Jump to content

Probleem met GTA IV op PC


wtc

Recommended Posts

Ik heb vandaag GTA IV voor de PC gekocht, en ik heb er nog geen seconde kunnen op spelen! De framerate is nogal aan de lage kant, maar das nog niks! De dichtsbijzijnde meters kan ik kijken, en alles erachter lijkt wel de Blue Hell! Drawing distance staat "maar" op 37, maar ik denk niet dat wat je op de screen ziet de bedoeling is! :?

Volgens "Can You RUN it?" zou mijn pc het wel moeten aankunnen!

wtf3tl3.png

Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Mijn PC Specs:

Intell Core 2 CPU

2x 1.87 Ghz

2Gb RAM

Nvidia 7950GT 500Mb

250Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Screens:

wtfva9.png

wtf2uk1.png

Mvg,

wtc

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een wat verouderde videokaart naar mijn idee. Misschien is updaten een optie. Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een wat verouderde videokaart naar mijn idee. Misschien is updaten een optie. Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

kan gta:iv met Nvidea 9500 GT zonder graphic problemen kunnen spele?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag GTA IV voor de PC gekocht, en ik heb er nog geen seconde kunnen op spelen! De framerate is nogal aan de lage kant, maar das nog niks! De dichtsbijzijnde meters kan ik kijken, en alles erachter lijkt wel de Blue Hell! Drawing distance staat "maar" op 37, maar ik denk niet dat wat je op de screen ziet de bedoeling is! :?

Volgens "Can You RUN it?" zou mijn pc het wel moeten aankunnen!

Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Mijn PC Specs:

Intell Core 2 CPU

2x 1.87 Ghz

2Gb RAM

Nvidia 7950GT 500Mb

250Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Mvg,

wtc

Ik heb het zelfde probleem maar dan met de specs:

Intell Core 4 CPU

3 Ghz

1Gb RAM

Nvidia 9400GT 1Gb

275 Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Dus een veel beter videokaart, maar daar ligt dus niet aan blijkbaar

...Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

Laten we hopen dat dat wat helpt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag GTA IV voor de PC gekocht, en ik heb er nog geen seconde kunnen op spelen! De framerate is nogal aan de lage kant, maar das nog niks! De dichtsbijzijnde meters kan ik kijken, en alles erachter lijkt wel de Blue Hell! Drawing distance staat "maar" op 37, maar ik denk niet dat wat je op de screen ziet de bedoeling is! :?

Volgens "Can You RUN it?" zou mijn pc het wel moeten aankunnen!

Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Mijn PC Specs:

Intell Core 2 CPU

2x 1.87 Ghz

2Gb RAM

Nvidia 7950GT 500Mb

250Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Mvg,

wtc

Ik heb het zelfde probleem maar dan met de specs:

Intell Core 4 CPU

3 Ghz

1Gb RAM

Nvidia 9400GT 1Gb

275 Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Dus een veel beter videokaart, maar daar ligt dus niet aan blijkbaar

...Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

Laten we hopen dat dat wat helpt.

mooi want mijn gta iv loopt constant vast ik heb een nvidia 9600gt en zie soms vage kleuren door het beeld vliegen erg irritant
Link to comment
Delen op andere websites

Laten we het zeker hopen, want ik durf te wedden dat Rockstar anders echt een heel groot probleem gaat krijgen met een zooitje rechtzaken.

Ik ben echt ZEER boos!! Ik koop die game voor entertainment. Niet voor 4 uur stress en daarna nog 3 dagen opgefokt en gedwongen om een kaart van 1000 euro en een Q# processor van 700 euro aan te schaffen?!!

Rockstar; Een van de weinige makers waar ik nog vertrouwen in had. Waarvan ik het waard vond om de game te kopen...

Ik had deze game beter eerst kunnen downloaden blijkbaar.. want wat een bagger zeg. Dit is echt ongelovelijk. Hoe kan dat nou?! 1 fucking jaar na dato en dan een simpele port van ps3 naar de pc.. 365 fucking dagen?!!!! de tijd om alles in orde te krijgen.

