Jump to content

vista vs xp


Wickedmen

Recommended Posts

  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    16

  • ikt

    14

  • Sprunk

    12

  • KillerZero86

    8

Vista! Veel overzichtelijker en mooier, perfecte hardwareherkenning, goeie ondersteuning voor draadloos netwerk, DirectX 10, spelverkenner, mapiconen met duidelijke previews en Windows Movie Maker HD. En zo kan ik nog wel even door gaan. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil je gaan doen op je PC?

Als je jouw PC zakelijk wilt gaan gebruiken, dan is XP beter dan Vista. Het heeft minder poes-pas dan XP en is daarom sneller dan Vista op sommige momenten. Die doorzichtige venstertjes is natuurlijk wel heel mooi, maar wat heb je eraan. Je bent aan Vista al 1 GB aan al die, uit zakelijk oogpunt gezien, rotzooi kwijt. Dan kun je beter XP nemen.

Als je jouw PC gaat gebruiken om te gamen kun je beter voor Vista gaan. Vista heeft namelijk DirectX 10, wat stukken mooier is dan de DirectX versie van Windows XP. Natuurlijk is DirectX 10 alleen nodig bij DirectX 10 games, anders merk je niet of nouwelijks verschil. Maar bij games als Flight Simulator of Crysis zie je erg veel verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is volgens mij nog steeds een fabeltje dat DX10 veel uitmaakt bij games, maar oké. Ik zou voor XP gaan, je systeem is dan 2 keer zo snel als hetzelfde systeem met Vista. Gamen kan je nog prima op XP, fuck DX10.

Link to comment
Delen op andere websites

Juist voor het gamen zou ik voor XP gaan, want DirectX 10 heb je bij hooguit een paar procent van alle huidige spellen, en dan werken ze ook met DX9.0c. Maar kijk bijvoorbeeld naar GTA4: voor XP heb je 2 GB geheugen nodig voor aanbevolen, voor Vista 2,5 GB. Doordat Vista zo'n log en zwaar systeem is, moet je een snelle pc hebben wil je net zo goed als op XP kunnen gamen - als je games het ook doen. De meeste spellen doen het uitstekend op Vista, maar spel je nogal veel wat oudere spellen, dan kan je problemen hebben.

Zelf ben ik ook terug gestapt van Vista naar XP. Met Vista had ik geen enkel probleem, maar XP bood bij de spellen die ik heel vaak speel wél de compabiliteit, in tegenstelling tot Vista. En inderdaad, als je echt zakelijk werkt en dus met een laptop reist, zou ik ook XP nemen, al is het maar om altijd wel die ene draadloze printer te kunnen gebruiken. Maar voor het enkel internetten en andere non-gamingsoftware gebruiken, is Vista prima. Je gaat je echt wel aan het uiterlijk wennen, dat is echt een lust voor het oog.

Link to comment
Delen op andere websites

XP is beter, er is werkelijk weinig verschil tussen XP en Vista, alleen is Vista veel trager.

Vista werkt voor gen meter in een LAN netwerk thuis met XP.

Als je dan toch zo nodig de looks van vista wilt kun je beter xp nemen en een skin ervoor downloaden.

Ik snap het nog steeds niet, veel mensen kiezen vista omdat het er mooier uitziet, terwijl als je bezig bent het toch niet opvalt en dus eigenlijk nutteloos is.

Op Vista werkt echt niks dat iets ouder is dat wel op XP past, gewoon typisch Microsoft zodat ze meer verkopen, want voor elke printer etc. dat verkocht word krijgt Microsoft geld omdat ze een stickertje van hun gebruiken om iets an te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Linux

Ik heb een keertje Linux geïnstalleerd op mijn computer en de installatie liep vlot. Linux startte héél snel op, maar dan begon het probleem. Als je pas een besturingsysteem heb geïnstalleerd dan begin je normaal gezien met drivers te installeren. Ik dus beginnen met mijn videokaart drivers (nVidea 9800GTX). Na een halve dag zoeken vond ik eindelijk drivers voor mijn videokaart. Ik dacht dat eenvoudig ging zijn dus gewoon downloaden, opslaan, openen, installeren, opnieuw opstarten en klaar. Downloaden ging snel, opslaan was ook makkelijk maar installeren. Je moest een inginieur zijn om een driver te installeren. Je moest allemaal codes/commands intypen en nog veel meer en dan op het einde is het nog steeds niet gelukt. Dus Linux is niets voor mij. Linux is goed voor mensen die geen programma's willens installeren en enkel gebruik willen maken van standaard programma's van Linux zelf. Buiten dat Linux snel opstart en goede standaardprogramma's heeft vind ik het alleen maar "brol".

