Jump to content

Robins treinentopic


Robin2130

Recommended Posts

Aangezien ik niet mijn andere topic (Het beruchte voortuigentopic) wil gaan 'verpesten' met alleen treinen, open ik dit topic. Ik ben gek op spoorse objecten en dat is nog niet zo heel erg lang. Ik zal even uitleggen waarom ik zo gek ben geworden op treinen.

In 2006 en 2007 had ik een vriendin wonen in Usquert (Noord Groningen). Zelf woon ik in Zwijndrecht (Zuid-Holland) en dat is een behoorlijke afstand. Ik ging 1x in de 3 weken met de trein naar Usquert. (jawel, Usquert heeft een station) en daar deed ik 4 uur over. Ik vond het helemaal niet erg. Ik zat lekker relaxed in de Intercity van Rotterdam Centraal naar Groningen :) natuurlijk heb ik in die tijd het nodige meegemaakt op het spoor. Zo lag eind 2006 Utrecht Centraal een keer helemaal plat.

Daardoor moest ik dus via Schiphol naar Groningen reizen en dat is een behoorlijk eind om. Mijn treinenliefde is eigenlijk in die tijd geboren. Ik zat in verschillende treinstellen tijdens de reis en dat vond ik erg boeiend. ook mocht ik een keer tussen Utrecht Centraal en Groningen bij de 'meester' (machinist) zitten. Gelukkig zijn we niet betrapt, want als dat gebeurt moet de mcn € 4.500 betalen en ik ook en dat is dan € 9.000,-

Genoeg gelul over hoe ik gek ben geworden op treinen. Ik zal in dit topic uiteraard foto's plaatsen van treinen. Zowel Nederlands als buitenlands materieel. Als treinen je niks boeien, zeg dan niks in dit topic. natuurlijk mag je zelf ook foto's plaatsen van spoorse objecten :) Dat zal ik zeker ook waarderen.

Ik zal minimaal 1x in de 3 dagen een mooie post in dit topic gooien.

Kleine aandachtspuntjes:

  • Boeien treinen je niks? Post hier dan ook niks. Iedereen heeft zijn/haar eigen hobby.
  • Respecteer mijn hobby dus ook.
  • Wil je foto's posten van een paar mooie treinen? Dat mag uiteraard. Natuurlijk is leuke commentaar ook erg welkom :)

Lijst van Nederlands Materieel (ook buiten dienst gestelde materieel)

  • Hier kan je de lijst van Nederlands spoorwegmaterieel nakijken.

    'Spoorse' links


  • Nico Spilt Het is officieel geen treinensite, maar je kan daar wel talloze foto's van treinen vinden.
  • NS NS Reisplanner
  • Treinpunt Community Een community met allemaal trein-o-fielen.

Genoeg geblaat hierover :puh: Hieronder vind je de eerste foto's en aanverwante informatie :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    19

  • Honkbal95

    8

  • Pennywise The Clown

    4

  • NickyHendriks

    4

250px-252Gv.jpg

Mat '36. Een vooroorlogs elektrisch treinstel. Halverwege de jaren 60 werden deze treinstellen afgevoerd en opgevolgd door Mat '64

Hondekop_777_Zwolle.jpg

Mat '54. Ook wel bekend als Hondekop. Deze treinen reden vroeger voornamelijk Intercitydiensten. In de jaren 80 begon de afvoer van deze leuke treinstellen, want de hondekop werd opgevolgd door de Koploper (ICM)

800px-Materieel_1946.jpg

Mat '46. Deze treinen werden door de NS in 1946 besteld. ook staan ze bekend als 'Muizenneuzen'. Deze stellen waaren voorzien van een jacobsdraaistel. dat wil zeggen dat 2 rijtuigen dezelfde draaistel gebruiken. Dit treinstel is nog te bewonderen in het Spoorwegmuseum.

Blokkendoos.jpg

Mat '24. Dit is één van de eerste treinen in Nederland die op elektriciteit reden. Dit materieel wordt ook blokkendoos genoemd. Als je veel in de trein zit kan je hem soms tegenkomen.

edit: kan een modje dit topic even naar de juiste plek schoppen? :)

Bewerkt: door Robin2130
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben geen fan van Treinen maart dit vind ik de mooiste die er nu gemiddeld rijd:

[plaatje]

De ICE-3M. helaas rijden die niet in nederland, omdat die hier niet zijn toegelaten.

Ik vind dat zo'n mooie treinen lekker met 300KM p/uur door de bocht. lijkt me heerlijk

Link to comment
Delen op andere websites

\' post=\'1116465\' date=\'19 Sep 2008, 19:43:36\']

de ns heeft wel de iCE maar die mag maar tot utrecht centraal rijden en dan weer terug naar duitsland.

