Jump to content

Tutorial installeren GTA IV (PC)


2fast{0}

Recommended Posts

Voordat je GTA IV voor de PC kan spelen moet je eerst natuurlijk het spel installeren, maar dit is een groot gedoe als je niet snapt wat je moet doen, daarom leek het me handig om deze tutorial te maken zodat mensen makkelijk en snel van start kunnen gaan met GTA IV op de PC.

  1. Voordat je GTA IV speelt moet je eerst Rockstar Social Club installeren, dit gaat makkelijk door CD1 in de drive te doen, je volgt de stappen en klaar.


  2. Als je dat gedaan hebt word je als het goed is automatisch doorverbonden naar de site van Rockstar Social Club (Afbeelding hieronder) waar je een account aan moet maken, zonder een account kun je GTA IV niet installeren, de account zelf gebruik je alleen voor het uploaden van verschillende filmpjes die je gemaakt hebt of voor het online spelen van GTA IV, maar zonder dit account zul je GTA IV niet op je PC geïnstalleerd krijgen.
    GTA-4.jpg




  3. Na het installeren en aanmelden op de Rockstar Social Club site (Afbeelding hierboven) kun je beginnen met het installeren van GTA IV, plaats DVD-CD1 in je drive en volg de instructies, halverwege krijg je een schermpje dat je DVD-CD2 erin moet doen, dit doe je en je klikt op 'OK'. Aan het einde van de installatie vraagt hij weer of je DVD-CD1 er in doet en sluit de installatie af.


  4. Nu kun je GTA IV starten door op de Rockstar Social Club icoon te klikken en dan op 'PLAY' de drukken in het schermpje dat je voor je neus krijgt. Je moet nu de installatie code invoeren die achterop je manual ziet. Nu kun je het spel starten.
    GTA-3.jpg




  5. Bij het opstarten van het spel krijg je het hoofdmenu, als je op 'START' klikt word je gevraagd om een LIVE ID, dit kan je gewone MSN account zijn, je kunt nu je LIVE ID invullen, als het nog niet geactiveerd is voor Windows Live zal er aan je gevraagd worden of je een gamertag wilt aanmaken, klik hier op ja, en dan krijg je weer een nieuw scherm waarbij je weer op ja klikt.
    GTA-1.jpg




  6. Je zult je nu doorverwezen worden naar Microsoft site (of klik hier) waar je een nieuw ID kan aanmaken of je bestaande ID kan gebruiken, jij moet als het goed is alleen jou LIVE ID activeren als je al een LIVE ID hebt, als je niet ouder dan 18+ invult zul je onder ouderlijk toezicht gezet worden en moet je een account van 1 van je ouders invullen, als je dit doet kan 1 van je ouders zich aanmelden op dezelfde site en kan hij/zei selecteren wat jij wel of niet mag op GTA IV online, om grote problemen te voorkomen raad ik je aan om 18+ in te vullen. je account doe je aan de rechter kant op de screen hieronder, om in te loggen gebruik je de linker kant.

    GTA-2-1.jpg




  7. Als je je Live ID nu hebt geactiveerd op de site van xbox dan kun je je nu in de game aanmelden, de eerste keer krijg je een scherm tevoorschijn waarin je je moet aanmelden. (eerste scherm hieronder) Eenmaal aangemeld zul je je vaker aan moeten melden, maar zul je in het lijstje staan en hoef je alleen maar op je naam te klikken. (tweede scherm hieronder)
    GTA-6.jpg


    GTA-5.jpg


Als je je niet via een LIVE ID inlogd in GTA IV kun je je verhaal niet opslaan, dus neem even snel de tijd en ga daarna gewoon gezellig aan de slag, kom je ergens niet uit, vraag het gerust, er zijn zat mensen die vast wel helpen. Ik hoop dat je met deze tutorial sneller zult kunnen aanmelden en het sneller kunnen installeren van GTA IV!

Bewerkt: door 2fast{0}
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 131
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    20

  • Hanneswasco

    8

  • 2fast{0}

    8

  • Elkee

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

[...], om grote problemen te voorkomen raad ik je aan om 18+ in te vullen.

