Jump to content

Multi Theft Auto

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste GTA'ers,

Ik ben een paar maanden geleden op een bestand gestoten waarmee je GTA: San Andreas kan multiplay'en. Aangezien ik echt geen verstand heb van dit soort 'mods' (ik neem aan dat het een 'mod' is) zou ik vragen of iemand van jullie zou kunnen uitleggen hoe ik de multiplayer-optie kan installeren en of het effectief werkt (wat zijn de opties als je met z'n tweeën speelt bijvoorbeeld).

Ter verduidelijking heb ik een Printscreen bijgevoegd.

Alvast zeer hartelijk bedankt!

post-51786-1215455958_thumb.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik jou was zal ik even in >dit sub-forum< gaan neuzen. Dit sub-forum gaat over SA zonder modificaties en multiplayers. Ik denk dat je daar meer te weten gaat komen. Succes ^_^

Edit: Het topc is al verplaatst. :D

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

Nja, hier ben ik dus niets te weten gekomen :N . Kan iemand me alsjeblieft gewoon hier - onder dit bericht dus - vertellen wat ik precies moet doen? Ik heb nog helemaal geen ervaring met modden of MTA, enzo...

Hallo,

Er bestaan 4 multiplayers voor GTA SA:

- Multi Theft Auto

- San Andreas multiplayer

- GTA Rumble (ofzo, niet echt bekend)

- En nog eentje, maar die ben ik vergeten (niet bekend denk ik)

Wat jij nu hebt, is Sa-MP. MTA kan je hier downloaden. Je kan met behulp van deze multiplayer mods, tegen andere mensen over de hele wereld online GTA spelen in verschillende game modes. MTA is wat ouder dan SA-MP en is heel erg goed.

MTA SA bestaat uit: MTA Race en MTA Deathmatch. Als je wilt schieten, download je Deathmatch. Wil je toch liever gaan racen, download MTA Race.

Elke server die online staat, wordt beheerd door een Admin. Deze bepaalt ook de opties van de game mode.

Als je een multiplayer mod wilt spelen, moet je versie 1.0 van GTA SA hebben. Als je niet weet welke versie je hebt, start je GTA SA op, en in het menu zie je als het goed is beneden (rechts) welke versie je hebt. Mocht je niks zien, heb je versie 1.0. Als jou GTA SA nieuw is en niet 2/3 jaar oud kan je versie 1.1 of 2.0 hebben. Als je dit hebt, moet je het downgraden naar Versie 1.0. Geen nood: je kan GTA SA singleplayer nog wel spelen én MTA of SA-MP.

Als je GTA SA wilt downgraden (wat wel moet als je 2.0 of 1.1 hebt):

http://www.gtaforum.nl/index.php?autocom=d...amp;showfile=67

Download Multi Theft Auto daarna. Wat jij hebt gedownload, is SA-MP. Multitheftauto kan je hier downloaden. Mocht je toch SA-MP willen: klik hier om het te downloaden.

Na het downloaden volg je de aanwijzingen, en installeer je MTA/SA-MP. Nu kan je MTA/SA-MP starten. Voor MTA heb je een account nodig. Je kan jezelf tijdens de installatie registreren. Het leuke bij MTA is dus, dat alles wordt bijgehouden (hoeveel kills je hebt etc..)

Na het installeren klik je op de shortcut (kleine icoontje met een plaatje) op je bureaublad om SA-MP/MTA te starten. Mocht je niks zien op je bureaublad, ga dan naar > Start > Alle Programma's en zoek MTA/SA-MP op.

Je ziet dan een server lijst (bij mta > Browse Servers). Kies een server uit, en je kan tegen anderen gaan spelen.

Je kan dus no steeds singleplayer spelen. Je hoeft dan alleen maar op het icoontje van de normale GTA SA te klikken.

Heb je hulp nodig bij het installeren van SA-MP? Hier heb je een tutorial gemaakt door Donwell, die uitlegt hoe je SA-MP moet installeren.

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=59550

Succes. :tu:

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Gangsta: alvast zeer hartelijk bedankt voor me te willen helpen. Ik heb echter de SA:MP gedownload van www.sa-mp.com, zoals er overal in het forum naar verwezen wordt.

Ik koos voor 'Opslaan' en heb nadien geinstalleerd. Bij het openen van 'samp.exe' opende er zich een aanvankelijk leeg venster, maar na klikken op het tabblad 'Internet' kwam ik in een lange lijst van beschikbare 'servers'. Ik koos een willekeurige en even later werd het titelscherm van GTA SA Multiplayer geopend. Vervolgens werd ik gespawnd in Vinewood. Linksboven kwam echter de vermelding dat de server de verbinding had verbroken (waarom?). Ik drukte op ESC en besloot 'Quit Game' te kiezen (ik kon immers niet bewegen ofzo). Terug 'aangekomen' in Windows opende er zich honderden kleine popupvenstertjes, vervolgens lief de laptop vast en was ik genoodzaakt op CTRL ALT DEL.

Wat deed ik verkeerd? Wat ben ik vergeten te doen? Moest ik nog iets doen met de map die ik liet zien in mijn printscreen (zie begin topic)? Kan iemand me hier alsjeblieft een goede uitleg bij geven (waarom werkte het niet / wat moet ik doen opdat het wel werkt / enz.)? Ik weet niets van dit soort zaken af, dus hou de uitleg eenvoudig alsjeblieft...

