Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:
ik zag op een site een plaatje met een paar halfpipes en daar lichtjes op:

screen

nou mijn vraag hoe maak ik dit zelf

Dat zijn 2dfx dingetjes, die kun je met moo-mapper plaatsen, of met de hand, door de ipl file te wijzigen.

Geplaatst:

Ja, lichtjes kunnen objecten veel leuker maken. Maar hoe je het doet, geen idee........het is iets voor de liefhebber :puh:

Geplaatst:

Met moo-mapper is het helamaal niet zo heel moeilijk hoor.

* je kiest in het linker panel de ide-file waar het betreffende object in staat, en zoekt het object op, en onthoudt het ID-nummer ervan.

* Dan kies je in het midden van het linker panel de optie "2DFX"

* In de onderste lijst verschijnen nu alle 2dfx van deze ide-file.

* Druk op de Add knop erboven en een dialog voor je nieuwe 2dfx wordt geopend.

* Als eerste vul je het ID-nummer in van het object waar dit 2dfx bij hoort.

Daarna vul je de coordinaten in, dit is het meest lastige, want deze coordinaten zijn

relatief ten opzichte van het object waar het bij hoort ( d.m.v. ID-nummer).

* Voor lichtjes kies je aan de rechterkant voor de optie "lighting"

* links daarvan kun je dan nog allerlei opties veranderen, zoals kleur en zo.....

gewoon wat mee experimenteren.

P.S. Als je recht in het dialog kiest voor particals, kan je ook allerlei andere effecten toevoegen aan je modellen, zoals stoom, vuur of water-spray.

Geplaatst:

mmm, thanx het is gelukt, het vuur en water dan, die lamjes doen het nog niet echt zoals ik wil, het is meer een soort van groene wind inplaats van een lampje. ik kijk wel op het vliegveld en probeer die wel te kopieren

Geplaatst:
mmm, thanx het is gelukt, het vuur en water dan, die lamjes doen het nog niet echt zoals ik wil, het is meer een soort van groene wind inplaats van een lampje. ik kijk wel op het vliegveld en probeer die wel te kopieren

Vooral met die vlammen kun je leuke effecten maken, proficiat...

Het probleem met lampjes, is dat je nogal veel in te stellen hebt, en je kunt inderdaad het beste naar een voorbeeld kijken van een lamp die er al ongeveer uitziet zoals jij hem wilt hebben.

Geplaatst:

Lampjes op dingen plaatsen, moet dit apart, dus zit het niet in het object, want ik heb eens een tutorial gezien waar dit met de Z-modeler gedaan werd :huh: . Zit het lampje dan automatisch in het object??

Geplaatst:
Lampjes op dingen plaatsen, moet dit apart, dus zit het niet in het object, want ik heb eens een tutorial gezien waar dit met de Z-modeler gedaan werd :huh: . Zit het lampje dan automatisch in het object??

mmm, je maakteen objekt met Z-modeller en daar zet je dan een lampje in,

Geplaatst:

Dat is wel wat ik bedoel ja :puh: , het lijkt me handiger dan steeds in de m00mapper een lampje te zetten, maar ik moet nog uitzoeken hoe het met de Z-modeler moet. :lol:

Geplaatst:
Dat is wel wat ik bedoel ja :puh: , het lijkt me handiger dan steeds in de m00mapper een lampje te zetten, maar ik moet nog uitzoeken hoe het met de Z-modeler moet. :lol:

je kan ook een bestaand objekt een lampje geven, ik heb een wasmachine een special effeckt gegeven, "vuurtje" staat leuk, een wasmachine in vik.

of je neemt gewoon een lantarenpaal en verandert de kleur van het licht

Geplaatst:

Heb je dat met de Z-modeler gedaan, en zo ja, hoe precies :rolleyes: , het is wel lollig om bij zelfgemaakte objecten effecten toe te voegen :)

Geplaatst:
Heb je dat met de Z-modeler gedaan, en zo ja, hoe precies :rolleyes: , het is wel lollig om bij zelfgemaakte objecten effecten toe te voegen :)

nee je snapt het fff niet, je maakt eerst een objeckt met Z-modeller (dus gewoon een simpel opjeckt eem blokje of een rondje, gewoon iets wat jij wilt dat licht geeft)

daarna stop je dat opbjeckt in de moomapper, en vervolgens kun je daar dan de licht of effeckten in maken

maar je hoeft niet veel van die effeckten te verwachten

-brand

-spuitent water (omlaag of omhoog)

-rook

-heel veel rook

met lichten zijn best veel opsies maar daar ben ik nog niet achtergekomen, ik ben nu weer verder met het modellen, als ik ooit nog zin heb, kijkk ik nog naar die lampjes,

het is zoals jij al zij voor de "liefhebbers"

als je het wilt proberen moet je fff het hele topic doorlezen, dan kom je er wel achter, het is vrij makkelijk.

Geplaatst:
Het is me ook gelukt...Best lol om er wat mee te rommelen :)

Saaie objecten in m'n mods zijn voorgoed verleden tijd :puh:

ziet er goed uit, alleen nu nog een boeinede plek voor ze zoeken :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...