Jump to content

De Nieuwe Generatie

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Waar vroeger nog normen en waarden werden aangeleerd door ouders vraag ik me tegenwoordig af waar al die normen en waarden zijn gebleven.

Als ik op het nieuws kijk is het criminaliteit, straatjongeren, verwende nesten op reality shows, en totaal geen belangstelling voor de maatschappij en de wereld.

Dan vraag ik me af hoe dat zich allemaal later gaat ontwikkelen als de oudere generatie dood is en de nieuwe generatie opkomt.

Gaan jongeren nog naar de politiek of boeit ze dat helemaal niet. Zijn er nog jongeren die zich zorgen maken om het milieu?

Of geven wij alleen maar om de nieuwste multimedia aparaten.

Het punt is dat ik me echt zorgen maak hoe het in de toekomst met ons gesteld is want punt is dat de nieuwe generatie ook steeds 'dommer' word qua schoolprestaties.

kortom ik zie een sombere toekomst voor de boeg.

wat vinden jullie ervan ? helpen wij onszelf later naar de schroothoop ?

Bewerkt: door powerpats
  • Reacties 233
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Robin B

40

• Disturbed

18

• rjravi1

18

• Daan007

15

Geplaatst:

Dat valt reuze mee, 'wij' redden het echt wel in de toekomst. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die al op jonge leeftijd een ambitie hebben om de politiek in te gaan, en dat is vroeger niet anders geweest. Misschien is er iets meer criminaliteit, maar over het algemeen valt het reuze mee in heel Nederland. Ik vind het dus echt onzin om te zeggen dat we onszelf naar de ... gaan helpen, want er zijn meer dan genoeg intelligente mensen die veel minder in het nieuws komen dan het tuig in Amsterdam Slotervaart.

Geplaatst:

Tsja tijden veranderen. Ik ben het wel met je eens dat er veel straattuig is en dat mag ook wel een stuk minder. Maar ook in de jaren '50 had je straattuig, het zij in iets andere vorm. Ik denk niet dat we onszelf de verdoemenis in helpen, want er zijn zat mensen die zich normaal kunnen gedragen en gewoon hun best doen op school of werk.

Dat we een stuk materialistischer zijn geworden is een feit, maar ik vind niet dat we alleen daarnaar moeten kijken. De tijden veranderen, dus ook de normen en waarden. Ik vind wel dat de ouders wat meer grip op hun kroost moeten hebben.

Geplaatst:

Ik zie de toekomst ook somber in.

Zeker met het toenemend aantal allochtonen in Nederland.

Kijk dit filmpje van 0:55 tot 1:30:

Je ziet dit 'tuig' overal en ze verpesten de samenleving. Ik zie deze jongeren nou niet snel de politiek in gaan.

Ik denk sowieso al niet dat dit soort jongeren ook maar IETS bereiken.

Er zijn echt heel veel allochtonen die hardstikke aardig zijn hoor, don't get me wrong, maar ik heb het echt over de jongeren die gewoon GEEN opvoeding hebben gehad. Ik heb zelf jarenlang in een buurt gewoond waar 75% van de inwoners allochoon zijn. Gelukkig waren de meesten daar hardstikke vriendelijk: Ze groetten je vriendelijk als ze je tegenkwamen en waren meestal wel in voor een praatje, de deur stond los en je kon zo met ze mee-eten.

Helaas liepen daar ook van die aso-jongeren rond. Je kon met geen mogelijkheid een normaal gesprek hebben, ze schelden je zonder reden uit met kanker dit en kanker dat.

Regelmatig zag je weer politieauto's voorbij rijden en zo nu en dan werd er weer iemand meegenomen.

De komst van vriendelijke (vaak volwassen) allochtonen juich ik toe en ze mogen van mij gerust blijven in Nederland.

Wat mij betreft mogen ze die allochtone probleemjongeren direct het land uitzetten en terug naar de woestijn schoppen, liever vandaag dan morgen.

Ga lekker in je eigen land problemen maken.

Geplaatst:

Je ziet dit 'tuig' overal en ze verpesten de samenleving. Ik zie deze jongeren nou niet snel de politiek in gaan.

Er zijn echt heel veel allochtonen die hardstikke aardig zijn hoor, don't get me wrong, maar ik heb het echt over de jongeren die gewoon GEEN opvoeding hebben gehad. Ik heb zelf jarenlang in een buurt gewoond waar 75% van de inwoners allochoon zijn. Gelukkig waren de meesten daar hardstikke vriendelijk: Ze groetten je vriendelijk als ze je tegenkwamen en waren meestal wel in voor een praatje, de deur stond los en je kon zo met ze mee-eten.

Helaas liepen daar ook van die aso-jongeren rond. Je kon met geen mogelijkheid een normaal gesprek hebben, ze schelden je zonder reden uit met kanker dit en kanker dat.

Regelmatig zag je weer politieauto's voorbij rijden en zo nu en dan werd er weer iemand meegenomen.

