Jump to content

110% Firefox


Thabit

Recommended Posts

Tijdens het schrijven van dit topic maakte ik gebruik van Firefox 3

110%FIREFOX

firefoxbc4.gif
Wilkommen in mijn nieuwste aanwinst; het 110% Firefox topic. In dit topic leer ik je hoe je je Firefox (FF) optimaliseert, waarom je FF zou moeten gebruiken en geef ik je handige add-ons. Ik probeer dit topic af en toe van updates te voorzien.

Mozilla Firefox

Nu denk je natuurlijk, geef mij eens een paar goede redenen waarom ik Firefox zou gebruiken als standaard browser; Firefox is, ook volgens de experts, een van de veiligste browsers die er zijn. Veel veiliger dan het standaard Internet Explorer. Zo heeft Firefox 3 een ingebouwde funtie waarmee sites die eerder door FF-gebruikers zijn gerapporteerd als gevaarlijk (waar virussen, wormen, trojan horses and spyware op staat) worden geblokkeerd. Je krijg dan eerst een rode pagina te zien met een waarschuwing, deze waarschuwing is wel altijd te negeren. Ook zit er in Firefox een anti-phising functie. Deze functie wordt 48 keer per dag geüpdate. Als je nu naar een webshop gaat die volgens FF onveilig is, krijg je een fullscreen waarschuwing die je niet kan ontgaan, met de boodschap dat het een phising site is.

Voor meer info over de beveiliging in Firefox, klik hier

Ook 3 functies waarom ik persoonlijk Firefox gebruik; de tabbladen (tegenwoordig ook in de nieuwere IE versies), de bladwijzers en de sessieherstel. Bladwijzers zijn heel handig. De bladwijzerwerkbalk staat gewoon bovenin je browser. Ik heb daar al mijn sites op staan die ik regelmatig bezoek. Zo kan je makkelijk met één klik naar een bepaalde site. Dit kan je ook heel overzichtelijk indelen in mappen, zo krijg je een mooi overzicht over je bladwijzers. De sessieherstel wordt gebruikt als Firefox plotseling wordt afgesloten, of als je meerdere tabbladen aan hebt staan en dan op kruisje klikt (krijg je wel eerst een waarschuwing). Met sessieherstel worden je tabbladen opnieuw geladen als je Firefox weer opstart. Zo vergeet je nooit waar je mee bezig was.

Voor meer handige functies, zie hier

Nog niet overtuigd? Lees dan hier nog meer over beveiliging, personalisatie en mogelijkheden van Firefox.

Overtuigd? Download dan hier bovenaan de laatste versie van een Nederlandse Firefox.

HIER NIET POSTEN! REACTIE'S HIER

Still more to come..

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens het schrijven van dit topic maakte ik gebruik van Firefox 3

110%FIREFOX

Opties

In deze post ga ik uitleggen over de opties voor Firefox (niet alles, alleen waarvan ik denk dat echt handig is), en misschien kom je zo achter dingen die je anders nooit zou weten! Dit doe ik stukje bij beetje, dus niet alles in een keer. Updates worden altijd vermeld.

firefoxbc4.gif

Algemeen

- Opstarten

Onder het kopje Opstarten zijn een aantal handige functies gezet.


Als Firefox Start: hier heb je 3 mogelijkheden:

  • Mijn startpagina tonen; Een lege pagina tonen en Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen.

Een tip voor Mijn startpagina tonen, als je meerdere startpagina's wilt, die dan openen in tabbladen, kan dat ook. Daar zijn twee manieren voor:

Je opent de tabbladen die je als startpagina's wil hebben, je gaat naar Extra -> Opties -> Huidige pagina's gebruiken; of je gaat naar Extra -> Opties en dan typ je in het balkje de links van de pagina's, steeds gescheiden door een |, en dan zonder spaties. Voorbeeld:

http://www.gtaforum.nl/index.php?act=idx|http://www.onlinesoccermanager.nl/

- Inhoud

Bij Inhoud kan je kiezen wat je wilt zien op de webpagina's die je bezoekt.


Ten eerste de functie Pop-upvensters blokkeren. Deze functie is echt superhandig. FF blokkeert zo standaard (de meeste) vervelende pop-ups. Soms, als er een belangrijk webvenster via pop-up verschijnt, kan je altijd een optie kiezen om alleen die pop-up te zien, dus niet gelijk alle popups toestaan. De rest van Inhoud spreekt voor zich.

- Privacy

Bij Privacy staan opties die je eigenlijk altijd even moet controleren als je op een openbare PC werkt.


De meeste opties onder het tabblad Privacy spreken wel voor zich. Maar toch is er een optie waar ik op in ga; Altijd mijn privegegevens opruimen voor ik Firefox afsluit. Deze optie is handig voor op een openbare PC of als je gewoon wat privacy wil als er bijv. meerdere mensen bij je thuis op 1 account zitten. Je kan ten allen tijde instellen wat er wel opgeruimd en wat er niet opgeruimd mag worden. Zo kan je dus altijd onderscheid maken tussen je wachtwoordengeschiedenis of cookies.

- Beveiliging

Onder dit tabblad moet je eigenlijk alles aanvinken behalve evt. Een hoofdwachtwoord gebruiken.


Daarom is dat ook de enige functie waar ik wat over vertel. Een hoofdwachtwoord wordt 1x per sessie gevraagd. Dit wachtwoord wordt pas gevraagd als je gegevens in moet vullen. Hierdoor heb jij alleen toegang tot je geschiedenis. Dit is in my opinion een superhandige functie!

HIER NIET POSTEN! REACTIE'S HIER

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens het schrijven van dit topic maakte ik gebruik van Firefox 3

110%FIREFOX

Firefox sneller maken

Hier een post die eigenlijk wel te verwachten was, maar die zeker niet mag missen. In dit topic leg ik uit hoe je FF sneller maakt door simpel een paar dingetjes te veranderen! Sasuke en Arjen bedankt!

firefoxbc4.gif

Vertel!

1. Typ about:config in de adresbalk.


2. Typ network.http in de filter balk.

3. Klik dubbel op network.http.pipelining om het 'true' te maken.


4. Verander network.http.pipelining.maxrequests naar 30


5. Verander network.http.proxy.pipelining naar 'true'


6. Rechtermuisklik ergens en selecteer Nieuw -> Integer (getal). Verander de naam in nglayout.initialpaint.delay. Nu krijg je een nieuw venstertje, type daar 0 in.


7. Start Firefox opnieuw op.

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens het schrijven van dit topic maakte ik gebruik van Firefox 3

110%FIREFOX

Add-ons #1

Vandaag geef ik wat info over add-ons. Add-ons zijn een groot pluspunt voor Firefox. Er zijn zoveel beschikbaar en ze zijn met een paar klikken te installeren. In deze post vind je een paar kleine tutorials over de installatie en het gebruik.

firefoxbc4.gif

GooglePreview

Met GooglePreview zie je voor de zoekresultaten op Google Search en Yahoo Search thumbnails van de website ernaast.

Download GooglePreview hier

489edbd3a62ec-googlepreview.jpg

Post wordt vervolgd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...