nick11123 Geplaatst: 13 februari 2008 Rapport Geplaatst: 13 februari 2008 (bewerkt) Hallo, Ik zit met probleempje met processor word als ik aan het msnen, muziek luisteren en internetten ben al 59 Graden is dat normaal. Want volgens mij is dat ff te hoog want als ik Hl2 aan het spelen ben ongv een kwartiertje dan word hij 63 graden en alle componenten ook zoals mijn voeding die is dan 60 graden. me harde schijf word dan 55 graden en mobo word dan ongv ook 50 ofso op dit moment is de CPU nu 58 graden en ik ben alleen dit bericht aan het typen. en me voeding is 56 graden. en hij draait op 2200 toeren. das dus best langzaam. maar toch vind ik dat hij te warm word. en ik heb de koelpasta al vervangen, met Zalman koelpasta met z,n kwastje. maar niet echt verbetering. maar als je processor Idl al 55 graden is dan is er iets niet goed neem ik aan? en al stel ik hem in de bios dat hij de processor naar 35 graden moet koelen dat is het net of me PC opstijgt weet iemand mss nog raad of ik de koelpasta mss verkeerd smeer of mss maar een zalman koeler kopen maar dan ben ik weer 30 euro achter de wagen Alvast bedankt Btw: Hij happert niet ofso maar ik neem aan als jouw PC iedere dag ongv 6 uurtjes aanstaat en dan de processor 59 graden is. Dat het wel z,n levensduur verkort of niet ? Bewerkt: 13 februari 2008 door nick11123 Reageren
Gijsso Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Heb je gecheckt of je ventilatie het nog doet?? Reageren
RonaldVC Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Op zich zijn die temperaturen redelijk normaal hoor, in mijn ogen is daar niets mis mee.. Je zou even kunnen kijken of alle fans nog steeds rustig en vrij draaien, en eventuele stof uit de kast kunnen verwijderen. Ik zou (nog) niet beginnen aan nieuwe fans... Wel is het belangrijk dat je echt heel super zuinig bent met koelpasta. Je kan beter te weinig gebruiken dan teveel. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar de naam koelpasta is eigenlijk misplaastst. Het koelt namelijk niet, het zorgt alleen voor een naaddichte verbinding tussen de CPU en Koelblok. De beste koeling is nog steeds metaal op metaal, en de koelpasta is ervoor om kleine oneffenheden op danwel de CPU danwel het koelblok weg te werken. Een druppel koelpasta op de CPU uitsmeren met een pasje is meer dan zat.. Je moet je zorgen maken als je temperaturen ziet van tegen de 90 graden als de pc idle draait of een beetje belast wordt. Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 (bewerkt) bedankt voor je reactie Dus het is niet schadelijk als mijn PC iedere dag zowat 59 graden word? en de voeding dan mag die wel 60 graden worden tijdens het gamen? want als ik voel op me PC kast dan is het net een radiator nja ik ga zometeen het koelpasta weg halen en kijken hoe het resultaat dan is. gewoon ff uitproberen want mijn CPU heeft namelijk echt een hele vlake ondergrond en er zit geen stof in en de koelblok is helemaal brandschoon. Bewerkt: 14 februari 2008 door nick11123 Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 bedankt voor je reactie Dus het is niet schadelijk als mijn PC iedere dag zowat 59 graden word? en de voeding dan mag die wel 60 graden worden tijdens het gamen? want als ik voel op me PC kast dan is het net een radiator nja ik ga zometeen het koelpasta weg halen en kijken hoe het resultaat dan is. gewoon ff uitproberen want mijn CPU heeft namelijk echt een hele vlake ondergrond en er zit geen stof in en de koelblok is helemaal brandschoon. Haal niet alle koelpasta weg, als je dit doet verliest de processor wel een deel van de veiligheid. Wat je kunt doen, is kijken wat er gebeurd als je de kast open laat. Zelf had ik wat last van warme componenten, ik heb dit opgelost door middel van een grotere kast en een sterkere voeding. De airflow wordt hierdoor beter in de kast, als je van plan bent om een grotere kast te nemen heb je misschien kans dat je van voor en achter extra fans kunt plaatsen voor nog meer koeling. Kan nooit kwaad! Succes, PS: Als de temperaturen op blijven lopen moet je wel degelijk zorgen maken, kun je de temperaturen plaatsen tijdens het gamen? Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 februari 2008 ik heb nu wel weer koelpasta op gedaan. zelfde resultaat maargoed ik zal ff de temps plaatsen tijdens het gamen. Als ik bijv. Oblivion speel. CPU: 64 graden GPU: iets bij de 50 maar die is wel redelijk koel dankzij de Zalman koeler Voeding: iets van 60 graden wat ik echt te hoog vind me hele achterkant van me kast is net een kachel. Hardeschijf: 55 graden Mobo: 50 graden dus het is best wel warm en dit is al na een uurtje gamen. Maar het stijgt niet meer. maar ik denk dat me voeding zo warm is omdat ik een nieuwe video kaart heb, want die slurpt ook nog ff een kleine 60 watt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.