Jump to content

Vlaanderen en Nederland 1 land ?


nationalist

Vlaanderen bij Nederland ?  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Vinden jullie het een goed idee dat Vlaanderen wordt samengevoegd met Nederland ?

    • Ja dat is een geniaal plan! Zo staan we veel sterker enz...
      14
    • Ja dat zie ik wel zitten! Vlamingen zijn toffe mensen!
      14
    • Neen liever niet, Vlaanderen en Nederland passen gewoon niet bij elkaar.
      30
    • Neen de tijd is daar nog niet rijp voor, later misschien.
      11


Recommended Posts

Ik zelf vindt dat niet zo een goed idee, Vlaanderen heeft een heel andere cultuur dan Nederland, en zo zijn er nog veel zaken die we niet zomaar kunnen samenvoegen alhoewel dat we dan in Europa sterker zouden staan want dan zou Nederland maar liefst 22 tot 23 miljoen inwoners tellen en zou de oppervlakte ongeveer 65 000 km² bedragen!

een filmpje

Wat vinden jullie daar nou van ? :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • EXIT

    5

  • VforV

    5

  • Grove St.

    5

  • Phoenyxar

    5

Ik vind het een mooi plan, we staan inderdaad veel sterker en we spreken toch dezelfde taal. Mocht het gebeuren, moet ik toch nog even wennen aan sommige woorden die jullie gebruiken. Ze zijn in sommige gevallen nog erg lachwekkend. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijk me een goed plan, dan is er ook geen ruzie meer tussen de Nederlandse en de Franse Belgen. En we spreken natuurlijk dezelfde taal, als het Franse deel van Belgie nou bij Frankrijk gaat horen is alles opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt mij wel leuk. Gezellig die Vlamen. Wat gaat er dan gebeuren met Walonië? Gaat dat dan bij Frankrijk hooren? Maar ik denk dat er dan bijna geen verschil zal zijn. Doordat de EU de grenzen bijna helemaal heeft opgeheven en je met een ID-kaart in heel de EU kunt komen zal het weinig verschil uitmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het opzich geen slecht idee. Je hoeft toch niet meteen precies de zelfde culturen te hebben? Ik zou eerder denken een soort van 2 helften Zuid en Noord Nederland, het vormt samen 1 land maar heeft dan 2 culturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het langzaam aan moet komen. Eerst samenwerken, waarna dat steeds meer wordt. Dan kan dat wel, maar niet binnenkort. 25 jaar ten minste. Het zal tijd nodig hebben om de cultuur verschillen en verschillende regelingen langzaam te laten samenvloeien.

Maar daarna heeft het veel voordelen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteindelijk is het ook 1 volk :7

Het is vroeger gewoon gesplitst van elkaar. :7

Maar ik denk dat het niet goed meer bij elkaar past ^_^

Teveel verschillende regels enz.

En welke stad moet dan hoofdstad worden? :puh: Amsterdam of Brussel? ^_^

Ik stem dan voor Amsterdam maar ik denk de Belgen voor Brussel.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteindelijk is het ook 1 volk :7

Het is vroeger gewoon gesplitst van elkaar. :7

Maar ik denk dat het niet goed meer bij elkaar past ^_^

Teveel verschillende regels enz.

En welke stad moet dan hoofdstad worden? :puh: Amsterdam of Brussel? ^_^

Ik stem dan voor Amsterdam maar ik denk de Belgen voor Brussel.

Brussel natuurlijk! Brussel is bijna dubbel zo groot als Amsterdam, ook is brussel veel "belangrijker" dan Amsterdam wat politiek betreft zeker in Europa.

Er verandert een heleboel in Brussel, en de stad is veel meer dan de EU-wijk of de Noord-wijk. Amsterdam heeft een punt qua cultuur maar op vele ander vlakken overtreft Brussel Amsterdam.

Brussel is robuuster, lomper dat wel, en zakelijker ook, als stad in zijn geheel is Brussel voor mij veel stedelijker dan Amsterdam. De concentratie aan tertiaire activiteiten in het centrum is ongelooflijk! En dat allemaal op wandel afstand van mekaar. Niet verwonderlijk dat de tewerkstelling van Brussel véél groter is dan Amsterdam, zónder grote haven die buiten de stad ligt en zónder die zeer hoge toeristen aantallen.

