Jump to content

Hoe maak ik Alpha's en hoe gebruik ik ze?


karamanci

Recommended Posts

De titel zegt het, ik had ook kees1991's tutorial gevolgd maar dat lukt niet..

Gratz

In 3DS Max neem ik aan? Je moet dan naar de Material Editor (M), en dan bij het vakje Opacity het grijze vakje, en dan selecteer je je alpha plaatje. Het moet wel Wit/Zwart zijn he. Zwart = doorzichtig.

Link to comment
Delen op andere websites

De titel zegt het, ik had ook kees1991's tutorial gevolgd maar dat lukt niet..

Gratz

In 3DS Max neem ik aan? Je moet dan naar de Material Editor (M), en dan bij het vakje Opacity het grijze vakje, en dan selecteer je je alpha plaatje. Het moet wel Wit/Zwart zijn he. Zwart = doorzichtig.

Ja, en dan?

Link to comment
Delen op andere websites

De titel zegt het, ik had ook kees1991's tutorial gevolgd maar dat lukt niet..

Gratz

In 3DS Max neem ik aan? Je moet dan naar de Material Editor (M), en dan bij het vakje Opacity het grijze vakje, en dan selecteer je je alpha plaatje. Het moet wel Wit/Zwart zijn he. Zwart = doorzichtig.

Ja, en dan?

En dan heb je wat je wil?

Link to comment
Delen op andere websites

De titel zegt het, ik had ook kees1991's tutorial gevolgd maar dat lukt niet..

Gratz

In 3DS Max neem ik aan? Je moet dan naar de Material Editor (M), en dan bij het vakje Opacity het grijze vakje, en dan selecteer je je alpha plaatje. Het moet wel Wit/Zwart zijn he. Zwart = doorzichtig.

Ja, en dan?

En dan heb je wat je wil?

Lukt niet.. :N

Ik krijg dit.. en ja ik heb gedaan wat je zei;

5k3nea.png

Bewerkt: door karamanci
Link to comment
Delen op andere websites

Laten we eerst stellen: Wat wil je, welk resultaat wil je bereiken? Anders zou ik zeggen dat dit goed is :D

Ik wil gewoon zeg maar

t8rs4i.png

dat, dus gewoon plantjes op een plane. :Y

Ja, dat doe je dus met je plaatje van je plantje als diffuse, en hetzelfde plaatje maar dan in zwart/wit als apha. Wat er bij jouw raar uit ziet is dat het de grond is. De grond moet solide zijn. Dan moet je 2 planes door elkaar zetten met de textuur van de plantjes. Dan krijg je het goede low-poly-prof-game effect :)

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we eerst stellen: Wat wil je, welk resultaat wil je bereiken? Anders zou ik zeggen dat dit goed is :D

Ik wil gewoon zeg maar

t8rs4i.png

dat, dus gewoon plantjes op een plane. :Y

Ja, dat doe je dus met je plaatje van je plantje als diffuse, en hetzelfde plaatje maar dan in zwart/wit als apha. Wat er bij jouw raar uit ziet is dat het de grond is. De grond moet solide zijn. Dan moet je 2 planes door elkaar zetten met de textuur van de plantjes. Dan krijg je het goede low-poly-prof-game effect :)

Ik snap het niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik leg het even uit, bij de Edit. Een momentje dus.... :)

Ik heb twee plaatjes gemaakt met paint:

Het alpha channel, met wit en zwart. Hier weet 3ds max dat zwart doorzichtig is, en wit niet.

alpha.jpg

Dit is de textuur die over het alpha channel heen gaat, wat precies dezelfde vorm heeft. Je maakt je textuur, dán je alpha.

textuur.jpg

Als voorbeeld heb ik het materiaal op een bol geplakt en een filmpje ervan gemaakt:

Dit kan je dus doen met je plant, maar dan 2 door elkaar zetten :cya:

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, maar ik wil zeg maar zo stuke gras hebben op een alpha, maar als ik dat plaats dan ligt he op de grond, kan je me ff helpen?

Gras op alpha...? Dat is een beetje raar... Je kan beter allemaal lange planes maken, en die op de grond leggen. Zo heb je een ondergrond, met low poly gras.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, maar ik wil zeg maar zo stuke gras hebben op een alpha, maar als ik dat plaats dan ligt he op de grond, kan je me ff helpen?

Gras op alpha...? Dat is een beetje raar... Je kan beter allemaal lange planes maken, en die op de grond leggen. Zo heb je een ondergrond, met low poly gras.

Dus gewoon zeg maar verticale planes op een horizontale plane en daarop een alpha? Ok!

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, maar ik wil zeg maar zo stuke gras hebben op een alpha, maar als ik dat plaats dan ligt he op de grond, kan je me ff helpen?

Gras op alpha...? Dat is een beetje raar... Je kan beter allemaal lange planes maken, en die op de grond leggen. Zo heb je een ondergrond, met low poly gras.

Dus gewoon zeg maar verticale planes op een horizontale plane en daarop een alpha? Ok!

Ja, dat is het. Als je bijv. in SA zou kijken, zie je als je goed kijkt 2 planes door elkaar met een alpha erop :)

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, maar ik wil zeg maar zo stuke gras hebben op een alpha, maar als ik dat plaats dan ligt he op de grond, kan je me ff helpen?

Gras op alpha...? Dat is een beetje raar... Je kan beter allemaal lange planes maken, en die op de grond leggen. Zo heb je een ondergrond, met low poly gras.

Dus gewoon zeg maar verticale planes op een horizontale plane en daarop een alpha? Ok!

Ja, dat is het. Als je bijv. in SA zou kijken, zie je als je goed kijkt 2 planes door elkaar met een alpha erop :)

Thanks.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...