En dan werkt het amper op Nvidia kaarten. Op de nieuwste kaarten van Nvidia geeft ie glitches en lags.. what the fuck. Ik verwacht WAAR voor mijn geld in die klote winkel. Volgens mij kan ik zo naar de rechter stappen. Mijn pc voldoet RUIM aan de specs.

Ik ben geen beta tester. Ik ben een klant! Nee, Rockstar gaat wat mij betreft wat credits lager.. zelfs lager dan EA. Wat een maffia praktijken zeg en dan ook nog roepen dat de high settings voor 'future computers' zijn. Ik koop die game toch nu! Ik kijk wel uit de volgende keer.

Rockstar een vette NOT!

Als er binnen een week niets veranderd ben ik echt van plan hier serieus werk van te maken. Dan maar een goede harde boete voor Rockstar vanuit de EU ofzo. Dit kan toch niet. Ze hebben meer aandacht aan beveiliging besteed dan aan de porting van de game zelf. Was de game niet op de PC zo immens populair geworden? Door welke gamers is Rockstar groot geworden?

Het besef is er blijkbaar niet. Stelletje bloedzuigers daar bij rockstar! ik ben echt goed pissed offf

Bewerkt: door Ne0Que
Link to comment
Delen op andere websites

Zo...Er is er 1 boos zeg xD

Het ligt er maar aan wat er in je PC zit. Ik heb heel soms dat het spel vastloopt en dat er rare kleuren in mijn beeld komen (te verwijderen om je camera te veranderen). 1x Kon ik mijn berichten (telefoontjes) niet beluisteren.

Ik denk dat ik er nog best goed af kom.

Als jullie het willen weten:

Intel Core 2 Quad 2.5Ghz

4GB RAM

nVIDIA GeForce 9800GT (1024MB)

Windows Vista Home Premium (64-bits -- SP 1)

Link to comment
Delen op andere websites

ik begrijp sommige mensen hun frustrtaties wel maar dit is niet allen rockstar zijn schuld maar groten deels van microsoft zij hebben deel van de gta franshise op gekocht daar om dat er waarschijnlijk allen voor pc en xbox download content zal komen dus de problemen bij de gta versie op pc is ook aan hun te wijten

Link to comment
Delen op andere websites

Heb vandaag ook de pc versie gekocht. Voldoe ook aan de specs maar kan niet verder kijken dan de motorkap. Als ik ga rijden wordt het beeld iets voor de auto pas opgebouwd. Heb een 24 inch scherm (1920x1200) en vooral met die resolutie is ie het langzaamst. Ik kan wel met een lagere resolutie opstarten, dan is ie iets sneller, maar dat ziet er niet uit. Dan kan ik net zo goed een commodore 64 van de sloop halen ;)

Ik hoop op die patch, anders is het weggegooid geld.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

dis best wel gek overal hoor ik mense die probleme hebben met van alles met gta iv

maar ik heb geen probleme (gebruik wel een ofline acount en niet ingelocht op die sositetie zooi:P)

ik heb de volgende spec

amd 5000+ (2,6ghz)

3gb ram

250 gb os hdd (hier staat spel dus ook op)+500 gb hdd

8400 gs

enige wat ik verandert heb is die 2 settinge die op midium en high staan? naar low en resoltie naar 1024*786 ofzo gezet

werkt pervect veder:D :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag GTA IV voor de PC gekocht, en ik heb er nog geen seconde kunnen op spelen! De framerate is nogal aan de lage kant, maar das nog niks! De dichtsbijzijnde meters kan ik kijken, en alles erachter lijkt wel de Blue Hell! Drawing distance staat "maar" op 37, maar ik denk niet dat wat je op de screen ziet de bedoeling is! :?

