Jump to content

[REL] Fortress


Lantyz

Recommended Posts

Fortress -

Download

post-536-1206392352.png

Fortress is een klein multiplayerlevel met een nieuw doel. Het is de bedoeling om zo lang mogelijk in het fort te blijven, terwijl je alle andere spelers erbuiten moet houden. Zolang je in het fort bent, krijg je om de zoveel seconden $100,= en 1 ammo machinegun. Kom je echter buiten het fort, gaat er twee keer zo snel $100,= van je score af. Diegene die aan het einde van het spel de meeste punten heeft, of als eerste een van te voren afgesproken bedrag haalt, wint het spel.

Het fort staat in het midden van het level. Rond het fort ligt een gracht die je op slechts drie manieren kunt oversteken: via de twee bruggen voor de hoofdpoorten, of met een sprong over een ingestorte brug voor de zij-ingang. De rest van het level bestaat uit een weg die helemaal rond het fort loopt. Alle wapens bevinden zich in het fort, maar alle pick-ups liggen buiten het fort. Wanneer je eenmaal in het fort bent kun je het dus goed verdedigen, maar als je health terugloopt zul je naar buiten moeten om health of armor te halen.

Naast gewone wapens bevinden zich in het fort ook nog vier kogelvrije en onverplaatsbare vrachtwagens waarmee de poorten te blokkeren zijn. Ook vind je er een tank, vehicle mines en een autobom om er zeker van te zijn dat men in het fort over alle middelen beschikt om er een gezellig dagje uit van te maken. Wie dood gaat, spawnt uiteraard buiten het fort.

post-536-1206112314.jpg

post-536-1206112318.jpg

post-536-1206112323.jpg

To do list

  • Belichting verzorgen
  • Details afwerken
  • Eventueel singleplayer-optie maken -> Wel singleplayer, maar zonder bot.
  • Eventueel tekst toevoegen -> Niet gedaan om geen originele bestanden te hoeven vervangen.
  • Eventueel team-optie toevoegen -> Niet gedaan, wellicht in volgende versie.
  • Plattegrond maken

Bewerkt: door Lantyz
Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt goed, Lantyz! :Y Het idee spreekt me erg aan en het ziet er goed uit. Ik hoop dat je er ook een singleplayer van kan maken, zoals je in je TODO-list hebt staan. Multiplayer heb ik bij mij nog niet echt aan de praat gekregen. :puh:

Is de laatste screen trouwens van binnen het fort of erbuiten?

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, erg interessant, wil het wel eens proberen. Ben je wel eens op de GTA2 GH? Af en toe best wat NL spelers die spelen.

Zelf ook met een map bezig, bijna klaar maar nog wat bugs met mogelijke dsynch. Komt vooral door de pure chaos van autos die uit de lucht vallen, treinen die over land en zee raasen en alles in hun pad vernietigen, en door gebouwen heen gaan, en op een eiland wat heel sterke ventilators die auto's weg blaasen.

En licht het aan mij of bouwt haast iedereen mooier dan ik? Hoewel niet gestoorder dan mij. :puh:

Waarschijnlijk zit mijn talent meer in de pure script dan mooie omgeving, hoewel een tintje duisternis met donkere steegjes wel leuk is.

Edit: Vooral goed testen. Testen is ALLES! Dat heb ik wel kunnen merken met sommige bugs in heel oude mappen.

Elk kleine dingetje nakijken, testen, overrijden, botsen, mischien op schieten en wat je maar kan bedenken, soms komt er uit het niets een bug. En het geeft je wat te doen met vrienden als je het op multiplayer test. :puh:

Bewerkt: door CarThief
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een plattegrond toegevoegd aan de eerste post.

Is de laatste screen trouwens van binnen het fort of erbuiten?

Binnen. De vrachtwagens staan op de parkeerplaats voor de garage die je op de screen erboven ook kunt zien.

Ben je wel eens op de GTA2 GH? Af en toe best wat NL spelers die spelen.

Zo af en toe, maar ik heb nogal wat routerproblemen wat het er niet gemakkelijker op maakt.

Zelf ook met een map bezig, bijna klaar maar nog wat bugs met mogelijke dsynch. Komt vooral door de pure chaos van autos die uit de lucht vallen, treinen die over land en zee raasen en alles in hun pad vernietigen, en door gebouwen heen gaan, en op een eiland wat heel sterke ventilators die auto's weg blaasen.

Die chaos ken ik wel van je andere maps... :puh: Maak anders een eigen topic aan, plek genoeg in dit forum.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

UPDATE: Fortress is nu hier te downloaden. Ik heb besloten de bot in de single-playerversie niet toe te voegen omdat deze nog niet geheel vlekkeloos werkt. Ook de team-player versie heb ik achterwege gelaten. Wellicht dat ik hier nog 'ns naar kijk, maar voorlopig zullen jullie het hier mee moeten doen. :puh:

Het level is het leukst met meer dan twee spelers.

Opmerkingen, bugreports of andere reacties hoor ik graag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even gedownload en het ziet er goed uit, Lantyz. :Y Op sommige stukken (onder andere in het noorden van het Fortress) is het net iets te donker en zie je weinig, dus misschien dat je daar naar kan kijken. Verder heb ik er weinig op aan te merken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Interessante neon licht stijl, ik merkte wel wat op, sommige... randen, om niet te vallen kan je niet door heen schieten.

