Jump to content

Welk besturingsysteem gebruik jij voor jouw PC/Laptop?


Miek

Welk besturingsysteem gebruik jij voor jouw PC/Laptop?  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk besturingsysteem gebruik je?

    • Windows 95
      0
    • Windows ME
      0
    • Windows 2000
      0
    • Windows XP
      18
    • Windows Vista
      17
    • Mac OSX
      1
    • Linux-variant.
      1
    • Andere..
      0


Recommended Posts

Welk besturingsysteem gebruik jij?

Stem op de bovenstaande poll en wij weten het! Over de volgende besturingsystemen wat info:

Windows 95'

Het besturingsysteem Windows 2000 was de eerste 32 bit versie van Microsoft Windows. Er waren verschillende reclames gamaakt voor dit besturingsysteem, maar de meest opvallende was het reclamespotje met het liedje Start Me Up van The Rolling Stones. Weet je waarom? Microsoft wou daarmee duidelijk maken dat Windows nu veel gemakkelijker kon opstarten, tevens werden ook voor het eerst de Start en Taakbalk geintroduceerd.

Windows 98'

Windows 98 werd gemaakt onder de codenaam Memphis en werd uitgebracht op 25 juni 1998. Deze Windows is eigenlijk de geactualiseerde versie van zijn voorganger Windows 95. Vanaf 1 april 2000 zijn Microsoft gestopt met het maken van nieuwe CD's om Windows 98 te installeren.

Windows ME

Windows Millenium Edition. Het verscheen in september 2000, maar werd kort daarna opgevolgd door Windows XP. Veel mensen raden je af om ME te gebruiken omdat het vrij instabiel is in tegenstelling tot 98 en 2000.

Microsoft wou een Service Pack uitbrengen, maar werd uiteindelijk geschrapt.

Windows 2000

Windows 2000 verscheen op 17 Februari 2000. Windows 2000 is vooral op de bedrijfswereld gericht. Duidelijk te merken daarvan is omdat er geen Home versie van verscheen. De opvolger van 2000 is Windows XP, de Professional versie is volledig gebaseerd op dit besturingsysteem.

Windows XP

Windows XP, oorsprongkelijke naam Windows Whistler, is na Windows Vista één van de recenste Desktop besturingprogrammas. Het werd geintroduseerd op 25 oktober 2001. Sinds Januari 2007 is Windows XP opgevolgd door Vista. Er zijn twee varianten op de markt van XP:

  • Home Edition
  • Professional

Windows Vista

Windows Vista is de recentste besturingsysteem van Windows en verscheen voor bedrijven op 30/11/2008 en de consument op 30 januari 2007. De slagzin van Vista is: The Wow Starts Now. Op zich is Vista stabieler en heeft het een andere interface.

Mac OSX

Is een besturingsysteem die alleen kan werken op Macintosh desktops. Het is het huidige besturingsysteem van Apple.

Linux Variant

Linux is de algemeen gebruikte naam van een familie op Unix geënte besturingssystemen.

Deze tekst is geschreven door Miek en mag niet gekopieerd worden zonder mijn uitdrukkelijk toestemming. Dank.

Post welk besturing jij hebt!

Groetjes,

Miek ;)

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    4

  • Froop

    3

  • Sprunk

    3

  • Swiggers

    2

Top Posters In This Topic

Waow, mooi topic! Sinds wanneer heb jij zoveel kennis van besturingssystemen ? :tu: Echt geweldig topic gemaakt. Mijn complimenten :Y:tu:

Ik beschik momenteel nog Windows XP Home Edition. Binnen nu en 1 jaar komt er vast nog wel een nieuw computer dat Windows Vista beschikt.

Bewerkt: door DSgregor
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk, maar nu nog de fouten er uit halen.

@DSgregor: Wikipedia verricht wonderen.

Haha, dat klopt. Maar ik denk niet dat Miek dit allemaal heeft gekopieërd. Hij heeft gewoon veel verstand van computers. Toch Miek ? :*D
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk, maar nu nog de fouten er uit halen.

@DSgregor: Wikipedia verricht wonderen.

Haha, dat klopt. Maar ik denk niet dat Miek dit allemaal heeft gekopieërd. Hij heeft gewoon veel verstand van computers. Toch Miek ? :*D

Niet zo veel.

@Froop: als je een artikel eens doorleest en daarna het skuit, post je gewoon de dingen die je bijblijven. Noem je dat kopieren dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op mijn PC zowel Vista, als XP. Toch heb ik op Vista gestemd omdat ik veel vaker Vista gebruik omdat Vista veel beter is dan XP, al zeggen vele mensen van niet. Zeker ook omdat Vista DX10 heeft, XP niet. Ik heb nooit last van vastlopers in Vista, en dat is met XP nog wel eens anders :Y (Met vastlopen bedoel ik dat er een re-boot aan te pas moet komen)

Vista is effe wennen, maar als je eenmaal gewend bent, merk je dat het eigenlijk allemaal veel beter is dan met XP. (zoals de vent van ammu-nation zegt: Buy it, try it, love it :puh: )

Oja @ miek. Er is ook nog Windows XP starter edtion en Windows XP Media Centre Edition :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk, maar nu nog de fouten er uit halen.

@DSgregor: Wikipedia verricht wonderen.

Haha, dat klopt. Maar ik denk niet dat Miek dit allemaal heeft gekopieërd. Hij heeft gewoon veel verstand van computers. Toch Miek ? :*D

Niet zo veel.

@Froop: als je een artikel eens doorleest en daarna het skuit, post je gewoon de dingen die je bijblijven. Noem je dat kopieren dan?

Ik heb het woord 'kopiëren nooit gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik 2 besturingssystemen op mijn PC (PC, geen macintosh) en dat zijn Apple Mac os X en Microsoft Windows XP.

Mac OS kan alleen maar op een Macnitoch, en niet op de PC. Ik denk dat je je vergist dat je een PC hebt ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gewerkt met windows 95, 98, 2000, xp en sinds een paar weken vista.

Ik ben nu bezig te wennen aan vista en vind alles tot nu toe goed gaan, ik hoor wel veel negatieve geluiden over vista maar heb er gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Zowel windows 98 als 2000 vind ik ronduit bagger, windows 98 omdat het een hoop extra lijkt maar in feite zie ik het niet anders als een soort "update" van windows 95. (Is het dus ook niet, zoals blijkt uit de tekst van Miek :puh: )

Windows 2000 werkt opzich goed, alleen wel zo jammer dat veel software niet onder windows 2000 draait.

Opvallend vind ik wel dat de windows 95 pc die ik gehad heb jarenlang gedraaid heeft zonder ooit enige herinstallatie. terwijl de pc waar ik windows 2000 op had (later xp) een stuk of 6 keer volledig is geherinstalleerd, waarvan een paar keer reinstallatie nodig was omdat de pc gewoon niet meer werkte.

Sinds kort heb ik een nieuwe Vista pc en ik vind zelf Vista prima werken, in de poll heb ik dus ook vista gestemd. Maar als je het wilt hebben over stabiliteit, dan ga ik toch zeker voor windows 95.

Voor wat betreft de niet-windows besturinssystemen, daar weet ik weinig van. Enige wat ik ooit wel getest heb is Ubuntu, maar daar ga ik voorlopig nog niet op overstappen ;)

Bewerkt: door Ymosky
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik ME en XP op mijn 800mhz pc'tje. Maar ik vind 95 nog steeds de beste. Maar het allerbeste besturings systeem vond ik nog wel het besturingssysteem van de Amiga Commandore A 500 +. (ik weet niet precies of hij wel zo hete)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...