De komst van vriendelijke (vaak volwassen) allochtonen juich ik toe en ze mogen van mij gerust blijven in Nederland.

Wat mij betreft mogen ze die allochtone probleemjongeren direct het land uitzetten en terug naar de woestijn schoppen, liever vandaag dan morgen.

Ik ben het 100% met je eens. Maar Nederland is helaas te soft voor dat soort dingen. Ik ben namelijk ook blij dat het aantal immigranten afneemt. Normale immigranten mogen van mij komen, maar de aso's mogen ze van mij ook het land uitschoppen. Liever gisteren dan vandaag. Afgelopen donderdag zat ik met wat vrienden op een bamkje bij een speeltuintje in Dordrecht. Even later kwam een groepje van 3 Marokkanen van ongeveer 15 jaar die dachten even bijdehand te zijn.

Op zich niet erg, maar dat moeten ze niet tegen mij doen. Even later veranderde de bijdehandheid in agressiviteit. Ik en mijn vrienden moesten van hun weggaan, omdat het hun buurt was. Sorry, maar we leven in een vrij land dus ik ga zitten waar ik zelf wil. Niemand zal last van mij hebben. Maargoed, toen trok ik mijn bek open en zei dat ze normaal moesten doen. (Het woord normaal komt niet in hun woordenboekje voor) Vervolgens gingen ze mij bedreigen met dingen als: Ik kom je opzoeken met 50 man.

Ik heb ze dan ook duidelijk laten weten dat als ze dat doen, een heel groot probleem hebben. Ik ben vervolgens met mijn vrienden maar ergens anders gaan zitten om te voorkomen dat het zou gaan escaleren. Het is hier gvd toch geen Marokko? Ik mag altijd zelf wel bepalen waar ik ga zitten met mijn vrienden om gewoon gezellig te praten over allerlei zaken. En dan komen er van dat soort kutmarokkaantjes (Nee ik scheer niet alle Marokkanen over één kam) je even vertellen dat je weg moet gaan. Ik sprak eerder deze week een volwassen normale Marokkaan en die schaamt zich dood voor de huidige Marokkaanse jeugd.

Geplaatst:

Eerst wordt er gezegt dat het allemaal wel mee valt, maar als iemand begint over allochtone jongeren, moeten ze terug naar hun eigen land :7

Ik denk toch dat het maar een aantal buurten zijn, waar er te lang niet is ingegrepen, en dan krijg je dingen die je in het filmpje van =>Sandra<= zag. Maar dat er in een paar buurten 15 tot 20 % probleemverdrag vertoond, wil niet zeggen dat er sprake is van een algemeen probleem. Ik denk dat er genoeg jongeren zijn die genoeg verstand hebben om de politiek serieus te nemen (ondanks de 'JP's').

Geplaatst: (bewerkt)

Ja ik dat ken soort tuig,zit hier bij mij ook in de buurt is echt klote,denken dat ze alles zijn,beledigen iedereen overal zonder enige reden,doen altijd stoer,en dan ook nog dat domme gekloot als je ook maar 1 seconde hun kant opkijkt"wat kijk je nou'doe niet stoer'MAN zoek een leven.zoals zij zich kleden best maar dan moeten ze niet gelijk hun bek open trekken als er ook maar een iemand langs komt die er net iets anders uit ziet dan zij.En dat ze ook altijd in die steden bij winkels altijd de sfeer zitten te vergallen,je word er gewoon ziek van :ch: ik denk dat toekomst al vergalt is . Bewerkt: door 1973
Geplaatst:

Hier moet ik toch even op reageren. Waarom gelijk 'allochtonen'? Je hebt gelijk, wat je in dat filmpje zag zie je in veel criminele buurten en het is inderdaad niet normaal meer. Maar besef dat allochtonen ook Engelsen, Belgen en Italianen zijn. Ik zie deze bevolkingsgroepen geen probleemgedrag vertonen hoor. Het zijn meestal jongeren uit andere landen dus om te zeggen 'allochtonen' omdat je de andere groepen niet durft te noemen vind ik verkeerd. Tuurlijk zijn het het jongeren van alle landen die dit soort gedrag vertonen maar niet alle allochtonen doen dit dus besef ook dat ik voel dat mijn land aangesproken word op iets wat ze niet doen.

Het is heus niet erg om te zeggen 'Marokkanen' of 'Turken' want dit zijn toch de bevolkingsgroepen die dit soort gedrag vertonen. Je mag best consequenties nemen tegen hen als land maar betrek de andere landen die niks doen er alsjeblieft niet bij.

