Jump to content

PS3, XBOX360 of PC


Pennywise The Clown

Recommended Posts

De PS3 is duurder dan de XboX360. Maar is hij die extra centen nou ook echt wel waardig?

Kortom? Ik wil één van de twee consoles kopen, maar ik weet niet welke. Kunnen jullie wat voor- en nadelen noemen over bijde consoles, zodat ik uiteindelijk een beslissing kan maken?

Hoe zijn de grafics, hoe is het geluid, werkt het ingamesysteem op bijde consoles hetzelfde? Kortom: Noem wat positieve en negatieve dingen over bijde consoles...

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 365
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    30

  • Pennywise The Clown

    25

  • denven

    15

  • Dwayne Forge

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

PS3

- online is gratis

- ingebouwde hardeschijf

- blue ray

Xbox 360

- online kost 20 euro voor 3 maanden en 60 euro voor een jaar.

- controller ligt fijner in de hand als je grote handen heb.

- downloadbare content voor GTA IV in augustus.

Link to comment
Delen op andere websites

volgensmij maakt het niks uit als ik jou was zou ik gewoon naar de komende ps3 only of 360 only releases die eraan komen en de games die jij van die het leukste vind zou ik dan ook de console van nemen grafics enzo maakt niet zoveel uit.

Link to comment
Delen op andere websites

zoals je hebt gehoord blijft de ps3 vaak hangen

maar is wel mooier vind ik.

Dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Ook zou deze meer lagg hebben dan de 360.

Ik ga waarschijnlijk een 360 kopen. Iemand die me wil overtuigen om toch voor de PS3 te gaan?

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, gewoon de xbox, het is toch leuk om gratis filmpjes, demo's enzo te downloaden :) mijn xbox komt over 2 week inclusief halo 3 en gta IV voor maar 299 :) Xbox360 Pro

Waar dat precies? Ik heb een aanbieding gezien bij Dynabite met dezelfde games + 1tje extra voor 330 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf voor de PS3 gaan omdat er ook ander spellen op uit komen die exclusief voor de PS3 komen, omdat je ook gelijk een Blueray Speler hebt, online gratis is etc. Bovendien is de PS3 niet alleen een console, maar ook een multimedia systeem. Je kan er mee internetten, filmpjes bekijken, muziek beluisteren en nog veel meer.

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

en je hebt gelijk Blu Ray .

Blu Ray is the future.

Van dat blijfen hangen heb ik geen last van op mn 40GB versie

De PS3 is lekker stil.

En je kan hem schoonmaken zonder je handen vuil je maken gewoon de fan test indrukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf voor de PS3 gaan omdat er ook ander spellen op uit komen die exclusief voor de PS3 komen, omdat je ook gelijk een Blueray Speler hebt, online gratis is etc. Bovendien is de PS3 niet alleen een console, maar ook een multimedia systeem. Je kan er mee internetten, filmpjes bekijken, muziek beluisteren en nog veel meer.

Greetz :sigaar:

Ik heb op mijn kamer, waar op dit moment nog de ps2 staat een gloed nieuwe pc met 6.1 Dolby Surround system, en aangesloten HD/DVD Driver. Dat hoef ik niet ook nog eens in de PS3 te hebben :7

Hoeveel verschil zit er in Blue Ray en Geen Blue ray?

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf voor de PS3 gaan omdat er ook ander spellen op uit komen die exclusief voor de PS3 komen, omdat je ook gelijk een Blueray Speler hebt, online gratis is etc. Bovendien is de PS3 niet alleen een console, maar ook een multimedia systeem. Je kan er mee internetten, filmpjes bekijken, muziek beluisteren en nog veel meer.

Greetz :sigaar:

Ik heb op mijn kamer, waar op dit moment nog de ps2 staat een gloed nieuwe pc met 6.1 Dolby Surround system, en aangesloten HD/DVD Driver. Dat hoef ik niet ook nog eens in de PS3 te hebben :7

Hoeveel verschil zit er in Blue Ray en Geen Blue ray?

veel bedenk wel dat op een Blu Ray veel meer op kan en met blu ray kun je HD beelden bekijken en op DVD kan dat volgens mij niet of heb ik dit verkeerd??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf voor de PS3 gaan omdat er ook ander spellen op uit komen die exclusief voor de PS3 komen, omdat je ook gelijk een Blueray Speler hebt, online gratis is etc. Bovendien is de PS3 niet alleen een console, maar ook een multimedia systeem. Je kan er mee internetten, filmpjes bekijken, muziek beluisteren en nog veel meer.

