IV trailer Geplaatst: 6 juni 2008 Rapport Share Geplaatst: 6 juni 2008 (bewerkt) Deze tuturial heb ik geschreven voor de mensen die graag filmpjes willen maken van hun console spellen. Ook heb ik hem gemaakt zodat mensen die bij gta4 studio's zitten ook weten hoe je moet opnemen. Ik zal hier een gedetailleerde uitleg geven over het gebruik van de device. Deze methode is erg handig als je vertraging hebt van je beeld of gewoon naar je tv wilt kijken tijdens het opnemen. Benodigdheden Ten eerste heb je een capture device nodig. Ikzelf gebruik hiervoor de Dazzle van €59,-. Dit is een handig apparaatje die je op je usb2 ingang kan aansluiten om films op te nemen. Het werkt ook met windows vista. Uiteraard kan je ook een ander middel gebruiken zoals een inbouw kaart. Het kan zijn dat inbouwkaarten geen vertraging bieden en daarom richt ik me vooral op het gebruik van usb device's. Wat hebben we nog meer nodig? Een tulp kabel 1,5m, 2,5m, 5m of 10m en 3 maal 2x tulp female naar 1x tulp male. Exlusief verzendkosten kom je neer op een kostenpost van ongeveer €6,-. Installatie Nu ik het boodschappenlijstje heb genoemt gaan we over tot de installatie van de kabels. Je zit nu bij de tv en ziet een "rood-wit-geel" ingang. In elke gaatje stop je een verloopstekkertje. Onthoud waar welke kleur zit. Nu pak je de rood-wit-geel stekker van de console en stopt alledrie de uiteinden in de verloopstekker van de juiste onderliggende kleur. Nu pak je een uiteinde van de tulp kabel en daarmee doe je het zelfde als met de kabel van de console. Nu doe je het andere uiteinde van de kabel in de capture device. Uiteraard moet je ervoor zorgen dat je van te voren al je capture device hebt geinstalleerd. Voor de installatie van het capturedevice volg je de instructies van de verpakking. Let wel dat je door deze toepassing van de kabels een lichte verzwakking hebt van het beeld. Dit houd niet in dat het gaat storen, maar de kleuren kunnen wat zwakker worden weergegeven. Eindwoord Ik hoop met deze tut jullie op weg geholpen te hebben. Ik heb alles geschreven op de manier dat ik het zelf ook heb toegepast in mijn kamer. Nu nog even iets wat je altijd hoort te vermelden: Ik draag geen verantwoording van beschadiging aan jezelf anderen of je eigendommen. Tevens bied ik ook geen garantie. Bekende problemen Soms neemt de dazzle wel eens niet (goed) op. Dit zou misschien kunnen liggen aan het feit dat de beeldsignalen wat zwakker zijn. Bewerkt: 27 augustus 2008 door IV trailer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jurgen1 Geplaatst: 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst: 16 juni 2008 Goede tuturial Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
IV trailer Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 16 juni 2008 Goede tuturial Bedankt. Ik heb hem trouwens ook nog even hier en daar geüpdate. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
frankyyguy Geplaatst: 30 maart 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 maart 2009 Ikzelf heb nog geen Capture Card. Ik wilde graag filmpjes maken van games, maar nu vraag ik me af hoe zo'n Capture Card werkt. Ik heb er namelijk nog nooit een gezien of in m'n handen gehad. Ik ben binnenkort vanplan een te kopen. Nu was mij vraag, is het de bedoeling dat ik een kabel van een Capture Card in de ps3 plaats voordat ik het in de pc plaats? Goed topic trouwens! Nu heb ik alvast een goeie Tutorial Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dieko Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Share Geplaatst: 31 maart 2009 Ikzelf heb nog geen Capture Card. Ik wilde graag filmpjes maken van games, maar nu vraag ik me af hoe zo'n Capture Card werkt. Ik heb er namelijk nog nooit een gezien of in m'n handen gehad. Ik ben binnenkort vanplan een te kopen. Nu was mij vraag, is het de bedoeling dat ik een kabel van een Capture Card in de ps3 plaats voordat ik het in de pc plaats? Goed topic trouwens! Nu heb ik alvast een goeie Tutorial De USB kabel gaat in de pc en de tulp kabels gaan in de capture card en in de tv tut ( usb ) capture card gebruiken zonder vertraging van het beeld Er wordt niet uitgelegd hoe je de vertraging weg kan laten. Dat heb ik meestal als ik opneem met Windows Movie Maker. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