Brussel is de vele contrasten, mooie groene wijken en grijs en vuil beton.

Amsterdam is in alle opzichten uniek en zeer bruisend maar toch soms een beetje plat ammusement, dat voel je daar ook, de stad ziet er ook veel gezelliger uit dan dat hij op straat echt aanvoelt. Amsterdam is dan wel zéér populair, velen keren teleurgesteld terug. Amsterdam is een stad waar je moet geweest zijn en waar een hele industrie is voor gebouwd.

Brussel is een onbeminde, onderschatte unieke grootstad. Waar zeer veel te vinden is, zeer veel te beleven. Brussel is niet arrogant maar eerder bescheiden. Een stad die je soms niet meteen aanvoelt. Een stad waar je mag zijn wie je bent. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Amsterdam! Er komen jaarlijks in grote getale toeristen. Voor de wallen, de coffeeshops, de winkelstraten en alles wat erom heen ligt. Het is gewoon een toeristische trekpleister. Ik vind Brussel iets te grauw en zakelijk om eerlijk te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijk me een goed plan, dan is er ook geen ruzie meer tussen de Nederlandse en de Franse Belgen. En we spreken natuurlijk dezelfde taal, als het Franse deel van Belgie nou bij Frankrijk gaat horen is alles opgelost.

Nouja, als we terug gaan in de tijd, toen wou Vlaanderen zelfstandig worden van Koninkrijk Der Nederlanden.

En nu willen ze het allemaal weer 1 maken, nou.. dat wordt dus zeker weer een oorlog over heel wat jaren, of een opstand or whatever.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteindelijk is het ook 1 volk :7

Het is vroeger gewoon gesplitst van elkaar. :7

Maar ik denk dat het niet goed meer bij elkaar past ^_^

Teveel verschillende regels enz.

En welke stad moet dan hoofdstad worden? :puh: Amsterdam of Brussel? ^_^

Ik stem dan voor Amsterdam maar ik denk de Belgen voor Brussel.

Brussel natuurlijk! Brussel is bijna dubbel zo groot als Amsterdam, ook is brussel veel "belangrijker" dan Amsterdam wat politiek betreft zeker in Europa.

Er verandert een heleboel in Brussel, en de stad is veel meer dan de EU-wijk of de Noord-wijk. Amsterdam heeft een punt qua cultuur maar op vele ander vlakken overtreft Brussel Amsterdam.

Brussel is robuuster, lomper dat wel, en zakelijker ook, als stad in zijn geheel is Brussel voor mij veel stedelijker dan Amsterdam. De concentratie aan tertiaire activiteiten in het centrum is ongelooflijk! En dat allemaal op wandel afstand van mekaar. Niet verwonderlijk dat de tewerkstelling van Brussel véél groter is dan Amsterdam, zónder grote haven die buiten de stad ligt en zónder die zeer hoge toeristen aantallen.

Brussel is de vele contrasten, mooie groene wijken en grijs en vuil beton.

Amsterdam is in alle opzichten uniek en zeer bruisend maar toch soms een beetje plat ammusement, dat voel je daar ook, de stad ziet er ook veel gezelliger uit dan dat hij op straat echt aanvoelt. Amsterdam is dan wel zéér populair, velen keren teleurgesteld terug. Amsterdam is een stad waar je moet geweest zijn en waar een hele industrie is voor gebouwd.

Brussel is een onbeminde, onderschatte unieke grootstad. Waar zeer veel te vinden is, zeer veel te beleven. Brussel is niet arrogant maar eerder bescheiden. Een stad die je soms niet meteen aanvoelt. Een stad waar je mag zijn wie je bent. ^_^

Amsterdam is groter.

Brussel stad heeft maar 145.917 inwoners.

Amsterdam heeft 739.510 inwoners.

Maar als jij naar het hele gewest kijkt heeft Brussel 1.031.215 inwoners.

Maar Stadsregio Amsterdam heeft dan ook weer meer namelijk 1.354.000 inwoners.

Als je Regio Amsterdam neemt is Amsterdam weer groter.

Maar zoals ik al zei een belg kiest voor Brussel en een Nederlander voor Amsterdam. :7

En Amsterdam is ook veel bekender :Y vraag iemand ergens in Afrika en die kent Amsterdam nog :puh:

Bewerkt: door -->nick<--
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...