Greetz :sigaar:

Ik heb op mijn kamer, waar op dit moment nog de ps2 staat een gloed nieuwe pc met 6.1 Dolby Surround system, en aangesloten HD/DVD Driver. Dat hoef ik niet ook nog eens in de PS3 te hebben :7

Hoeveel verschil zit er in Blue Ray en Geen Blue ray?

Als ik het goed heb heeft Blu Ray de oorlog al gewonnen van de HD. In Blu Ray heb je meer opslag capiciteit dan de HD DVD. Dit is erg gunstig voor games. Zo kan je grotere levels maken. enz enz. Dus ik zou vooor een PS3 gaan. Kunnen we smane online GTA doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier uit zou je je conclussie kunnen maken welke is beter dat zie je hier.

PS3

De gameconsole biedt hoge prestaties dankzij de multi-core Cell processor, die in de PS3 een snelheid van maximaal 218 gigaflops heeft. Daarnaast heeft de grafische RSX processor van de console nog een capaciteit van 1,8 teraflops waarmee de totale maximale capaciteit op 2 teraflops, ofwel ongeveer 2.000.000.000.000 floating point berekeningen per seconde komt.

Afmetingen

* hoogte 9.8 cm

* breedte 32.5 cm

* diepte 27.4 cm

* gewicht 4.8 kg

* kleur zwart/zilver

Technische gegevens

* grootte harde schijf: 20 GB, 40 GB, 60 GB en 80 GB ( In Nederland alleen nog maar de 40GB versie)

* aantal microprocessors: 1

* processortype: Cell Broadband Engine (IBM/Toshiba/Sony)

* processorsnelheid: 3250 MHz

* floating point performance: 218 gigaflops

* interfaces: Bluetooth, Ethernet, IEEE 802.11b/g (Wi-Fi), USB 2.0 (4 slots, of 2 bij de 40GB)

* grafische processor: Nvidia RSX

* grafische-processorsnelheid: 550 MHz

* grafische floating point performance: 1,8 teraflops

* videogeheugen: 256 MB GDDR3 RAM op 700Mhz

* intern geheugen: 256 MB XDR RAM op 3.2Ghz ( bandbreedte > GDDR3)

* type geheugen: CompactFlash, MMC-kaart, SD-kaart, Memory Stick Alle bij de 60GB

* ondersteunde discformaten: o.a. Blu-ray profiel 2.0 [1], dvd-ROM, cd-rom, dvd-Video, Video-cd, DivX, Audio-cd, SAcd (Super Audio cd ( de ondersteuning voor de Super Audio CD is niet meer aanwezig bij firmware 2.30 ))

* audio/video-aansluitingen: HDMI, multi-AV, SPDIF (optische digitale audio-uitgang)

Blu-ray Disc

In tegenstelling tot de Playstation 2 worden de spellen niet op dvd maar op Blu-ray Disc (BD) uitgegeven. De PlayStation 3 werkt met BD-ROM-discs, waar ongeveer 6 keer zoveel informatie op past als op een dvd, ongeveer 50 GigaByte. Blu-ray Disc is ondertussen al als opvolger van de dvd gebleken. Vanwege de hogere opslagcapaciteit past er veel meer data op, en daardoor is het mogelijk om er speelfilms op te zetten van High-Definition-kwaliteit (HD), maar ook spellen van hogere kwaliteit.

