Jump to content

CamStudio Tutorial


Timske

Recommended Posts

CamStudio Tutorial!

Welkom bij mijn uitleg, ik ga jullie uitleggen hoe alles van Camstudio werkt.

Camstudio is een programma waar je je beeldscherm mee kan instellen, je kan bijvoorbeeld de kwaliteit instellen. En je kan nog veel meer dingen doen met Camstudio.. Download als eerst het programma, dat kun je hier doen. Het is gratis en voor altijd!

Screen van Camstudio:

camstudio-2.5-beta.jpg

Ik begin als eerst met de buttons:

camstudioscreenuy9.png

Is wel duidelijk he ^_^

De rode cirkel > Voor het opnemen van je video.

De 2 strepen > Voor het pauzeren van je video.

Het vierkant > Voor het stoppen van het opnemen.

De 2 schermpjes > Voor het verberen van het opensource scherm + File, Region, Options, Tools, View en Help.

Het kaartje > Voor het bijv. toevoegen van tekst ballonetjes.

Het SWF icoon > Voor het bestand in .SWF te filmen..

Nu ga ik uitleggen waar File, Region, Options, Tools, View en Help voor zijn!

File > Record, Stop, Pause en Exit

Region > Region, Fixed region en Full screen

Options > Video options, Cursor options, Do not record, Record audio from microphone, Record audio from speakers, Audio options, Anable autospan, Autospan speed, Program options, Record to flash options en Keyboard shortcuts

Tools > Screen annotations, Video annotations en SWF producer (Converts AVI to flash)

View > Normal view, Compact view en Buttons view

Help > Help, Camstudio website, Frequently asked questions, Donations en About

Cursor opties:

Ik laat je zien hoe je je muis weg kan krijgen als je aan het filmen bent, zelf zie je je cursor nog wel alleen als je na het opslaan je video bekijkt zie je dat je cursor er niet opstaat.

Volg de stappen:

- Options

- Cursor options

Je krijgt een schermpje, vink het rondje voor Hide aan.. Nu zie je je muis niet meer in de video.

Extra cursor opties:

Als je wil dat je muis op je video bijvoorbeeld een muis met een cirkel eromheen is doe dan het volgende:

- Vink Show Cursor aan

- Vink Highlight Cursor aan

Je krijgt extra opties, een lange lijn, shape en Color

De lange lijn is voor de grote van je bijv. cirkel

Shape is voor het kiezen van een vorm

Color is voor het kiezen van een kleur

En nog een cursor optie:

Doe het volgende:

- Show cursor

Nu krijg je extra opties, Use actual cursor, Use custom cursor [Hier kan je aan de zijkant kiezen welke je wil] en Use cursor from file [Hier kan je bladeren, je ziet gelijk de map Cursors

Video Options:[/color]

Hoe krijg je goede kwaliteit. Doe het volgende:

- Options

- Video options

Je krijgt weer een scherm. Haal het | bij de balk helemaal na 100%, zo krijg je de beste kwaliteit. Boven aan onder compressor staan namen, volgens mij zijn ze allemaal bijna hetzelfde. Ik gebruik zelf Microsoft video 1.

Positie bepalen:

Met positie bepalen bedoel ik de positie die je wil filmen.. Doe het volgende:

- Region

- Fixed region

Je krijgt nu een scherm, druk op select. Je kan nu de positie bepalen. Je moet je muis niet inhouden! Als je dit hebt gedaan heb je de perfecte positie ;)

Dit vind ik zelf wel zat informatie! Hopelijk hebben jullie hier wat van geleerd ^_^

Credits:

Timske voor de tutorial!

Graag niet over andere dingen praten in dit topic!

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat er wat mij betreft om dat het duidelijk is en met de kleur die je nu bij de dikgedrukte delen gebruikt, is het totaal niet duidelijk. Houd dat gewoon zwart, dan is het voor iedereen te lezen. Afbeeldingen zijn natuurlijk wel handig. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat er wat mij betreft om dat het duidelijk is en met de kleur die je nu bij de dikgedrukte delen gebruikt, is het totaal niet duidelijk. Houd dat gewoon zwart, dan is het voor iedereen te lezen. Afbeeldingen zijn natuurlijk wel handig. :)

Ja, vond ik eigenlijk ook maar ik dacht dat een kleur handiger was..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
Zit hier ook een driver bij zodat je hem als webcam instelt?

Nee dat kan niet. Maar als je ene programma hebt waar op je jezelf ziet via je webcam [wat vaak op nieuwe computers zit] dan kun je het openen en jezelf filmen. Maar camstudio is vooral handing voor internet spelletjes als bijvoorbeeld Runescape.

Link to comment
Delen op andere websites

Zit hier ook een driver bij zodat je hem als webcam instelt?

Nee dat kan niet. Maar als je ene programma hebt waar op je jezelf ziet via je webcam [wat vaak op nieuwe computers zit] dan kun je het openen en jezelf filmen. Maar camstudio is vooral handing voor internet spelletjes als bijvoorbeeld Runescape.

Dus het wordt door windows niet gevonden als video apparaat?

Link to comment
Delen op andere websites

Zit hier ook een driver bij zodat je hem als webcam instelt?

Nee dat kan niet. Maar als je ene programma hebt waar op je jezelf ziet via je webcam [wat vaak op nieuwe computers zit] dan kun je het openen en jezelf filmen. Maar camstudio is vooral handing voor internet spelletjes als bijvoorbeeld Runescape.

Dus het wordt door windows niet gevonden als video apparaat?

Nee.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...