Jump to content

[TUT]Hoe maak je een sig in Paint?


Miek

Recommended Posts

Hoe maak je een sig in Paint?

Stap 1| Ga naar Google.com en zoek naar "PhotoShop beautiful buggers. Daar vind je mooie achtergronden voor je signature.

1.jpg

Stap 2| Zoek je afbeelding uit en klik erop. Vergroot de afbeelding. Kopieer hem nu.

2.jpg

Stap 3| Open nu Paint en plak hem daar.

3-1.jpg

Maak het document gelijk met de afbeelding:

4.jpg

Stap 4| Druk op de knop Selecteren:

knopselect.jpg

En selecteer nu het gedeelte dat je in je sig wil hebben, dus de achtergrond van je sig:

Kopieer het gedeelte dat je hebt geselecteerd en open een neiuw document, plak het daar.

6.jpg

Stap 5| Nu moet je het plaatje zoeken dat je render moet worden. Zoek een plaatje dat jij mooi vind op Google en vergroot het dan weer in Google kopieer het.

7.jpg

Ik neem deze:

8.jpg

Stap 6| Voor je hem plakt in Paint, maak je document groter zodat beide afbeeldingen(je achtergrond + render plaatje) erin passen.

9.jpg

Zo, nu kan hij geplakt worden:

10.jpg

Stap 7| Maak eventueel je plaatje/render kleiner zodat ze in je sig zal passen. Doe dat door te gaan naar Afbeelding>Uitrekken/hellen.

11.jpg

Dan kan je de % kiezen hoeveel % je ze wil verkleinen.

12.jpg

Zo, nu is hij kleiner:

13-1.jpg

Stap 8| Nu het grote werk: uitknippen! Dit is niet makkelijk, maar als je wat oefent lukt dit goed. Druk op deze knop om de functie uitknippen te gebruiken:14.jpg

Stap 9| Nu moet je rond de figuur/auto gaan met je muis. Dus de vorm van de figuur moet je zo precies mogelijk rondgaan. Laat de muisknop nooit los als je bezig bent, of alles is verloren. Door het gemakklijker te maken kan je wat inzoomen, maar blijf heel de figuur bekijken! Concentreer je en begin met uit te knippen. Om zo precies te zijn kan je je muis met twee handen vasthouden. Dan kom je dit uit:

17.jpg

Ok, als je ingezoomt hebt, zoom dan zeker niet uit, of je kan je figuur niet meer verslepen!! Klik op de figuur als je klaar bent met uitknippen en slaap hem naar je sig.

18.jpg

Stap 10| Zet hem op een mooie plek en zoom daarna uit:

19.jpg

Stap 11| Maak nu je document gelijk als met het formaat van je signature:

20.jpg

Stap 12| Nu kan je de tekst zetten:

21.jpg

Stap 12| Nu kan je nog een mooie border zetten, bv met de strepen, of met de kwast bolletjes zetten, ik gebruik de kwast en zet overal bolletjes, en strepen, en zo is onze sig dan:

mmm.jpg

Hopelijk vonden jullie deze Tutorial een beetje goed, en tot de volgende keer!

MVG,

Miek

Post hier verbeteringen en reacties!

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

mooie tut Miek alleen je had toch al een Tut gemaakt waar stond hoe je een Sig met paint moest maken? of het licht aan mij :duh:

Maar KUTGW ik kon het zelf niet beter uitleggen en de outcome ziet er mooi uit alleen vind ik de Kever er niet echt bij passen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...