Geplaatst:
Eerst wordt er gezegt dat het allemaal wel mee valt, maar als iemand begint over allochtone jongeren, moeten ze terug naar hun eigen land :7

Ik denk toch dat het maar een aantal buurten zijn, waar er te lang niet is ingegrepen, en dan krijg je dingen die je in het filmpje van =>Sandra<= zag. Maar dat er in een paar buurten 15 tot 20 % probleemverdrag vertoond, wil niet zeggen dat er sprake is van een algemeen probleem. Ik denk dat er genoeg jongeren zijn die genoeg verstand hebben om de politiek serieus te nemen (ondanks de 'JP's').

Het lijkt me toch slim als je de reacties eens goed doorleest. Ik heb trouwens nergens gezegd dat alle allochtone jongeren het land uit moeten. Dat maak jij ervan. En er zijn meer verpauperde buurten dan jij zelf denkt. Bijna elke middelgrote plaats heeft wel zo'n buurt. Dat is niet alleen de schuld van de allochtone jongeren, autochtone jongerne of wat dan ook.

Het ligt ook aan de lokale overheid. Die zijn negen van de tien keer ook te lui om iets te ondernemen. Aangiftes belanden heel vaak in de doofpot. Ja dan krijg je ook dit soort situaties.

Geplaatst:

Het lijkt me toch slim als je de reacties eens goed doorleest. Ik heb trouwens nergens gezegd dat alle allochtone jongeren het land uit moeten. Dat maak jij ervan. En er zijn meer verpauperde buurten dan jij zelf denkt. Bijna elke middelgrote plaats heeft wel zo'n buurt. Dat is niet alleen de schuld van de allochtone jongeren, autochtone jongerne of wat dan ook.

Het ligt ook aan de lokale overheid. Die zijn negen van de tien keer ook te lui om iets te ondernemen. Aangiftes belanden heel vaak in de doofpot. Ja dan krijg je ook dit soort situaties.

Het ligt niet aan de lokale overheid, het ligt gewoon aan de mensen die in een probleembuurt wonen. die hebben meestal geen werk. doen dus overdag niets, gaan zich vervelen, en je hebt er weer eer ruzie bij

Geplaatst:
Het ligt niet aan de lokale overheid, het ligt gewoon aan de mensen die in een probleembuurt wonen. die hebben meestal geen werk. doen dus overdag niets, gaan zich vervelen, en je hebt er weer eer ruzie bij

Daar ligt niet aan werkloosheid en verveling hoor, het ligt aan de opvoeding, cultuur en de vriendengroepen. Ik ken zat mensen die overdag geen moer doen maar ik zie hun geen cameraman bedreigen of een middelvinger opsteken naar een agent, dat ligt puur aan de opvoeding. De ouders doen niks voor hun kinderen en laten ze zo hun gang gaan. Maar natuurlijk heb je ook goede ouders aan wie ze een voorbeeld moeten nemen.

Geplaatst:

GENERATiiON SEX DRUGS AND PROVOK

nene ff serieus xp

de wereld veranderd , dat kan je niet ontkennen

ja we zijn slecht bezig dat ook

maar de nieuwe generatie is er nog niet hoor xp

er word gewoon meer over verteld in de media enzo

Geplaatst:

Ik maak me persoonlijk ook erg zorgen over de toekomst. Ik mag dan zelf pas 13 jaar zijn maar dat betekend niet dat ik me gelijk niet kan gedragen. Ik zie namenlijk bij mij in de klas zelfs al dat er veel kinderen de normen en waarden niet goed meer kennen. Ze gaan dan dingen op school sloopen en andere mensen voor de lol in elkaar trappen. En hoe het later met de politiek verder moet, geen idee. Laatst vroeg mijn leeraar ak aan de klas wie er later ging stemmen. Ik was de enigste van de hele klas die mijn hand opstak samen met een ander gastje. Als dat bij iedere HAVO/VWO klas zo is dan stemt er later maar 2 op de 27 mensen. En als niemand het interesseert wie er in de 2e kamer komt, wie wil er dan uberhaut zelf de 2e kamer in?

Geplaatst:

Natuurlijk is het erg treurig dat sommige kinderen zo zijn, maar ik denk dat het vroeger hetzelfde was.

Overigens denk ik dat de oplossing bij de ouders ligt, als mijn kind zoiets zou flikken zou ik hem een veeg om de oren geven..

Geplaatst:

Ach, dat filmpje dat je in die wijk zit is Overvecht, dat is één van de slechtste wijken van Nederland. Daar wonen idd veel kut Marokkanen. In Eindhoven zie je dat soort gastjes al bijna niet meer;) Dus dat is wel een extreem voorbeeld.

Hebben jullie gehoord wat er in België aan de hand is? Daar zijn die allochtonen ook aan het rellen in de hoofdstad, maar nu gaat de harde kern van Anderlecht (de hooligans) zich ermee bemoeien en die slaan die allochtonen de stad uit.

Verder zie je dit vooral in steden, als je in een dorp in de provincie woont zou ik me niet al te druk maken over allochtonen omdat die daar toch bijna niet zitten in de steden is dit anders. Bovendien wonen er in de dorpen veel meer rascisten dan in de steden..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...