Ja, maar dat is niet de ICE 3M. En de Nederlandse ICE rijdt gewoon Amsterdam Centraal-Basel SBB hoor :)

De ICE 3M is toch die modernere? Met die TV\'s in de hoofdleuningen. Toen ik met mijn vader naar Berlijn ben geweest, ben ik via Venlo in een moderne ICE gestapt. Eenzelfde als op de foto. Eenmaal in (als ik me niet vergis) Dusseldorf/Duisburg zijn we overgestapt op een iets verouderde ICE, richting eindstation Berlijn.

In het weekend rijd er eens in de zoveel uur een ICE langs Venlo CS.

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

de ns heeft wel de iCE maar die mag maar tot utrecht centraal rijden en dan weer terug naar duitsland.

Ja, maar dat is niet de ICE 3M. En de Nederlandse ICE rijdt gewoon Amsterdam Centraal-Basel SBB hoor :)

De ICE 3M is toch die modernere? Met die TV's in de hoofdleuningen. Toen ik met mijn vader naar Berlijn ben geweest, ben ik via Venlo in een moderne ICE gestapt. Eenzelfde als op de foto. Eenmaal in (als ik me niet vergis) Dusseldorf/Duisburg zijn we overgestapt op een iets verouderde ICE, richting eindstation Berlijn.

Dat is heel goed mogelijk. Helaas is de 3M niet toegelaten, omdat de trein geen ATB heeft. Natuurlijk heeft de trein wel het Duitse beveiligingssysteem Indusi. Ik zal morgen even iets uitleggen over de beveiligingssystemen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

de ns heeft wel de iCE maar die mag maar tot utrecht centraal rijden en dan weer terug naar duitsland.

Ja, maar dat is niet de ICE 3M. En de Nederlandse ICE rijdt gewoon Amsterdam Centraal-Basel SBB hoor :)

De ICE 3M is toch die modernere? Met die TV's in de hoofdleuningen. Toen ik met mijn vader naar Berlijn ben geweest, ben ik via Venlo in een moderne ICE gestapt. Eenzelfde als op de foto. Eenmaal in (als ik me niet vergis) Dusseldorf/Duisburg zijn we overgestapt op een iets verouderde ICE, richting eindstation Berlijn.

Dat is heel goed mogelijk. Helaas is de 3M niet toegelaten, omdat de trein geen ATB heeft. Natuurlijk heeft de trein wel het Duitse beveiligingssysteem Indusi. Ik zal morgen even iets uitleggen over de beveiligingssystemen :puh:

Ik kijk ernaar uit ^_^

Leuk topic. genoeg treinen te zien hier, dus onderwerp naar mijn hart :Y

design_GTW_Veolia.jpg

Deze treintjes rijden nu rond de Maaslijn (Nijmegen - Venlo - Roermond)

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is de GTW :puh: Arriva heeft ze ook rijden op de Noordelijke Nevenlijnen (Friesland en Groningen) en op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht-Geldermalsen) :)

Het zijn hele fijne stille en moderne treinen. Ze trekken snel op en kunnen in tegenstelling tot hun voorgangers (de wadlopers) 140km/h rijden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is de GTW :puh: Arriva heeft ze ook rijden op de Noordelijke Nevenlijnen (Friesland en Groningen) en op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht-Geldermalsen) :)

Het zijn hele fijne stille en moderne treinen. Ze trekken snel op en kunnen in tegenstelling tot hun voorgangers (de wadlopers) 140km/h rijden :)

Ja, alleen hebben ze een klein reukprobleempje op de wc's. De rest ziet er super uit binnenin, maar de plee is vreselijk. Je krijgt de draaideur nauwelijks open. Vooral bejaarde urineren liever op hun stoel dan op het toilet. De uitwerpselen en overige menselijke rotzooi dat men in de wc dumpt wordt opgeslagen in een grote tank. Erg milieuvriendelijk volgens Veolia, maar de stank is werkelijk vreselijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is de GTW :puh: Arriva heeft ze ook rijden op de Noordelijke Nevenlijnen (Friesland en Groningen) en op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht-Geldermalsen) :)

Het zijn hele fijne stille en moderne treinen. Ze trekken snel op en kunnen in tegenstelling tot hun voorgangers (de wadlopers) 140km/h rijden :)

Ja, alleen hebben ze een klein reukprobleempje op de wc's. De rest ziet er super uit binnenin, maar de plee is vreselijk. Je krijgt de draaideur nauwelijks open. Vooral bejaarde urineren liever op hun stoel dan op het toilet. De uitwerpselen en overige menselijke rotzooi dat men in de wc dumpt wordt opgeslagen in een grote tank. Erg milieuvriendelijk volgens Veolia, maar de stank is werkelijk vreselijk.

Klopt. Het werkt hetzelfde als een chemisch toilet. En zo milieuvriendelijk is het niet, want uitwerpselen en urine zijn gewoon biologisch afbreekbaar. Maar in de Arriva GTW's tussen Dordrecht en Geldermalsen hebben geen WC's aan boord.

Ik heb ook in de Veolia-variant gezeten en het stinkt er enorm. Ik ging van Venlo naar Nijmegen en ik was erg blij dat ik op Nijmegen was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...