Jump to content

Knight Rider!


Torritor

Poll over dit onderwerp.  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. Kijkt u Knight Rider?

    • Ja, ik kijk regelmatig Knight Rider.
      17
    • Ik kijk soms Knight Rider.
      9
    • Ik kijk heel soms Knight Rider.
      12
    • Nee
      6
    • Geen Mening
      10


Recommended Posts

Beste Leden,

Wie van jullie kijkt de actieserie, Knight Rider? Als jullie het niet weten wat het is...

Hieronder is er een gekopiëerde tekst van Wikipedia over dit onderwerp:

Knight Rider is een Amerikaanse televisieserie uit de jaren '80 van de 20e eeuw, met onder andere David Hasselhoff in de hoofdrol. De serie bestond uit 90 afleveringen van elk 45 minuten. Naast de serie verschenen er ook TV-films. Onder andere: "Knight Rider 2000" en "Knight Rider 2010".

De serie liep van 26 september 1982 tot 8 augustus 1986. De serie draaide om Michael Knight die als een soort moderne ridder samen met zijn technisch zeer geavanceerde 'denkende' auto KITT. werkt voor de organisatie FLAG (Foundation for Law And Government).

Het verhaal begint wanneer politieagent Michael Long wordt neergeschoten en voor dood achtergelaten door een paar criminelen. Michael overleeft de aanslag, maar zijn gezicht is zwaar beschadigd en zelf is hij ook meer dood dan levend. Hij wordt opgenomen door de FLAG, een misdaadbestrijdingorganisatie opgezet door Wilton Knight.

Via plastische chirurgie krijgt Michael een nieuw gezicht en gaat voor FLAG werken als Michael Knight. Samen met de super geavanceerde auto KITT (Knight Industries Two Thousand) zet hij Wilton Knights werk voort onder leiding van diens vriend en directeur van FLAG Devon Miles. Michaels eerste missie betreft de criminelen die hem als Michael Long hebben neergeschoten.

Michael en KITT hadden gemiddeld per aflevering een andere tegenstander. Michael focuste zich niet op 1 soort crimineel, en vocht in de serie onder andere tegen moordenaars, terroristen, saboteurs, psychopaten en een militaire groep.

Een paar schurken hadden meerdere rollen in de serie. De bekendste hiervan was Garthe Knight, de zoon van Wilton Knight en de man wiens gezicht model stond voor dat van Michael toen hij plastische chirurgie onderging. Garthe deed in twee afleveringen mee. Hij zat in een Afrikaanse gevangenis en wil bij terugkeer in de VS wraak op de FLAG organisatie en vooral Michael. Hij bouwt een vrachtwagen met dezelfde onverwoestbaarheid als KITT, genaamd Goliath.

Een andere bekende tegenstander is KARR, een vijandig prototype van KITT.

Geregeld kwamen Michael en KITT vijanden tegen die ze volgens eigen zeggen al eerder hadden bevochten, maar die nog niet eerder in een aflevering te zien waren.

Het programma is nu van elke maandag t/m vrijdag van 19:00 tot 20:00 uur te zien op RTL7, na The A-Team.

Herkent u de actieserie Knight Rider nu?

Ik kijk programma elke avond en vind het ontzettend leuk. :D En jullie? Laat het elkaar weten in dit topic.

Groeten Torritor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 1974

    6

  • Jesperkaj

    5

  • Muay Thai

    5

  • Dr.Oppai

    4

Ik zag het toevallig vanmorgen een stukje.

Ik vind het wel vet hoe ie met ze auto praat enzo maar ik kijk het eigenlijk nooit.

Ik kijk wel The A-team dat is wel leuk, en dat bussie is vet.

(1100 posts)

Bewerkt: door joppie
Link to comment
Delen op andere websites

Een van de weinige dingen op de televisie, die ik écht leuk vind. Zelfs al is het best wel onrealistisch, het is altijd wel leuk om naar te kijken. Ben zoiezo wel fan van de 'seventies' en 'eighties', omdat de wereld toen gewoon heel anders was... De laatste tijd heb ik eigenlijk niet zoveel Knight Rider gekeken, maar na het eten was er een aflevering op dus heb ik die wel weer bekeken....

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken wel

8)

De poll is trouwens nogal raar:

-Ik kijk regelmatig Night Rider

-Ik kijk soms Night Rider

-Ik kijk heel soms Night Rider

-Geen mening!

Maar de rest is helemaal geen mening!! :7

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...