Voor de rest keek ik maar effe in editor en zag ik ook al wel heel erg veel blijkbaar onnodige zones. Of in ieder geval lijkt het me dat je ze niet allemaal gebruikt, gewoon als de speler in of uit het fort is via IF met of zonder de NOT erbij, lijkt me.

En soms glipt er wel eens een wapen erdoorheen, als je in het fort sterft, en dan respawnt, dat je zo'n 1 machinegun hebt.

Voor de rest lijkt het allemaal goed. :puh:

De sty file gaf me ook wel wat interessante ideeen, ondanks dat er niet heel veel huis dingen zijn die ik goed kan gebruiken, maar zal wel niet heel veel nodig zijn met de leuke idee, hehe... Als het goed lukt met cranes en conveyors.

Mischien moet je nog wat bedenken voor als meerdere spelers in het fort zijn, dat de punten trager gaan? Behalfe als het teams bevat ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Op sommige stukken (onder andere in het noorden van het Fortress) is het net iets te donker en zie je weinig

Ik ben zelf niet zo'n fan van de dusk-mode, dus misschien besteed ik niet zoveel tijd aan de belichting als eigenlijk zou moeten. :puh: Als ik een update maak zal ik er naar kijken. Tot die tijd raad ik je dawn aan, wat mijns inziens sowieso een betere keuze is bij multiplayer.

ik merkte wel wat op, sommige... randen, om niet te vallen kan je niet door heen schieten.

Klopt, beetje slordig. Zal ik ook naar kijken bij een update.

Voor de rest keek ik maar effe in editor en zag ik ook al wel heel erg veel blijkbaar onnodige zones. Of in ieder geval lijkt het me dat je ze niet allemaal gebruikt, gewoon als de speler in of uit het fort is via IF met of zonder de NOT erbij, lijkt me.

Al die zones hebben geen functie. De editor crasht bij het toevoegen van zones, dus ik ben genoodzaakt gebruik te maken van de zones uit een ander level (zie map0). Ik vind het verspilde moeite om na voltooiïng van een map alle overbodige zones te verwijderen, en bovendien zou dat betekenen dat ik naderhand geen zones meer toe kan voegen, mocht dat nodig zijn. Vandaar dat al mijn maps een overvloed aan zones hebben.

En soms glipt er wel eens een wapen erdoorheen, als je in het fort sterft, en dan respawnt, dat je zo'n 1 machinegun hebt.

Ik weet het, maar ik kon het niet eenvoudig fiksen. Het script voltooit eerst 80 cycles voordat het weer controleert of je nog in het fort bent. Als je binnen die tijd het fort verlaat of zelfs dood gaat, krijg je alsnog een machinegeweer. Ik vond het dusdanig triviaal dat ik het maar zo gelaten heb.

Mischien moet je nog wat bedenken voor als meerdere spelers in het fort zijn, dat de punten trager gaan? Behalfe als het teams bevat ofzo.

Hmmm... Dat je de punten moeten 'delen' met andere spelers in het fort? Dat is best een leuk idee... Ik zal er eens naar kijken.

Bedankt voor de feedback, beiden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan GTA2 altijd legaal downloaden met een link ergens waarschijnlijk in het GTA2 forum(niet de modding forum).

Of effe op Google zoeken, mischien. :puh:

En je kan ook zones adden via de ZoneEditor, gewoon een naam, willekeurige coordinaten, en dan in editor verder editen.

En licht is niet heel moeilijk als je de licht van editor in dusk verandert, en vanalles toevoegd snel met zo'n combinatie die ik effe vergat. :puh: Ik vind dusk zelf wel best leuk, je kan het zelfs opdringen in script voor alle spelers in multiplayer, zelfs totale duisternis voor alle gebieden zonder licht, hehe.

En voor de machinegun probleem werkt mischien als je de script wat verandert dat hij vlak voor adden controleert of de speler niet dood is?

Mischien ook een interessant idee om een soort kanon toe te voegen? Zoals ik eens in Factory Arena maakte, gewoon op een knopje staan, meestal een 1 square zone, en dan effe wachten tot het meerdere rakketen schiet. Zal wel een normale WHILE loop nodig hebben, geen WHILE_EXEC, heeft wel een wacht periode nodig via DELAY_HERE.

Het zou best handig kunnen zijn voor ingangen te verdedigen. :puh: Mischien zelfs geld nodig om te vuren?

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine update:

  • Bug gefikst zodat de spelers identieke beloningen krijgen
  • Bug gefikst zodat spelers geen machine gun meer krijgen nadat ze in het fort wasted zijn.
  • De hekken staan nu op 'wall' zodat je er doorheen kunt schieten.
  • Enkele lichten aangepast en toegevoegd.

Deze versie is niet compatible met de vorige versie!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Dit ziet er ook erg leuk uit, alleen met meerdere spelers is het wat lastig om je zelf te verdedigen tegen meerdere aanvallers, omdat 'aimen' in GTA2 nooit iets gemakkelijks is. Netjes uitgewerkt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...