Timske Geplaatst: 17 juli 2008 Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 (bewerkt) Makkelijk en snel een eiland maken! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik ga jullie uitleggen hoe je snel en gemakelijk een mooi eiland kan maken met Google Sketchup. Het zijn precies 10 stappen die misschien wel lang kunnen duren maar je leert overal van. We gaan werken met de Follow-me tool gebruiken, ken je deze tool nog niet? Kijk dan >hier< voor een tutorial! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Textures: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Benodigdheden: Google Sketchup, voor het maken van het eiland. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Stap 1: Als eerste openen we Google Sketchup Stap 2: We gaan de vorm van het eiland bepalen, dat doen we door een plat vlak te maken. Zoals op de screen. Stap 3: Oke, nu hebben we al iets. Nu gaan we het een meer natuurlijke vorm geven. We gaan die tekenen. Ga naar Draw > Freehand. Teken zo dicht mogelijk langs de rand. Let op! Als je een te scherpe punt maakt kan dit lelijk worden zoals mijn vorige eiland! Dit heb ik nu: Stap 4: Nu verwijderen we de randen die we niet nodig hebben. Het kan er een beetje gek uitzien maar we zijn nog niet klaar. Dit heb ik: Stap 5: Maar je eiland wat groter met de Push/Pull. Tools > Push/Pull. Dit heb ik tot nu toe: Stap 6: Nu gaan we de zijkant aanleggen. Het kan er mechien een beetje gek uitzien hoe ik het doe maar het is wel de makelijkste manier! Kies een lijntje uit aan de zijkant en zet er een vierkant/rechthoek langs zoals op de screen. Dit heb ik nu: Stap 7: We gaan nu eigenlijk het zelfde doen als stap 3! Dus pak weer je Freehand. En teken een een mooie zijkant! Dit heb ik: Stap 8: We verwijderen nu de onnodige lijnen. Dit heb ik: Stap 9: Dit is het lastigste of moeilijkste deel voor mensen met niet zo veel ervaring! We gaan de folow me tool gebruiken! Klik hier als je nog niet weet hoe je de follow me tool moet gebruiken! De tutorial is geschreven door Puma. Maar we gaan verder met het maken van het eiland! Zorg dat je met de follow me tool om heel je eiland gaat. Ik heb het gedaan en dit is mijn resultaat: Stap 10: Nu nog wat textures en klaar ben je. Klik >hier< voor een gemakkelijke tutorial om goed te textureren! Mijn eind resultaat: [Het gras is wel een beetje plat] ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Deze tutorial is voledig gemaakt in kladblok door Timske. Het gebruiken van deze tutorial op je website zonder toestemming is verboden!!! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Credits gaan naar Timske voor het maken van de tutorial! Succes en maak er wat van! Bewerkt: 6 juni 2009 door Timske Reageren
r.deroos Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 eey gassie hoe moet je dat eiland dan in sa zetten?? greetz Reageren
Galiorix Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 (bewerkt) eey gassiehoe moet je dat eiland dan in sa zetten?? greetz Voor het ingame zetten van models vanuit Sketchup zijn verschillende tutorials te vinden in de Master Tutorial List. Simpele maar duidelijke tutorial met een goede outcome. Super, Tim! Zorg alleen wel in het vervolg dat er geen spelfouten in je tutorials zitten Dat staat gewoon wat netter, al is het niet echt storend. Bewerkt: 21 juli 2008 door Galiorix Reageren
DaBeast Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Erg leuke tutorial, mooi uitgelegd. Ik heb hem toegevoegd aan de MTL . Reageren
Timske Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 (bewerkt) Erg leuke tutorial, mooi uitgelegd. Ik heb hem toegevoegd aan de MTL . Vet Iemand al geprobeerd? EDIT: @ hieronder, ik zet ze er boven wel bij Bewerkt: 1 augustus 2008 door Timske Reageren
GTA_PEEKCITY Geplaatst: 1 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2008 Erg leuke tutorial, mooi uitgelegd. Ik heb hem toegevoegd aan de MTL . Vet Iemand al geprobeerd? Kan je misschien de BMP sturen van dat gras en steen? Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 3 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2008 Ik heb gemerkt dat als er scherpe hoeken in je eiland zijn, dat er dan fouten in het model komen. Ik heb nog geen oplossing gevonden, maar het is wel vervelend. Reageren
GTA_PEEKCITY Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Je moet het aan de andere kant zien, als je het bij San Andreas in het water zet dan valt het niet zo snel op. Want ik ga bij me GTA Peek City Stories een strand erbij maken en dus de hotels van Vice City naar San Andreas over zetten. Reageren
P.ZAAL Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 ik laat het wel over aan jullie anders kan ik me pc mischien wel bij de straat zetten tot gta Reageren
Timske Geplaatst: 4 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2009 ik laat het wel over aan jullie anders kan ik me pc mischien wel bij de straat zetten tot gta Ik snap het nut van je post niet. Post iets nuttigs, of post niets! Reageren
Tim Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 tis een goede tutorial. Maar het is zo standaart. Bijna iedereen maakt zon eilandje met alleen gras en rotsen, Er moet ook overgangstextures worden gebruikt en wegen, en natuurlijk een keer wat anders dan dat nette tuintjes gras, we praten hier uberhaupt over natuur. dit soort eilandjes zien er zo handgemaakt uit. maar het is een goed begin. Ik zal eens een tutorial maken over het modellen van een geavanceerder eiland in 3ds max. tot laterz greetz. Tim Reageren
Timske Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 tis een goede tutorial. Maar het is zo standaart. Bijna iedereen maakt zon eilandje met alleen gras en rotsen, Er moet ook overgangstextures worden gebruikt en wegen, en natuurlijk een keer wat anders dan dat nette tuintjes gras, we praten hier uberhaupt over natuur. dit soort eilandjes zien er zo handgemaakt uit. maar het is een goed begin.Ik zal eens een tutorial maken over het modellen van een geavanceerder eiland in 3ds max. tot laterz greetz. Tim Ja ik weet het, maar dit is het begin voor een nieuwe moddeler. Met overgangen heb je meestal photoshop etc. nodig. En dat platheid kunnen ze zelf ook verhogen enzo. Dus wat andere dingen op doen enzo. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.