SIXAXIS-controller

De SIXAXIS Controller

De SIXAXIS Controller

SIXAXIS is het officiële draadloze controlemechanisme voor de PlayStation 3. In Japan was de individuele controlemechanisme SIXAXIS gelijktijdig beschikbaar voor aankoop met de lancering van de console, zonder een USB-to-USB-miniwire, aan een prijs van JP¥5000 met inbegrip van belasting (ongeveer € 35). De individuele controlemechanismen SIXAXIS waren ook beschikbaar bij lancering in de Verenigde Staten voor USS49.99 en 59,99 in Canada en bij de lancering in Europa voor £35 in UK, en €50 in Nederland. SIXAXIS is tevens ook een palindroom, het is hetzelfde woord indien achteruit gespeld: SIX-A-XIS

De Sony PlayStation 3 kan met 7 SIXAXIS-controllers tegelijk werken en heeft ook een aantal nieuwe mogelijkheden. Zo is hij draadloos met gebruik van bluetoothtechnologie. Hij maakt gebruik van zes-assentechnologie, waarmee hij als bewegingsensor fungeert. Zodat als je hem naar voren tilt, het personage in het spel ook een beweging naar voren maakt. Hij kan van voren naar achteren, van links naar rechts en om zijn eigen as draaien. Door de grote Home Button in het midden, kan de speler gemakkelijk naar het hoofdmenu, en de console uitschakelen.

Sony heeft de trilfunctie uit zijn SIXAXIS-controller gelaten wegens een rechtszaak over patentschending met Immersion, het bedrijf dat de dualshock technologie heeft uitgevonden. Het bedrijf is nu tot een overeenkomst gekomen met Sony waardoor er binnenkort SIXAXIS-controllers met trilfunctie in de winkel zullen liggen.

Het controlemechanisme kenmerkt ook meer triggerachtige R2 en L2 de knoppen, met een verhoogde precisie (10-bit). Ook de precisie van de Analog-sticks is verbeterd. In plaats van de "Analog"-knop op de DualShock-controller, is de knopschakelaar vervangen door een glanzende knop, met het PlayStation logo, dat kan worden gebruikt om tot het hoofdmenu toegang te krijgen of de console uitzetten. Een rij van vier genummerde LED's indiceren het aantal controllers dat zijn aangesloten op de PS3 en kunnen de LED's ook tonen wat het energie-niveau van de batterij van de controller is.

Cell processor

De processor-kracht van de PlayStation 3 is meer dan veertig keer zo groot als die van de PlayStation 2. De PS3 gebruikt zeven van de acht cores die allen parallel op 3.2 GHz lopen. De achtste core is uitgeschakeld tijdens het controleproces na de productie. Producent IBM van de Cell processor gebruikt CPU's waarvan alle acht cores werken voor haar eigen supercomputers, terwijl de CPU's waarbij tijdens de productiecontrole een fout is aangetoond in één van de cores beschikbaar komen voor de Playstation 3. Hierdoor is het uitvalpercentage van de chips in productie minder hoog waardoor de totale productiekosten per CPU afnemen. De Cell kan met zeven cores maximaal 218 gigaflops (Floating Point Operations Per Second) berekenen. De Cell-chip is 221 mm² groot en bevat 234 miljoen transistors. Deze chip werd in eerste instantie gefabriceerd met de 90 nanometer SOI-technologie. Later werd gebruik gemaakt van de 65 nanometer SOI-technologie. De bedoeling van dit nieuwe ontwerp van de Cell processor was vooral voor kostenvermindering en minder warmte-afstoot. De zeven cores die gebruikt worden zullen alles leiden naar één kern, die uiteindelijk garant staat voor de kracht van de PS3.

Besturingssysteem

Het menu van de PS3 is gebaseerd op dat van de PSP en de Japanse PSX (soms ook de PS2.5 genoemd): de Cross Media Bar, ook wel Xross Media Bar genoemd (XMB). Deze bevat naast de functies op de PSP als Netwerk, Game, Video, Muziek, Foto en Instellingen, op de PS3 ook nog Gebruikers en Vrienden.

Het besturingssysteem gebruikt één van de zeven actieve cores van de Cell-processor.

Er is tevens een mogelijkheid om Linux als alternatief besturingssysteem te installeren, waardoor de mogelijkheden en de inzetbaarheid van de PS3 worden vergroot. Daarentegen kunnen ook emulators ontwikkeld worden waardoor spellen van oudere spelcomputers speelbaar zijn op de Playstation 3.

Bewerkt: door Dwayne Forge
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...