Windows XP

Windows XP is over het algemeen een goed besturingsysteem voor oude computers (Pentium 4). Voor alle hardware zal je wel drivers vinden en dan zijn ze ook makkelijk te installeren. Persoonlijk vind ik Windows XP niet goed omdat het niet automatisch gaat en ook niet goed beveiligd is. Voor de rest werkt alles perfect op een Windows XP. En het teletubie stijl van Windows XP is ook belachelijk. Dus Windows XP is goed voor een gamer met een niet-zo-nieuwe-computer.

Windows Vista

Windows Vista is volgens mij het perfecte besturingsysteem. Je moet er gewoon mee kunnen werken. Ik wist nog dat ik een laptop had gekocht met Windows Vista de eerste drie maanden moest ik elke week mijn laptop formateren. Maar na de drie maanden kon ik niet meer op een XP werken. Ik was het gewoon geworden. Een half jaar later heb ik een desktop gekocht met 4GB geheugen, E8400 dual core, 9800GTX+, 750GB. En Windows Vista functioneert perfect. Nog nooit problemen gehad. En het ergste van al is dat ik nog nooit een anti-virus heb geïnstalleerd op mijn desktop enkel ad-aware voor malware van IE7. Nu ik gebruik maak van FireFox heb ik ook geen malware meer en ook geen ad-aware meer nodig. En ik heb nog nooit een probleem gehad met een spel. Lijst van games die ik heb geïnstalleerd op mijn computer zonder problemen (behalve Swat 4). Dus ben je een gamer die nog maar pas een nieuwe pc heeft gekocht met minstens een dual-core 2.5Ghz, 2GB geheugen dan zou vista perfect moeten werken.

*Allemaal uit eigen ervaring en dus ook mijn mening

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Windows Vista zonder alle stomme toevoegsels zoals beveiligingen en grafische zooi is het beste. Ohnee, dan is het XP....

inderdaad. vind vista mooi. maar daar is het ook mee gezegd op me laptop heb ik vista en vind het waardeloos ingedeeld. ofcours moet je er mee leren werken. maar ze hebben naar mijn mening teveel verandert echt waardeloos

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de teletubie stijl van XP zat wordt (en dat werd ik toch wel), kan je altijd een ander thema downloaden, met bijvoorbeeld de stijl van Vista. Het lijkt alsof je Vista hebt, maar ondertussen is alles gewoon nog lekker XP.

Link to comment
Delen op andere websites

de enige twee zaken die ik goed vind aan vista, zijn de grafische aspecten en de handige zoekfunctie in de start balk.

Ikzelf heb XP, en ik game en werk er nogal veel op. Een vriend van me heeft vista, en de navigatie in mijn documenten vind ik daar zo slecht, de helft van de games werken niet,...enzovoort.

ik ben een XP voorstander.

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil je gaan doen op je PC?

Als je jouw PC zakelijk wilt gaan gebruiken, dan is XP beter dan Vista. Het heeft minder poes-pas dan XP en is daarom sneller dan Vista op sommige momenten. Die doorzichtige venstertjes is natuurlijk wel heel mooi, maar wat heb je eraan. Je bent aan Vista al 1 GB aan al die, uit zakelijk oogpunt gezien, rotzooi kwijt. Dan kun je beter XP nemen.

Als je jouw PC gaat gebruiken om te gamen kun je beter voor Vista gaan. Vista heeft namelijk DirectX 10, wat stukken mooier is dan de DirectX versie van Windows XP. Natuurlijk is DirectX 10 alleen nodig bij DirectX 10 games, anders merk je niet of nouwelijks verschil. Maar bij games als Flight Simulator of Crysis zie je erg veel verschil.

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar jij hebt duidelijk alleen naar de vooroordelen gekeken.. Mijn vader heeft nog XP op zijn zakelijke computer, en die is pokketraag met 2G RAM.

Hij is het zelfs zo zat geworden dat hij een supersnelle PC bij Dell heeft gekocht van 3.00 GHz en 4GB RAM, met Vista :puh: .

Uit mijn eigen ervaring zie ik ook dat als je genoeg RAM hebt (welke overigens niet allemaal naar Aero en Sidebar gaan...), dat de PC supersnel is. En zeker t.o.v. XP. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...