Sander

Hallo,

Ik heb SA-MP maar 1x gespeeld, dus weet ik niet echt alles, maar ik weet wel dat het ''goed'' is dat je in die serverlijst bent gekomen. Je hebt je GTA SA dus wel gedowngrade naar V1.0?

Dat de verbinding verbroken wordt, kan aan de server liggen. Probeer eens een van die Official servers. Werken die goed?

En die kleine ''pop-up'' venstertjes, wat geven zij voor een melding? :)

Volg anders deze tutorial voor het spelen van SA-MP. :)

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Ehm, het zit zo dat er geen versie stond op het menuscherm/titelscherm. Ik neem dus op basis van de posts op dit forum aan dat ik beschik over V1.0.

I.v.m. die popup-venstertjes: ik ga morgen het spel nogmaals proberen te spelen en dan zal ik kijken wat er precies op staat. Ik heb daarstraks immers uit 'paniek' CTRL ALT DEL gedaan, zonder precies te kijken om welke error het ging.

Nogmaals: hartelijk dank voor je reactie

Ik heb vandaag opnieuw geprobeerd om SA:MP te spelen, maar weer ging er iets fout. Ik ben wel al 'verder gekomen' dan gisteren, in die zin dat ik een account moet creëren. Linksboven stond namelijk:

This server requires a register/login BEFORE spawn (spawn selection).

Ik heb toen moeten kiezen tussen een groot aantal characters en heb vervolgens bevestigd met SHIFT. Ik werd - net als gisteren - gespawnd in Vinewood. Liksboven kwam er nu te staan:

The server didn't respond. Retrying...

12.207.35. ... (en dan nog wat cijfers)

Toen ESC > Quit Game gedaan, en weeral in Windows honderden kleine popupvenstertjes gekregen met de melding:

Access violation at address 00000000. Read of address 00000000.

Vervolgens CTRL ALT DEL, en afgemeld bij Windows.

Kan je op basis hiervan zeggen wat er fout gaat?

P.S.: Kan het ook liggen aan een slechte verbinding met het modem thuis? Vanop mijn kamer is het signaal van de draadloze internetverbinding nogal zwak? Ik kan wel nog vanop mijn kamer op het internet surfen...

Bewerkt: door Sandro di Pablo
Geplaatst:

Hmm.. Dat registreren bij SA-MP ken ik wel, dat is alleen bij één server. Je hoeft het dus niet bij elke te doen.

Het kan inderdaad wel aan jou zwakke internet verbinding liggen, en vooral omdat ''Server not responding, retrying'' er staat.

SA-MP heeft internet nodig, en het kan soms zijn dat jou internet verbinding het eventjes snel begeeft.

Zoals ik eerder zei ben ik helaas niet echt een SA-MP'er en weet weinig van die errors/popups die je krijgt.

Probeer MultiTheftAuto anders. Héél erg leuk. Mocht je toch problemen hebben tijdens het spelen (server retrying enz.), ligt het aan jou Internet verbinding. :N

Succes.

Ik was net aan het surfen, toen ik stootte op dit van Dutchy 3010. Bij "Hij staat stil bij Vinewood, wat nu?" (wat ook mijn probleem is) praat ze over versie 1 en versie 2. Maar ik heb toch de 'juiste' versie (= de versie waarbij er geen 'Version xx' op het titelscherm staat), niet dan? Of zou het hier toch aan kunnen liggen?

Ik zal in elk geval een PB sturen naar Donwell om hem hulp te vragen.

Alleszins heel hartelijk bedankt voor je hulp :)

Geplaatst:

Ik heb je PB ontvangen, en aangezien het daar om SA-MP ging, neem ik aan dat het hier ook over SA-MP gaat (hoewel het wel in de verkeerde fora staat :puh:).

In ieder geval weet ik zelf ook niet alle oorzaken waardoor dat komt, wat ik je kan adviseren is om in ieder geval alle mogelijkheden na te gaan die in de SA-MP F.A.Q. staan, waar je volgens mij ook al eerder bent geweest. Mocht het dan nog niet werken, dan kan ik eventueel nog even research doen op Google (kun je zelf ook altijd even doen natuurlijk), maar daar kan ik niets mee garanderen.

Geplaatst:

Google heb ik inderdaad ook al geraadpleegd, maar bij pc- en gamehulp vraag ik liever direct hulp aan mensen, om directe vragen te kunnen stellen enzo. I.v.m. deze FAQ van Dutchy3010: na het klikken op de link bij "Hij staat stil bij Vinewood, wat nu?", zie ik helemaal geen link naar iets 'downloadbaar' staan :N , dus die kan ik ook niet gebruiken...

I.v.m. de foutmeldingen die ik na het afsluiten van SA:MP krijg: heb jij enig idee wat daar de oorzaak van is?

Dank.

Ah, dank je, maar weet je zeker dat het hieraan ligt?

Ik heb juist immers nogmaals geprobeerd (maar dan dichter bij het modem gaan staan) en toen kreeg ik wel verbinding. Ik werd gespawnd in een interieur. Even later werd ik echter gekicked, en kreeg ik weer dezelfde popupvensters in Windows.

Ik zal wachten op je reactie hierop vooraleer ik de nieuwe link in de FAQ aanklik.

EDIT: Ik heb trouwens gekeken in de ReadMe van GTA SA, en daar stond dat ik V1.00 had...

Geplaatst:

Probleem is momenteel van de baan. Heb gisteren 2,5 uur aan een stuk online gespeeld zonder problemen.

Vervelende popups na afsluiten van SA:MP zijn er nog altijd.

Anyway, _O_ dank en hulde _O_ voor iedereen die me geholpen heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...