Volgens "Can You RUN it?" zou mijn pc het wel moeten aankunnen!

wtf3tl3.png

Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Mijn PC Specs:

Intell Core 2 CPU

2x 1.87 Ghz

2Gb RAM

Nvidia 7950GT 500Mb

250Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Screens:

wtfva9.png

wtf2uk1.png

Mvg,

wtc

Je hebt een wat verouderde videokaart naar mijn idee. Misschien is updaten een optie. Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

kan gta:iv met Nvidea 9500 GT zonder graphic problemen kunnen spele?

Ik heb vandaag GTA IV voor de PC gekocht, en ik heb er nog geen seconde kunnen op spelen! De framerate is nogal aan de lage kant, maar das nog niks! De dichtsbijzijnde meters kan ik kijken, en alles erachter lijkt wel de Blue Hell! Drawing distance staat "maar" op 37, maar ik denk niet dat wat je op de screen ziet de bedoeling is! :?

Volgens "Can You RUN it?" zou mijn pc het wel moeten aankunnen!

Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Mijn PC Specs:

Intell Core 2 CPU

2x 1.87 Ghz

2Gb RAM

Nvidia 7950GT 500Mb

250Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Mvg,

wtc

Ik heb het zelfde probleem maar dan met de specs:

Intell Core 4 CPU

3 Ghz

1Gb RAM

Nvidia 9400GT 1Gb

275 Gb HD

Windows XP Service Pack 3

Dus een veel beter videokaart, maar daar ligt dus niet aan blijkbaar

...Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

Laten we hopen dat dat wat helpt.

nvidia 9400 is ook maar een slecht budget kaartje, en de 9500 is niet veel beters, Zou eens een lagere resolutie proberen.

Je hebt een wat verouderde videokaart naar mijn idee. Misschien is updaten een optie. Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

ik snap niet dat mensen nogaltijd denken dat alleen een betere videokaart alles oplost, bij geen van bovengenoemde gevallen zal het veel prestatiewinst opleveren omdat de rest van hun pc te zwak is.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een wat verouderde videokaart naar mijn idee. Misschien is updaten een optie. Tevens moet je je bedenken dat GTAIV een grafisch probleem heeft met videokaarten van Nvidea.

Hiervoor komt daarentegen wel een patch uit binnekort.

ik snap niet dat mensen nogaltijd denken dat alleen een betere videokaart alles oplost, bij geen van bovengenoemde gevallen zal het veel prestatiewinst opleveren omdat de rest van hun pc te zwak is.

Juist, alles moet namelijk toch eerst door je moederbord en processor heen voordat het bij je videokaart aankomt. Resulteert dus dat je met een gtx280 niks bereikt I.C.M. een celeron processor.

Als je GTAIV goed wil spelen zorg gewoon voor een goede snelle processor en moederbord en dan pas naar je videokaart kijken..

Ik loop GTA IV trouwens goed, alleen lage framerate(10-20-30FPS), maar heb ook een intel dual core processor, verouderd en langzaam dus.

Ik kan best snappen dat iedereen boos word maar je schiet er echt helemaal niks mee op, en door Rockstar 6 miljoen mailtjes te sturen ook niet, De patch komt heus niet sneller.....

Bewerkt: door mr-justin
Link to comment
Delen op andere websites

eindelijk iemand die het snapt, zo ben ik er vroeger, toen ik ook nog geen zak van hardware wist ook ingetrapt, vroeg om advies en kreeg het advies " koop een betere grafische kaart" het heeft dan wel wat geholpen maar me FPS ging nogsteeds niet echt omhoog, vooral omdat me processor en moederbord zwak waren.

Nu zal dit tegenwoordig wat meer meevallen omdat grafische kaarten hun eigen GPU's hebben en dus meer zelf kunnen verwerken, zodat de processor ook wat meer "plaats" heeft als het ware.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

hallo

als ik gta 4 op mijn pc start krijg ik een fout melding dat er een fout zit in de RGSClauncher

met daar bij rapport verzenden niet verzenden, maar hij start niet...

ik heb gta 4 wel eerder op mijn pc gestart dus daarom vind ik het wel raar :?

kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen zodat ik het spel weer kan spelen?????

alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...