Jump to content

[REL|SA] General Dilemma


Dutchy3010

Recommended Posts

Design Your Own Mission



Downloadtopic

Enkele maanden geleden hielden PatrickW en ik (Dutchy3010) een contest op GTAForum.nl. Leden konden hun zelfgemaakte missie schrijven, en die insturen. Vervolgens werd een poll geopend, en mocht iedereen stemmen. Op de missie van GTA-Sheep werd het meest gestemd, zodoende begonnen wij aan het maken van de missie. Inmiddels zijn we enkele maanden verder, en is de missie afgerond. We hebben alle moeite gedaan om zoveel mogelijk op de lijn te blijven van GTA-Sheep, maar natuurlijk hebben we het her en der wat veranderd.

General Dilemma

Na het stelen van de Jetpack uit Area 69 en het meenemen van de Green Goo vanaf de trein zint de regering op wraak en heeft men zowel Kendl als Cesar weten te ontvoeren en opgesloten in Area 69. CJ moet hen vanzelfsprekend bevrijden.

In de beginscene zien we een groep militairen de garage in Doherty binnenvallen en Kendl en Cesar met het nodige geweld van hun stretcher rukken en meenemen. Men wordt in een Barracks geduwd en het beeld vervaagt. Scene 2 laat de vrachtwagen weer zien die een streng beveiligde Area 69 binnenrijdt. Beide gevangenen worden gescheiden van elkaar opgesloten. Scene 3 tenslotte laat een bewaker zien die het gevangen nemen van beide personen komt bevestigen aan de generaal aldaar, die niemand anders blijkt te zijn dan Ran Fa Li. Deze chinees speelt blijkbaar al jaren een dubbelrol......Ran Fa Li belt met CJ om hem te vertellen dat hij zijn zus en haar vriend heeft en dat ze binnen 12 uur voorgoed zullen verdwijnen.

CJ wil ze natuurlijk bevrijden en weet ook al hoe: ongemerkt het terrein binnendringen, de gevangenen bevrijden en er weer vandoor gaan. Rij allereerst naar het Militairy Fuel Depot in Las Venturas en pak daar het militaire uniform wat zich in de beveiligingsloge bevind. Rij daarna naar Area 69. Dit alles moet snel gebeuren, want de tijd loopt vanaf het starten van de missie en je hebt 12 uur de tijd. Parkeer je auto/motor achter een heuvel bij Area 69 want men wantrouwt iedere auto die ze niet kennen en ga te voet verder. Bij de ingang zal men je in je uniform gewoon binnenlaten, maar je moet, om bij de Generaal te komen, wel het gebouw zelf in. Zonder blauwe pas kan dit echter niet, dus moet je zodra je binnen bent ongezien verder. Dit is een beetje de missie bij Madd Doggs Mansion: in de schaduw blijven, eventueel een bewaker ombrengen met je mes en uiteindelijk vind je in een kamer de blauwe pas op het lichaam van een (door jou gedode) arts. Gebruik de pas om de kamer binnen te gaan en daar vind je de Generaal. Alles moet stil maar óók snel want de tijd loopt door.

Eventueel een kleine tussen-scene van CJ die de Generaal het mes op de keel zet

Onder bedreiging van je mes neem je de Generaal mee de kamer uit en gebruikt hem als gijzelaar om zowel Kendl als Cesar los te laten uit hun cellen. Met zijn vieren zet je koers naar de oppervakte waarbij de generaal als schild dient en je zonder al te veel problemen in een voertuig kan stappen en moet rijden naar het hoofdkwartier van de Triads in San Fierro. Daar lever je Ran Fa Li uit aan Woozie die waarschijnlijk de man gruwelijk zal ombrengen en vier je samen met Kendl en Cesar hun terugkeer.

Vanaf nu spawnt zowel op je vliegveld als op het parkeerterrein van Wang Cars een Rhino en heb je een militair uniform in je Wardrobe.

