Jump to content

[PS]Full C4D Signature Tutorial


Miek

Recommended Posts

Hallo iedereen, vandaag wil ik jullie leren om een signature te maken met C4D's. Ga eerst naar Planetrenders.net of een andere render site. Op Planetrenders moet je registeren.

Nu moet je een C4D render zoeken, typ C4D render in de zoekbalk in.

planetrenders.jpg

De rood gemarkeerde render neem ik. Ok, vergroot nu de afbeelding en sla hem op:

planet2.jpg

Ok, open Photoshop en maak een nieuw document van hoogte 120 x 400. Je krijgt een leeg document voor je:

leeegh.jpg

Zoek nu een kleurtje die bij je C4D zal passen en ga naar Filter>Render>Clouds

cloudies-1.jpg

Nu krijg je dit te zien:

cloud.jpg

Nu is het tijd om je C4D te openen, minimaliseer je document, pas op, niet het programma, maar je document. Doe nu File>New. Nu heb je een nieuw document, je moet de grootte niet aanpassen, als je je c4D opent pas hij de grote automatisch aan. Ok, ga nu naar File>Open en zoek je C4D tussen je afbeeldingen, nu is hij open:

poi.png

Ga nu naar de Move Tool:

renderke.jpg

Verklein beide documenten, je sig + je C4D zodat ze samen te zien zijn, dat je hem naar je sig kan slepen, zo:

beidecou.jpg

Sleep nu je render met de Move Tool naar je sig:

sigggie.jpg

Ok, nu zit hij in je signature. Nu met je hem verkleinen met Free Transform: CRTL + T of naar Edit>Free Transform. Verklein hem nu naar jou keuze.

freetransfome.jpg

Zet je render/layer op de Blending mode Screen. Zo ziet hij er dan ongeveer uit:

kakak.jpg

Duplicate nu je render 6 à 7 keer. Geef ze allemaal een mooi plekje in de signature en zet alle Blending modes op screen. Daarna ga je naar Layers>New adjustment layer, en je kloot wat met de Brightness/Contrast als je dat nodig vind. Krijg je dit:

kakakaakak.jpg

Nu moeten we nog een paar C4D renders zoeken, voor effecten aan je sig toe te voegen. Zoek nu weer C4D renders op, maar dan een mooie waar je van denkt die mooi zal zijn voor een effect in je render.

ococ.jpg

Sla je hem weer op, en opent hem in PS, sleep je hem weer naar je sig (lees vorige stappen). Verklein hem dan weer naar jouw keuze en zet hem in je sig:

lalall.jpg

Ga nu naar Layers> New Adjustment Layer>Color Balance en geef je sig wat kleur. je kan dit verschillende keren doen. Zet nu de Blending mode van je C4D render op Hard Light.

lolo.jpg

Oke, nu moeten we de render hebben. Zoek een mooie render op bv Planetrenders.com. Sla hem weer op en open hem dan weer in Photoshop, en sleep hem naar je sig, ik heb deze:

icie.jpg

Nu gaan we nog wat effecten toevoegen, dupliceer je render 2x, neem je eerste gedupliceerde render en ga naar Filter>Blur>Motion blur en gebruik deze instellingen:

blurrrie.jpg

Met de Move Tool kan je nu deze blur naast de render zetten, je kan hem met de Free Transform vergroten(zie eerder deze tut):

bluy.jpg

Zet deze nu op Blending mode: Hard Light:

111.jpg

Doe nu hetzelfde als daarnet, vergroot hem eventueel en je hebt dit:

harrycopy.jpg

Zet hem weer op Hard Light:

potter.jpg

Zet als je het nodig vind de Brightness/Contrast wat anders, en eventueel ook de Color Balance.

Zo:

aanpascopy.jpg

Ok, één van de laatste dingen, kies een kleurtje, maak een nieuwe layer, ga dan naar Filter>Render>Clouds.

Zie je dit weer:

klllkl.jpg

Zet nu op soft light:

lalalal.jpg

Zet nu de Brightness/Contrast wat hoger of lager indien nodig:

savet.jpg

Nu nog de tekst:

gogogogogogog.jpg

Nu nog een border: selecteer je document en ga naar Edit>Stroke en 1px zwart.

gogogogogogog.jpg

Dat was het dan, m'n allerlaatste Tutorial wegens het vele werk school, hopelijk genoot je ervan! Outcomes zouden leuk zijn!

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Tim. (voor je reactie) Maar ik zou graag nog wat reacties krijgen, ik heb er echt werk aan gehad. Bv bijna alle plaatjes layers geven, tekst. Een hele voormiddag :( Maar als ik (goeie) reacties krijg heb ik dat er voor over ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Ik heb er niet veel van gebakken... Maar toch laat ik hem zien, dit is de eerst simpelste tut waarmee je een goede C4D Sig kan maken!! Toppie! :tu:

cronaldocx3.png

Edit:Nu heb ik een nog betere! :D

67267767ps6.png

Bewerkt: door GTA Haas
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Mooie tutorial, Ik heb dezelfde C4D's als jou gebruikt. Maar ik heb er een eigen twist aan gegeven, Ik maak straks denk ik ook een met een rode kleur.

Outcome :

miekoutcomeul8.jpg

Rood :

miekoutcomeredzc2.jpg

Bewerkt: door Forumrunner
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...