FireFighter Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 (bewerkt) Platform: PS3, PC, XBOX360 Release: 28 November 2008 Omschrijving De jungleshooter Far Cry van het Duitse Crytek werd in 2004 door vrijwel iedereen positief ontvangen. De stoere Jack Carver moest zich, met geweer in de hand, een weg vechten door hordes bonkige kerels en griezelige monsters op een tropisch eiland. De opvolger van Far Cry is al tijden bekend: Crysis. Of toch niet? Omdat Ubisoft de naam Far Cry in handen heeft, is de officiële opvolger van Far Cry niet Crysis, maar Far Cry 2. En dat het een grote concurrentiestrijd gaat worden tussen die twee, staat vast na onze indrukwekkende eerste kijk op Far Cry 2, dat zijn wereldpremière beleefde op de Games Convention. De demo begint in de jungle. De Afrikaanse jungle welteverstaan, want Far Cry 2 speelt zich af in een willekeurige Afrikaanse ‘failed state’ (een land zonder sterke regering waar chaos en anarchie heerst). De graphics weten meteen indruk te maken door de geloofwaardige look van de jungle en de verdomd mooie schittering op het mes wanneer de hoofdpersoon (niet Jack Carver) door de zon loopt. Na de jungle volgde een klein kamp waarover je uitkeek, omringd door donkergele woestijn. Een pick-up met gewapende mannen kwam aanrijden en de mannen stapten uit. Er werd benadrukt dat de hele demo volledig non-scripted was. Far Cry 2 doet qua filosofie erachter zeer veel denken aan Crysis. Er is een open wereld, je kunt in alle voertuigen, de vijandige AI is volledig non-scripted en er zijn verdomd veel vergelijkbare technische snufjes, waarover later meer. De open wereld kun je zien op je kaart, die je ingame kunt bekijken (Ubisoft wil af van het onnodig door menuutjes bladeren). Het gehele speelveld is maar liefst vijftig vierkante kilometer groot en is volledig vrij te verkennen gedurende de game. De openheid is in meerdere opzichten aanwezig. Zo zul je aan het begin van de game kunnen kiezen uit een dozijn huurlingen, waarvan jij er één speelt. De overige huurlingen zullen echter wel in de game zitten als niet-speelbare personages en je kunt ze te vriend houden of er een vijand mee worden. Far Cry 2 heeft uiteindelijk één doel: het vermoorden van de wapenhandelaar ‘Jackal’. Voor de rest kun je alles zelf bepalen. Er zijn milities waarbij je zelf kunt kiezen of je ze te vriend houdt, tot vijand maakt of tegen elkaar uitspeelt. Deze milities hebben zelfs een geheel eigen hiërarchie, waarbij lager in rang geplaatsten de hoger geplaatsten vervangen als je deze vermoordt. Voor zover wij hebben kunnen oordelen, gaat Far Cry 2 over échte openheid. Voor screens, www.insidegamer.nl ps3 --> far cry 2 (pc --> fars cry 2) (xbox360 --> far cry 2) Video's Bekijk video's hier: Klik hier voor de trailer Voor meer filmpjes/trailer/video's kijk ook op insidegamer.nl De officiele site: www.farcrygame.com Eigen mening Mij lijkt dit echt een van de games van het jaar. Als ik nu far cry 2 zie is dat denk ik grafisch de mooiste game die ik tot nu toe ooit heb gezien. Ook houd ik wel van die fleurrijke omgeving En nu jillie over de game Bewerkt: 24 juli 2008 door thegtaman Reageren
studio dewolf Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Ik heb enkele maanden geleden Far Cry uitgespeeld en vind heel leuk. Ik hoop dat deel 2 nog leuker. Reageren
js007 Geplaatst: 27 juli 2008 Rapport Geplaatst: 27 juli 2008 ik vind fc 2 zo een verbeterin vooral de ai van de tegenstander Reageren
FireFighter Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 ik vind fc 2 zo een verbeterin vooral de ai van de tegenstander De tegenstanders hebben géén vooringestelde A.I!!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.