Jump to content

The Settlers


The-oracle

Recommended Posts

Heej, k heb gezocht naar een topic over the Settlers maar ik kon niks vinden en k dacht mischien spelen sommigen dit spel of willen het gaan spelen! Het is namelijk heel leuk en als meer het hier spelen kunnen we ook online tegen elkaar... online is dit spel helaas namelijk best wel dood...

Ik zal even wat over het spel kopieren

The Settlers: Rise of an Empire (ook: The Settlers VI) is een real-time strategy computerspel, ontwikkeld door Blue Byte Software en uitgegeven door Ubisoft op 25 september 2007 in de Verenigde Staten en op 28 september 2007 in Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. Het spel is het zesde deel in de Settlers serie.

De speler houdt zich bezig met het ontwikkelen van steden in een middeleeuwse omgeving. De inwoners, de settlers, hebben elk zijn of haar behoeften en bezigheden. Voor het eerst in het bestaan van de serie zijn er ook vrouwelijke settlers. Mannelijke en vrouwelijke settlers kunnen verliefd worden en met elkaar in het huwelijk treden. Door deze inwoners opdrachten te geven kan de speler een economie opbouwen en de steden laten groeien. Deze steden dienen ook beschermd te worden tegen vijanden. Dit kan onder andere doordat er nu de nieuwe mogelijkheid bestaat om je stad te omringen met houten palen of stenen muren.

Bij dit nieuwe Settlers-spel is het aspect oorlogvoeren ook anders dan voorgaande delen. Er wordt nu meer gekozen voor de opbouw van legereenheden (per 6 man) zoals bv. archers en swordsman. Hierdoor krijgen spelers de mogelijkheid om eerder in het spel aan te vallen waardoor de game minder het karakter krijgt van het zo lang, groot en goed mogelijk bouwen van jouw beschaving dan haar voorgangers. Doordat er muren zijn toegevoegd bij het spel, krijg je ook dat steden belegerd zullen gaan worden en met katapulten en storm-rammen bewerkt zullen worden.

Het spel bevat een singleplayer campagne, een spelmodus waarin men op een gekozen map kan spelen en multiplayer opties via een LAN of over het internet. De maker heeft aangegeven dat de game vooral gemaakt is om goed 2 vs 2 te spelen. Ook is een map-editor meegeleverd waarmee nieuwe maps gemaakt kunnen worden.

Ik zelf vindt et super leuk! Er zijn heel veel mogelijkheden en ik kan iedereen het spel wel aanraden, bij dixons zag ik em laatst voor 20 Euro... koopje voor zon leuk spel!

Als er nog iemand is die het speelt, ik xzit nu een beetje vast bij het 10e gebied... in zo'n woestijn[/font] mischien weet iemand hoe je die kan halen, k ben vaak te langzaam teveel met mijn eigen stad bezig enzo terwijl je de andere ook moet verdedigen... Zo moet je in dat 10e scenario een andere stad beschermen en er dingen voor doen zoals medicijnen brengen geloof ik... ik krijg dat nooit op tijd en als ik online ga ben ik ook altijd vet slecht... al die lui online bouwen echt super snel, die hebben een vast ritme... miss kan iemand me helpen alhoewel ik mijn eigen speelstijl ook wel leuk vind[/font]

Nou ja, als dit topic overbodig is, dan kan ie natuurlijk gesloten worden maar ik dacht, zo'n vet spel moet toch ook gediscuseerd over kunnen worden

Grtz The Oracle

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alleen Settlers 3 en de 2 uitbreidingspakketten. Ik heb me daar erg mee vermaakt, al was telkens op dezelfde manier opbouwen wat saai. De demo van Settlers 4 sprak me minder aan, daarna heb ik Settlers wat uit het oog verloren. De nieuwe Settlers demo kon ik niet spelen, omdat die problemen had met vista. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben/was van plan dit spel ook te kopen. Heb daarom vanochtend maar eerst de demo variant gedownload. Om te kijken of mijn pc'tje deze game wel aan kan en uiteraard of hij bij mij in de smaak valt. Nou dat laatste in iedergeval :D Maar helaas loopt hij totaal niet soepel op mijn pc, het inzoomen gaat goed maar zodra ik met de muis door het landschap navigeer gaat hij nogal schokkerig en sloom... Tevens duren de laadtijden ook ontzettend lang. Terwijl de aanbevolen specs van deze game mijn pc toch aan moet kunnen. Hier even een lijstje wat de game vraagt:

Systeemeisen minimaal(The Settlers Rise of An Empire):

Windows XP Pentium 4

2.00GHz

512 MB Ram

Videokaart 128 MB

Geheugen 3.00 GB

Specificaties van mijn pc:

Windows XP Home Service Pack 2

AMD Athlon 64 Processor 3000+

Kloksnelheid 2.01 GHz, 512 MB

Videokaart: ATI Radeon HD 2400 PRO AGP (256 MB)

Geheugen, nu beschikbaar: 145 GB

Dit zou toch allemaal goed moeten zijn? Weet iemand hoe dit kan en of ik het kan oplossen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...
hoi,

ik heb het spel ook, maar ik zit vast bij missie 8 dat je die grootmoeder moet helpen[/font].

weet iemand toevallig hoe je die missie moet halen want mij lukt het niet.

groetjes guusje :cya:

Ik heb het spel zelf niet, maar wel een walkthrough voor je gevonden met de missie :) forums.ubi.com/Mission 8: Timing Is Everything . Hier word de missie uitgebreid uitgelegd, misschien dat je er wat hulp uit kan halen. Het is wel in het engels.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dubbelpost.

Ik heb dus Settlers Rise Of An Empire gekocht. Maar ik zit al met een probleem bij missie 2 ''Challia'', het begin doel is een nederzetting opbouwen. Dus dat heb ik al gedaan, alleen komen ze steeds eten te kort. Terwijl ik 3 jagers hutten heb neergezet. Op de juiste plekken bos met veel herten (staat ook zo'n herten tekentje bij). Alleen het probleem is dat er bij die gedeeltes rode appels boven de gebouwen staan, 1 daarvan werkt niet meer omdat hij te veel honger heeft (en die herten lopen nog wel pal achter hem maar goed :puh:). Ook heb ik daar de bijbehorende slagers huisjes neergezet. Maar het blijft zo, weet iemand een oplossing daarvoor? Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien kan je Hier wat vinden ;)

EDIT: Typo ;P

Bedankt, maar ik kom niet veel verder dan dat een rode appel betekend dat er hongersnood is. Maar daar was ik zelf ook al achter gekomen. Er staat bij de missie waar ik nu mee bezig ben, als tip dat als er te weinig voedsel is, dat je dan een vissers hut met zo'n rokerij moet bouwen. Maar dat heb ik ook al gedaan en het lijkt niet te werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...