Jump to content

MMORG: Project Torque


Neville

Recommended Posts

Hallo hallo iedereen!

Hier is koning diknek eeeh ik bedoel Neville ( ;) ) met een gametopic over het Massively Multiplayer Online Racing Game: Project Torque.

Zoals je al kunt raden, het is een race game. Maar voor zijn soort staat hij bovenaan de ladder! Hij heeft voor een gratis multiplayer racegame fantastische graphics, alhoewel ze niks voorstellen als je het spel naast NFS of GT zet.

Dit is als het ware een echte multiplayer versie van bigshots zoals NFS en GranTurismo.

Je maakt een account een op de site (die beheerd wordt door Aeria Games), en dan begint het downloaden van de client. Als je een snelle verbinding hebt is ie binnen 30 a 40 minuten binnen, wat erg snel is voor een spel van 3(?) GB.

Eenmaal geïnstalleerd begint het meest tragische gedeelte van het hele spel, het updaten. Als je hem voor de eerste keer gaat updaten, nou ga in de tussentijd maar mooi effe tv kijken ofzo, want het duurt wel meer dan een uur bij de meesten, zo ook bij mij.

Eenmaal geupdate kun je het spel starten, je zult een introfilmpje zien van de producent, Invictus, en een introfilmpje van het spel zelf. Daarna kun je inloggen met je gegevens, en beginnen. Het begint met het kiezen van een nickname, auto e.d...

Je kunt kiezen uit 5 starterauto's: Lion Executive Sedan, Kawana, Corus en de Miyato Wizz. (Geen echte merknamen, hoewel er wel een aantal echtbestaande merken in zitten)

Natuurlijk is er een shop met een heel groot aanbod voor ieder wat wil. Je kan je auto dus helemaal upgraden: handling, power, balance, body enz...

Het is mogelijk om een steeringwheel te gebruiken in het spel, de knoppen en gaspedalen e.d. zijn gewoon te configureren in het optiemenu.

Wat ook een leuke feature is in de game, je kan je eigen muziek er in zetten in de map mymusic in je PT folder.

Verder zijn er nog 2 andere standard playlisten, een headbangplaylist en een electronic playlist. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de electronic playlist, want van die headbangmuziek wordt ik helemaal opgefokt, terwijl de electronic playlist redelijk rustig is. Je hebt ook de mogelijkheid om ingame van muziek te veranderen met de . en de , toets.

Om al die upgrades te betalen heb je RacePoints (RP's) nodig. Die haal je door simpelweg te gaan racen, en te finishen. Als je stopt tijdens de race, krijg je niks, en gaat je reliabilitylevel omlaag.

Ook is er de mogelijkheid om AeriaPoints (AP's) te kopen, maar voor deze moet je ECHT geld betalen. HO! Nou moet je niet direct gaan inloggen op je PayPal account... want we hebben het nog niet over de 9 verschillende gamemodes gehad!

Zoals ik al zei, voor ieder wat wil. De ene houdt van een echte realistische driving experience, terwijl de ander het leuker vind om een wat meer "arcade" te gaan rijden, terwijl anderen juist willen driften...

Hieronder alle 9 gamemodes met een korte beschrijving:

Simulation - Simpelweg, de meest realistische NFS-achtige gamemode die er is.

Arcade - Een simpelere versie van simulation, met ghostmode (je kan niet tegen andere auto's opbotsen) en de handling is wat vergemakkelijkt.

Capture the Flag - Rij naar de vlag en rijd hem door de poort aan de andere kant van het speelveld, pas op dat andere auto's niet tegen je opbotsen anders raak jij je vlag kwijt.

Explorer - Je rijd vrij rond in de map. Je doel is om zoveel mogelijk punten te behalen door powerups te pakken en gekleurde schijven. Ook is er een ?-marker in de map, maar pas op: hij kan je een powerup geven maar kan ook een raar effect op je doen.

Drift - Je rijd in een map met o.a. heel veel S-bochten om de beste drifts te maken met je wagen.

Thunder Alley - Indie/F1 achtige circuitracing met drafting en pitstops. (In deze gamemode kun je de meeste RP's verdienen, zeker als je 60 laps doet, vandaar dat ik zei dat je niet direct moest inloggen in je PayPal account...)

Drag - Kop aan kop drag racing, zorg voor perfect shifts om als eerste te eindigen op de lange, rechte baan!

Challenge - Tournaments aangemaakt door andere racers, alleen toegankelijk met AP's.

Mission - Singleplayer missies, van career tot driver challenges.

Natuurlijk zijn er nog een aantal dingen die niet kloppen in het spel, zoals dat je een drive through penalty krijgt als iemand anders heel hard tegen jou opbotst (alleen in Thunder Alley), maar over het algemeen is deze game zeker het proberen waard.

Mijn ratings:

Presentation: 8.5

Graphics: 8.6

Music: 7.5

Sound: 7.8

Realism: 7.9

Physics: 7

Cars: 8.4

Moneysystem: 8.6

Overall: 8

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...