Screens:

In het topic van Design Your Own Mission vind je een aantal updates met wat screens. Hieruit hebben wij de beste gekozen om hieronder te plaatsen, maar mocht je meer screens willen zien, dan kan je altijd in dat topic kijken.

post-33831-1203971743_thumb.png

Eerst een leger outfit halen!

post-33831-1203242368_thumb.png

Stealth-methode!

post-33831-1203242409_thumb.png

Dit gebeurt er als je niet oplet, in het sluip-gedeelte...

post-33831-1197577842_thumb.jpg

Pak zijn pas af!

Installatie:

1) Maak een map MPACK in de map "GTA San Andreas User Files" in "Mijn Documenten".

2) Kopieer de MPACK4 map uit deze download in deze folder

3) Start GTA San Andreas op, start een nieuw game en kies uit de lijst "DYOM: General Dilemma".

Op deze manier wordt je normale spel niet aangetast, aangezien je nog gewoon de "standard game" kunt aanklikken.

Credits:

PatrickW (scripter)

Dutchy3010 (scripter)

GTA-Sheep (bedenker van de missie en bétatester)

Tevens bedanken wij: Boris H., MartyCeha, Donwell, Blizzard, Bigstijn, Steel Dogg, Kinzorro, Only GrandTheftAuto, Youp, Hanneswasco, De Plag en Gino99 voor het inzenden van hun missies!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PatrickW

    11

  • Dutchy3010

    10

  • GTA-Sheep

    7

  • Ghost_Rider

    5

Ik Heb de missie gedownload en gespeeld.

Ik moest naar area 69 maar toen was de missie ineen keer Failed.

Hoe kan dit.

Te Dicht bij area 69?

Mij Lukt De missie ook nog niet echt.

:cya:

Bewerkt: door Unmountable Tijmen
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet goed de missie lezen Unmountable Tijmen en ook de aanwijzingen tijdens het spel meenemen in je acties. Er staat in de tekst boven je het volgende:

Parkeer je auto/motor achter een heuvel bij Area 69 want men wantrouwt iedere auto die ze niet kennen en ga te voet verder
Dus ja....ik denk dat je er met de auto te dicht bij bent gekomen ^_^
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 bugs gevonden, als je Arena 69 in bent is de radar grijs en staat de omgeving van Arena 69 er niet meer op. En als je op de map kijkt als je in Arena 69 bent staat de map op Red County, het is me trouwens nog niet gelukt om de missie te halen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 bugs gevonden, als je Arena 69 in bent is de radar grijs en staat de omgeving van Arena 69 er niet meer op. En als je op de map kijkt als je in Arena 69 bent staat de map op Red County, het is me trouwens nog niet gelukt om de missie te halen. :puh:

Dat is geen bug ,dat hoort zo. Als je binnen bent is de radar altijd grijs. Het echte radarbeeld (van buiten) zou alleen maar afleiden.

P.S. De onderste screen is gemaakt met een beta versie, waar de radar nog wel zichtbaar was :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de implementatie zijn we in overleg met GTA-Sheep op enkele kleine punten van zijn idee afgeweken, die niet haalbaar/ praktisch waren:

  • De generaal is Su Zi Mu in plaats van Ran Fi La, omdat Ran Fi La niet als ingame model beschikbaar is, alleen als cutscene model.
  • De tijdslimiet weggelaten omdat de missie nu al erg moeilijk is.
  • Als beloning nu alleen een Rhino op de parkeerplaats van Wang Cars.

Link to comment
Delen op andere websites

Welke lijst?!

1) Maak een map MPACK in de map "GTA San Andreas User Files" in "Mijn Documenten".

2) Kopieer de MPACK4 map uit deze download in deze folder

3) Start GTA San Andreas op, start een nieuw game en kies uit de lijst "DYOM: General Dilemma".

Uit welke lijst moet ik dat kiezen? Er gebeurt niks, nadat ik stap 1 en 2 heb uitgevoerd, en stap 3 probeer. Heelp!

Link to comment
Delen op andere websites

In de goede directory (GTA San Andreas User Files dus in Mijn Documenten) maak je een map aan die je MPACK noemt. Dan download je het bestandje en de files die erin staan pak je uit in de zojuist door jou gemaakte map. Dan start je GTA SA op en selecteer je een nieuwe game. Kies vervolgens uit het lijstje voor DYOM General Dilemma. Er staat namelijk ook Standard Game als het goed is en bij sommige ook nog Treasure Hunt....

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...