frankyyguy Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Share Geplaatst: 31 maart 2009 Ikzelf heb nog geen Capture Card. Ik wilde graag filmpjes maken van games, maar nu vraag ik me af hoe zo'n Capture Card werkt. Ik heb er namelijk nog nooit een gezien of in m'n handen gehad. Ik ben binnenkort vanplan een te kopen. Nu was mij vraag, is het de bedoeling dat ik een kabel van een Capture Card in de ps3 plaats voordat ik het in de pc plaats? Goed topic trouwens! Nu heb ik alvast een goeie Tutorial De USB kabel gaat in de pc en de tulp kabels gaan in de capture card en in de tv tut ( usb ) capture card gebruiken zonder vertraging van het beeld Er wordt niet uitgelegd hoe je de vertraging weg kan laten. Dat heb ik meestal als ik opneem met Windows Movie Maker. Ok, dankje. Ik zal even kijken waar je ze kunt kopen buiten Ebay om Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dieko Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Share Geplaatst: 31 maart 2009 (bewerkt) Ikzelf heb nog geen Capture Card. Ik wilde graag filmpjes maken van games, maar nu vraag ik me af hoe zo'n Capture Card werkt. Ik heb er namelijk nog nooit een gezien of in m'n handen gehad. Ik ben binnenkort vanplan een te kopen. Nu was mij vraag, is het de bedoeling dat ik een kabel van een Capture Card in de ps3 plaats voordat ik het in de pc plaats? Goed topic trouwens! Nu heb ik alvast een goeie Tutorial De USB kabel gaat in de pc en de tulp kabels gaan in de capture card en in de tv tut ( usb ) capture card gebruiken zonder vertraging van het beeld Er wordt niet uitgelegd hoe je de vertraging weg kan laten. Dat heb ik meestal als ik opneem met Windows Movie Maker. Ok, dankje. Ik zal even kijken waar je ze kunt kopen buiten Ebay om Je kan hem bij Azerty.nl bestellen of gewoon in de Mediamarkt kopen of in een andere pc shop kopen. Bewerkt: 31 maart 2009 door Dieko Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jacky-2007 Geplaatst: 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst: 3 april 2009 (bewerkt) Voor IV Trailer: Deze Youtube Tutorial gaat op voor beide consoles, en laat zien hoe je de Dazzle kan aansluiten en ermee kan opnemen op je pc en gamen op je tv tegelijkertijd.Verder raadt ik aan om voor je 360 afdeling deze kabel aan te schaffen:Het verschil tussen deze kabel en de kabel in je tutorial is, dat met deze kabel voor de 360 het beeldsignaal via S-video wordt verzonden. S-video is beter dan de gele tulp, beeldsignalen worden dan namelijk via drie aparte kanalen verzonden. (Mede dank aan mijn collega coördinator Iscariah die mij deze kennis bijbracht en me heeft getipt over het bestaan van de kabel! )Of deze kabel ook voor de PS3 is ontwikkeld, weet ik niet, maar google er eens naar. Het geeft met S-video vele malen mooier beeld dan wanneer je de gele tulp gebruikt! Bewerkt: 14 april 2009 door Jacky-2007 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTA Monster Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2009 *bump* En nu vertellen hoe dit met HDMI gaat op de PS3. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dieko Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2009 *bump*En nu vertellen hoe dit met HDMI gaat op de PS3. Dat kan helaas niet. En als je het toch wilt doen,moet je er 200 euro voor betalen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTA Monster Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2009 Ik had wel eens zoiets gezien, begon met Blitz ofzo. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dieko Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2009 Ik had wel eens zoiets gezien, begon met Blitz ofzo. Blackmagic Design Intensity Pro Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTA Monster Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 22 juli 2009 Jaaaaa, dat is hem! Nu nog even uitzoeken hoe ik die controller in mijn laptop ga plaatsen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.