Jump to content

[PROJECT] Gamesite maken


Fedmas

Recommended Posts

k20j68.png

Nieuw project: een Gamesite maken!



Inleiding

Hey iedereen,

Wie van jullie heeft er (een beetje) verstand van webdesign of Programmeren?

Zo ja, dan is dit misschien wel wat voor jou!

Wie van jullie heeft er wel eens van crimeclub gehoort? dat was een online spel met allemaal ranks. Het is helaas opgeheven wegens tijdgebrek. Nou leek het mij leuk zo'n site te maken.

Met een Chat etc. Lijkt het je leuk? of wil je meer informatie meld je dan hier aan! Vertel er ook even bij wat je wilt gaan doen als je mee wilt doen.

Deelnemers

  • fedmas (Project leider en domeinbeheerder)
  • Traser ( Projectleider nr 2 )
  • zaahed (HTML)
  • Timb0 (programmeur en hoster)
  • RoL0 (Scripting)
  • ChristiaanGTA (vnalles)
  • Fiegel5 (Schrijven,forum)

Deelnemers! Meld duidelijk wat je wilt doen!

vooruitgangen

de eerste screens staan Hier

de Login pagina

Tot slot

Het is de bedoeling dit voor de lol te doen. Niet om bergen geld mee te verdienen, maar voor de lol.





Groeten Fedmas en Traser

Bewerkt: door fedmas
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fedmas

    50

  • Zaahed

    15

  • Traser

    5

  • NickyHendriks

    5

Leuk en aardig, maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar je eigen skills. Ik kan in dit topic (nog) niemand vinden waarvan ik zie dat hij fatsoenlijk kan scripten. Een lay-out maken met CSS is leuk, maar de kern van heel je site is toch het lastigste, grootste en meest belangrijke deel. Daarna ga je vaak pas de lay-out coderen. Ik weet niet precies wat voor soort 'game' je wilt gaan maken, maar het zal aardig wat scriptwerk gaan opleveren.

Daarnaast ben ik benieuwd naar hoe je de site in de lucht wil gaan houden. Heb je toevallig dag en nacht een server draaien? Of wilde je een gratis online hosting bedrijf gaan gebruiken waar je niet eens eigen domeinnamen kunt krijgen? Als je een hosting bedrijf wilt gebruiken en een domeinnaam wilt laten registreren moet je er ook rekening mee houden dat er bepaalde kosten aan verbonden zijn.

Het lijkt me op zich wel leuk aan mee te werken aan zo'n project, maar ik wil eerst meer informatie zien voordat ik mee ga doen. Het idee is er, maar nog bepaald niet concreet genoeg. Daarnaast wil ik eerst weten hoe goed iedereen met PHP overweg kan. Het moet namelijk niet zo zijn dat straks één iemand de pineut is en ontzettend veel werk moet gaan verrichten.

@ zamg0d1: zien wat voor code het is? Het gaat erom dat je zelf kunt scripten. Niet dat je een <b> tag kunt herkennen, om maar een uiterst simpel voorbeeld te noemen. Overigens heb je weinig aan HTML, dat is slechts een kleine basis. Als je wil dat je site uberhaupt een beetje dynamisch gaat worden, en dat is wel de bedoeling bij en 'game', dan zul je toch echt met PHP, ASP of Java ofzo moeten gaan werken.

Zelf heb ik geen ervaring met ASP of Java, maar met PHP zou het moeten kunnen lukken. Je krijgt dan waarschijnlijk een textbased game. Voor een traditionele game kun je het best met Flash of Java werken.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Beste K.O.,

Ik heb verstand van HTML. een Beetje van PHP. Hoe het met de rest zit.. dat bespreek ik via msn.

Traser zet zich goed in. en over hosting: ik ben vanplan om als het goed gaat een domein aan te schaffen bij een hostingbedrijf. dus geen eigen server. en ik ben me zeker bewust met de kosten, want ik heb al een paar andere domeinen.

MVG, Fedmas

Link to comment
Delen op andere websites

Zaahed,

Leuk dat je mee doet. Ik zal je zometeen even een mailtje sturen.

Inderdaad. Het is grotendeels een kwestie van vallen en opstaan :)

Maar wat jij zegt over een domein naam, Dat ben ik niet van plan.

Je hebt dan wel een naam en waarschijnlijk is dat naam.site.nl. en dan heb je nog geen ruimte ook.

En Geen Databases etc. dus ik ga voor een betaalde domeinnaam bij : ** (mail maar als je die wilt weten)

Mvg,

FedmaS

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Bewerk-knop.<<<

S0rry TC, Ik vergat het..

Bewerkt: door fedmas
Link to comment
Delen op andere websites

Dan is het goed.

Heb je vragen en/of leuke ideeen of opmerkingen meld het maar ff via MSN

Vanaf nu is Traser mede project leider. mocht je trouwens nog leuke ideeen hebben meld het!

Bewerkt: door fedmas
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil ook nog wel Photoshoppen voor Plaatjes enzovoorts. En wat voor game word het eigenlijk?

Het word een Crimegame, gebasseert op de hedendaagse Crime, Maar dit is geen crime met Tanken/atoombommen etc.

Dit is een mafia/godfather achtige game, dat zich nu afspeelt :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...