Maar dit kan je alleen maar invullen wanneer je een nieuw account maakt, als je al een hotmail (anders gezegd LIVE account) hebt dan zal de leeftijd die je daar hebt ingevuld tellen, en meestal is die eerlijk ingevoerd en kan je deze achteraf niet meer veranderen. En als je ouders niet willen dat je het spel speelt dan moet je GTA IV maar niet spelen. ^_^ Of je maakt gewoon een nieuw account aan waarin je een leeftijd invult van 18 of meer, en speel zelf één van je ouders. :)

Verder mooie tuturial, al zijn afbeeldingen altijd handig. ^^

Bewerkt: door Hanneswasco
Link to comment
Delen op andere websites

Niet correct hoor =p

Je moet niet 18 zijn

Er staat op site dat je 13 jaar of ouder moet zijn om te registreren

Ik heb het gedaan en ik ben maar 15 :puh:

Verder mooi uitgelegd ;)

Gratzz

Nou, ik ben 17, en ik had wel toestemming nodig van mijn ouders. :puh:

Plaatjes komen misschien nog wel. :engel:

Ze zijn er al! :puh:

Bewerkt: door 2fast{0}
Link to comment
Delen op andere websites

jongens even een vraagje, k heb alles geinstalleert als ik hem opstart krijg ik de melding fatal error wat moetik doen?

hi,

ik heb wel een gedownloade versie van gta IV maar hat het zelfde probleem...

ik ben naar een computer zaak geweest en wist meteen dat ik mijn windows moest updaten...

ik ging naar microsoft.com/nl en update von windows service pack 2 naar service pack3... daana dee ie het :tu:

veel plezier nog 8)

Link to comment
Delen op andere websites

jongens even een vraagje, k heb alles geinstalleert als ik hem opstart krijg ik de melding fatal error wat moetik doen?

Misschien dat je inderdaad Windows moet updaten, maar als dat niet werkt post dan eens je PC eigenschappen, anders kan ik het namelijk niet zo zeggen wat het probleem is. :puh:

dan heb ik nog een vraagje... weet iemand waar ik een nieuwe goedkope ( ongeveer 40 euro ) gta IV kan kopen?

alvast bedankt :D

Op een site kun je hem bestellen voor 29 euro, daarbij word hij ook nog gratis thuisbezorgd. :) Namelijk deze: Site!

Link to comment
Delen op andere websites

jongens even een vraagje, k heb alles geinstalleert als ik hem opstart krijg ik de melding fatal error wat moetik doen?

Misschien dat je inderdaad Windows moet updaten, maar als dat niet werkt post dan eens je PC eigenschappen, anders kan ik het namelijk niet zo zeggen wat het probleem is. :puh:

dan heb ik nog een vraagje... weet iemand waar ik een nieuwe goedkope ( ongeveer 40 euro ) gta IV kan kopen?

alvast bedankt :D

Op een site kun je hem bestellen voor 29 euro, daarbij word hij ook nog gratis thuisbezorgd. :) Namelijk deze: Site!

ja na dat ik op het forum gezet heb heb ik ook nog wel ff gezocht en ben ook op die site beland maar... ik snap niet dann op cdwow . nl kost die eerst 30.99 euro dann opeens 28.99 en nu weer 30.99 :?

maar bedankt voor je hulp :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zodra ik Disc 1 in mijn pc douw, krijg ik het volgende scherm:

gtaiv.jpg

Beet je onprofessioneel niet? :duh:

Zodra ik GTA IV geinstalleerd heb, en ik ga in de game, dan krijg ik een melding dat ik nog niet aangemeld ben bij Games for Windows LIVE. Dan druk ik op Enter (dan krijg je dat schermpje van GFW. Dan voer ik mijn Live ID in maar dan krijg ik de volgende melding:

gfwlive.jpg

Snap er niks van hoe ik dit moet oplossen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had GTA al op mijn pc staan maar omdat hij schoongemaakt moest worden (anders was ie echt heel sloom) moest GTA IV er ook af. Maar als ik nou disc 1 erin stop krijg ik dit: gtasc2.png

En waar ik ook op klik er gebeurt maar niks :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...