Jump to content

Fifa 09 VS Pes 09


Zaahed

Welke ga jij kopen  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke ga jij kopen?

    • Fifa 09
      21
    • Pes 09
      8
    • Beide
      5
    • Geen een van beide
      3


Recommended Posts

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Zaahed

    8

  • Visser23

    6

  • AXIO

    5

  • studio dewolf

    3

Dit is een mooie 'fanboy'-discussie' :puh:

Maar goed, ik ben niet echt voor 1 van de 2. Ik koop ze meestal allebei.

Maar ik kies dit keer voor PES09.

Reden:

De Gameplay van PES vind ik stukken beter als fifa.

Bij fifa is het zo, dat als je op X toets drukt dat dan gelijk de pass goed is. Bij PES moet je er iets voor doen, daar hou ik van. Het moet niet zo makkelijk zijn. De besturing boeit me niet, want ik pas het toch altijd aan naar wat ik het beste vind.

Ook vind ik PES een stuk mooier. Alleen de online servers van Konami zijn slechter als die van EA. Dat is wel jammer. Maar goed, als ik maar fatsoenlijk kan spelen. Ik heb Fifa demo op me Ps3. En ik vind het er erg goed uitzien. Alleen de vrije trappen gaan er tè makkelijk in. L1 + O en goal.

Als je een wedstrijd speelt ziet het er erg mooi uit. Vooral omdat er nu wat meer tempo in zit dan in de andere Fifa's. Bij PES zat er altijd al goede tempo in. Ik hou niet van zo sloom spelen. Ik heb liever tempo. Fifa heeft dit jaar volgens mij wel veel over genomen van PES. Maar goed, als het maar te spelen is.

Ik ga dus voor PES 09.

Link to comment
Delen op andere websites

Áls ik een van de 2 ga kopen wordt het zeker PES2009. Heb zelf nu PES2008 en als de nieuwe versie bijna hetzelfde is, dan koop ik die waarschijnlijk niet. Maar eerst even die demo afwachten. FIFA wordt het ieder geval niet :puh:

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel FIFA volgens menigeen PES vorig jaar al voorbij is gegaan, blijf ik toch van mening dat PES dynamischer is dan FIFA. De demo van FIFA 09 zag er grafisch best puik uit, het speelt als FIFA en het geheel oogt kwalitatief gezien zeer goed. FIFA is een prima game, maar in vergelijking met PES gaat het passen en schieten naar mijn mening toch iets minder vloeiend, waardoor de snelheid een beetje uit het spel wordt gehaald. Dat is ook weer de reden dat ik elk jaar voor PES kies, en dat zal ook dit jaar niet anders zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik ga pes 2009 kopen. Hij heeft betere gameplay dan fifa. Ik vind fifa traag en pes meer tempo en realitisch.

Hoe weet je dat PES 09 betere gameplay heeft? Er is namelijk nog geen demo van en heb nog geen reviews gezien. Overigens kan je bij Fifa 09 de snelheid voortaan zelf instellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik ga pes 2009 kopen. Hij heeft betere gameplay dan fifa. Ik vind fifa traag en pes meer tempo en realitisch.

Hoe weet je dat PES 09 betere gameplay heeft? Er is namelijk nog geen demo van en heb nog geen reviews gezien. Overigens kan je bij Fifa 09 de snelheid voortaan zelf instellen.

PES is altijd al sneller geweest. En bij beide spellen kan je de tijd/snelheid zelf instellen. Als je hem op 2 minuten per helft zet, lijkt mij logisch dat de mannetjes razendsnel over het veld lopen. --> Saai dus. Ik heb liever gewoon 6/7 minuten per helft en een lekker tempo. Dat heb je bij fifa totaal niet. Daar zit weinig tempo in.

Ik ben trouwens benieuwt wanneer die demo uitkomt van PES. Zal vanavond of morgen denk ik wel komen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik ga pes 2009 kopen. Hij heeft betere gameplay dan fifa. Ik vind fifa traag en pes meer tempo en realitisch.

Hoe weet je dat PES 09 betere gameplay heeft? Er is namelijk nog geen demo van en heb nog geen reviews gezien. Overigens kan je bij Fifa 09 de snelheid voortaan zelf instellen.

PES is altijd al sneller geweest. En bij beide spellen kan je de tijd/snelheid zelf instellen. Als je hem op 2 minuten per helft zet, lijkt mij logisch dat de mannetjes razendsnel over het veld lopen. --> Saai dus. Ik heb liever gewoon 6/7 minuten per helft en een lekker tempo. Dat heb je bij fifa totaal niet. Daar zit weinig tempo in.

Ik ben trouwens benieuwt wanneer die demo uitkomt van PES. Zal vanavond of morgen denk ik wel komen :)

Bij fifa kan je bij spel instellingen de gameplay op snel zetten en 6 minuten speeltijd per helft zetten.

Aleen ik weet niet of probleem is bij Pes maar bij Fifa is het irritante dat als je naar een speler paast dat de speler dan zo dom zit te kijken naar de bal tot de bal bij hem is gekomen. :duh:

Meestal als de bal beetje traag komt bij de speler.

En daardoor begint de spel beetje traag te worden.

Maar ik hoop dat dit bij Fifa 09 is verbeterd.

@hieronder

Ik dacht dat met 2 minuten per helft bedoelde (Die je boven mij heb gepost) bedoelde dat je aleen bij fifa daarmee de snelheid kan verhogen. ;)

Bewerkt: door zaahed
Link to comment
Delen op andere websites

Bij fifa kan je bij spel instellingen de gameplay op snel zetten en 6 minuten speeltijd per helft zetten.

Aleen ik weet niet of probleem is bij Pes maar bij Fifa is het irritante dat als je naar een speler paast dat de speler dan zo dom zit te kijken naar de bal tot de bal bij hem is gekomen. :duh:

Meestal als de bal beetje traag komt bij de speler.

En daardoor begint de spel beetje traag te worden.

Maar ik hoop dat dit bij Fifa 09 is verbeterd.

Dat 6 minuten per speelhelft kan je bij elk voetbalspel instellen. Kan ook wel 20 minuten per helft. En met Fifa kan je btw ook gewoon naar de bal toe lopen ;) Dan blijft de speler niet staan, maar loopt er naar toe. Maar dat doet hij niet automatisch (en dat moet ook niet, want dan wordt het wel erg makkelijk). Je moet naar de bal toelopen met de pijltjes of de joystick ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...