Jump to content

Simcity Societies


nationalist

Simcity societies  

11 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie heeft Simcity societies ? wie niet ? en wat vinden jullie ervan ?

    • Ik heb Simcity societies en vind het een echte topper
      0
    • Ik heb Simcity societies maar vind het een miskoop
      4
    • Ik heb Simcity societies niet maar ga het wel kopen
      1
    • Ik heb Simcity societies niet en ben ook niet van plan om het te kopen want het schijnt slecht te zijn
      5
    • Simcity societies ? Nooit van gehoord
      0


Recommended Posts

Wie heeft Simcity societies ? wie niet ? en wat vinden jullie ervan ?

Ik heb het al een tijdje in huis en ik vind het een miskoop, het gaat verschrikkelijk rap gaan vervelen...

en jullie ?

Hier wat info voor diegene die het niet kennen:

SimCity Societies is bouwsimulatie computerspel van Electronic Arts (EA) en maakt deel uit van de Sim spelserie. Het spel is ontwikkeld door Tilted Mill Entertainment en is wereldwijd uitgekomen op 13 november 2007.

Op 5 juni 2007, maakte Tilted Mill Entertainment, ook ontwikkelaar van Caesar IV, bekend dat het SimCity Societies ging maken in plaats van Maxis, die tot nu toe de hele reeks had gemaakt.Rob Humble, hoofd van EA's Sims Division, gaf aan dat EA Tilted Mill op E3 had gevraagd het spel te creeeren. Fans reageerden teleurgesteld op veel forums, omdat het spel met Maxis altijd een succes geweest was. De ontwikkelaars zelf probeerden wat van deze zorgen weg te nemen door te zeggen dat ze niet zouden gaan sleutelen aan de basis van het speldesign.

Gameplay

Waar vorige versies van SimCity spellen konden worden gezien als een soort van, 'Godsimulaties' waarbij de gamer als een soort God alles kon creeëren wat hij of zij wilde, is SimCity Societies anders. Als van te voren aangegeven in previews en opmerkingen van de ontwikkelaars, moet het meer gezien worden als een soort van 'social engineering simulator', zoals dat wel heet, en minder als een stadsbouw simulatie. Publieke werken spelen geen rol in het spel, en transportnetwerken zijn versimpelt tot zandwegen, geasfalteerde wegen, metros en bushaltes. Spelers bouwen geen zones, een belangrijk element in vorige SimCity spellen, in plaats daar van bestaat de mogelijkheid direct op zich zelf staande gebouwen te plaatsen, iets wat in eerder versies nog niet kon, maar wat wel gelijk is aan Monte Cristo's spel City Life.

Er zijn ook zes "social energies" die spelers de mogelijkheid geven meer te weten te komen over de karakters in het spel. Deze zes energies zijn productiviteit, prosperiteit, creativiteit, spiritualiteit, authoriteit en kennis. De stad zal er uit zien en zich gedragen als een product dat overeenstemt met de energies die de speler zelf kiest. Je kan je focussen op een enkele, een aantal of alle energies.

Een verbeterde versie van het belongssysteem, voor het eerst geintroduceerd in SimCity 3000 zit ook weer in dit spel. Het spel is "fully customizable" en geeft spelers de mogelijkheid losse gebouwen zelf naar eigen wens aan te passen. Dit geldt ook voor decoraties, karakters en een aantal spelregels.

Beoordelingen

Er kwamen nog al wat gemengde reacties op deze nieuwste SimCity variant. Gamewebsites als GameSpot en IGN bekritiseerden de veranderingen. GameSpot noemde deze versie van SimCity een "lackluster spin-off" en zei dat het spel veel te gemakkelijk was om te spelen. Maar aan de andere kant, had GameZone ook wel wat positieve opmerkingen. Zo zou een nieuwe en veelbelovende weg zijn ingeslagen.

:cya:

Bewerkt: door nationalist
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Ik heb verwacht dat spel zal cool zijn maar ik heb de reveiw gelezen en ga niet kopen. Ik vind het wel jammer.

Zelfde hier. Ik had ook wel graag een nieuwe simcity gewild. Maar niet zo iets als dit, lijkt wel "simcity junior".

Link to comment
Delen op andere websites

Zo te lezen is de nieuwe simcity dus eigenlijk rond uit bagger... Ik las dit topic net om te zien wat simcity Societies voor nieuws brengt (aangezien ik me nog niet verdiept heb in deze nieuwe game) na dit topic weet ik wel zeker dat ik hem niet ga kopen. Wat me opviel is dat deze nieuwe simcity lijkt op het spel: Tycoon City New York, dit spel heb ik zelf, na 1 keer gespeeld te hebben alweer verwijderd van mijn pc, echt niks aan te beleven...

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...