies hebt weggehaald.. probeer eens op B te drukken, als je dan de pencil tool of de color replacement tool krijgt ga dan naar het icoontje waar eerst het brushicoontje stond en houd je muisknop daar ingedrukt, dan kan je selecteren welke tool je daar wilt hebben. Als je met weggehaald iets anders bedoeld moet je het iets duidelijker uitleggen =]

Geplaatst:

Ik weet denk ik wat je bedoeld. ^_^

Ga naar het tabblad ''Window'' en daar kun je je kopjes kiezen die je wilt laten zien. Ik heb een screen gemaakt voor de duidelijkheid.

naamlooskp1.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb knopje 'brushes' weer terug. ^_^

Maar weet iemand nou wat deze foutmelding betekend?

81542175ur2.png

Ik ben nu bezig met een sig en ik wil een achtergrond met een radial blur effect met twee kleuren zoals op deze afbeelding.

Is hier ergens een tut voor? zelf heb ik niks gevonden.

alvast bedankt :cya:

Bewerkt: door m.r.gido
Geplaatst:

81542175ur2.png

Waarschijnlijk heb je iets geselecteerd op een lege layer (met een transparante achtergrond). Dat kan je dus niet bewegen, of kopieren naar een andere layer, omdat er niets op staat. Let dus goed op welke layer je selecteerd als je iets wilt verschuiven, of op een nieuwe layer plakken.

Ik ben nu bezig met een sig en ik wil een achtergrond met een radial blur effect met twee kleuren zoals op deze afbeelding.

Het effect op de achtergrond heet een energy blast of energy wave, of hoe je het ook wilt noemen. Dat kan je heel simpel maken. Hier en hier kan je er tutorials over vinden. Verder is de layer van Ronaldinho volgensmij twee keer geduplicate, en verplaatst naar links en rechts. Om het doorzichtig te krijgen moet je de opacity, rechtsbovenin het layer menu, wat lager zetten. Verder heeft Ronaldinho nog ene gele 'outer glow' gekregen, dat kan je instellen bij Layer -> Layer Style -> Outer Glow. Veel succes ^_^

Geplaatst:

81542175ur2.png

Waarschijnlijk heb je iets geselecteerd op een lege layer (met een transparante achtergrond). Dat kan je dus niet bewegen, of kopieren naar een andere layer, omdat er niets op staat. Let dus goed op welke layer je selecteerd als je iets wilt verschuiven, of op een nieuwe layer plakken.

Het effect op de achtergrond heet een energy blast of energy wave, of hoe je het ook wilt noemen. Dat kan je heel simpel maken. Hier en hier kan je er tutorials over vinden. Verder is de layer van Ronaldinho volgensmij twee keer geduplicate, en verplaatst naar links en rechts. Om het doorzichtig te krijgen moet je de opacity, rechtsbovenin het layer menu, wat lager zetten. Verder heeft Ronaldinho nog ene gele 'outer glow' gekregen, dat kan je instellen bij Layer -> Layer Style -> Outer Glow. Veel succes ^_^

Oke heel erg bedankt, het probleem met de foutmelding is ook weer opgelost ^_^

Maar nu heb ik weer een probleem, ja alweer :duh:

Ik heb een afbeelding met een mooie auto en die wil ik uitrenderen maar met dat 'toverstokje' gaat het voor geen meter en het handmatig doen gaat al helemaal niet :N. Weet iemand hoe ik iets makkelijk kan uitrenderen?

Geplaatst:

Dit kan je doen met de Lasso Tools (Goed voor beginners, tutorial van .Levi. Hier) Of met de Pen Tool als je wat verder gevorderd bent, tutorial daarover van Silverwing, Hier . :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...