Jump to content

[TUT]Hoe Fruity Loops gebruiken

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Op aanvraag van Kloep heb ik deze tut gemaakt. Ik hoop dat hij goed is. Ik post eerst een gedeelte en daarna ga ik dit bericht editten en ga ik verder met de tut ;).

Wat is Fruity Loops?

Fruity loops is een programma om mee te Mixen en muziek te maken. Een quote uit de site die hierboven is gegeven;

FL Studio is a Digital Audio Workstation (DAW) for Windows PCs (or Intel Mac/ Bootcamp). With a full feature-set and aggressive pricing (inc. lifetime free updates), FL Studio may be your ideal DAW!

FL Studio can be used as a scratchpad for your ideas or to produce completely mastered tracks ready for publication. It's up to you! Why not try our free Trial, which is fully functional and includes the ability to export high quality WAV/MP3s with only the 'project save' function disabled.

Vertaling:

De Studio van FL is een Digitaal AudioWerkstation (DAW) voor PCs van Vensters (of MAC Bootcamp van Intel). Met een volledige eigenschap-reeks en een agressieve tarifering (incl. leven vrije updates), kan de Studio van FL uw ideale DAW zijn! De Studio van FL kan als kladblok voor uw ideeën worden gebruikt of volledig beheerste sporen produceren klaar voor publicatie. It' s tot u! Waarom onze vrije Proef niet proberen, die volledig - functioneel is en de capaciteit omvat om WAV/MP3s van uitstekende kwaliteit met slechts ' uit te voeren; project save' functie gehandicapten.
(wel een beetje krom nederlands ;))

Waar kan ik de Trial van Fruity Loops downloaden?

Heel kort; Hier. Wil je de voledige versie, kan dat ook op die site gedownload worden, maar dat is niet gratis.

Hoe ziet Fruity Loops eruit?

Hier zie je een aantal plaatjes van hoe Fruity Loops er standaart uitziet:

fl4.jpg

Hier kun je het liedje zelf maken. Hoe je dit moet gebruiken wordt dadenlijk uitgelegd ;)

fl3.gif

Zo ziet Fruity Loops er totaal uit

Hoe Fruity Loops te gebruiken?

Voor een beginner is Fruity Loops lastig te gebruiken. Het is écht lastig, geloof me. maar ben je er even ongeveer 1 maand mee bezig, dan is het echt makkelijk. Ik heb er nu vind ik toch zelf wel ervaring mee. Als je de Demo van FL(Fruity loops) hebt gedownload, moet je gewoon eerst even uitproberen. Dat zou ik echt doen. Heb ik ook gedaan.

Veel Gestelde vragen met antwoord,

Hoe krijg je de lange balk langer? (zie screen 1)

Dat doe je door Hier

aeuzok.png Met je muis op te klikken en de Knop in te houden. Ga nu naar boven met je muis en laat de knop weer los. Je hebt hem langer! ;)

Bewerkt: door Unmountable Tijmen
Geplaatst: (bewerkt)

Handig :) , je kan misschien ook een tut maken hoe je VSTI plugins erin kan zetten (zoals NI-pro 53)

aangezien veel mensen problemen hier mee hebben.

Ut heeft me gevraagd ook een tut te schrijven, ik doe een tut hoe je plugins in Fruityloops krijgt.

Ten eerste moet je een plugin downloaden. Er zijn genoeg gratis plugins te vinden ik maak een tut over de PRO-53 synthesizer.(deze is niet gratis)

Als je deze hebt gedownload op de officiële site

Dan zie je deze map :

Nu zie je als het goed is de map bin, daar staan een aantal DLL files in.

Deze kopieer je naar program files/Imageline/Fruityloops/Plugins/VST.

Waneer je deze hebt gekopieerd open je Fruityloops. Dan klik je op channels dan klik je op More.

Wanneer je dat hebt gedaan klik je rechtsonderin op Refresh. Dan moet de nieuwe plugin er staan die selecteer je.

Nu ga je weer naar channels dan moet Pro-53 erin staan. daar klik je op en hij staat er.

Nu moet je maar een beetje met de knopjes klooien dan komt er uiteindelijk een mooie syhth uit.

Waneer je een niet al te goede pc hebt raad ik je aan eerst een goede pc te kopen anders wordt de syth erg vervormd.

Bewerkt: door DJRobin

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...