Jump to content

Last van een hangende systeem?


harm85

Recommended Posts

Ik speel nu ook GTA IV en hij is nog niet blijven hangen gelukkig maar zit wel tegen de 80 graden aan. Als mijn videokaart over de 80 graden gaat dan loopt hij bij mij ook vast.

Ik kwam erachter bij het spel Far Cry 2, die speelde ik op de hoogste settings, en crashde continu. Ik kwam erachter dat het mijn videokaart was (GTX280 XXX, die is overgeklockt en de nieuwste drivers zijn voor de gewone GTX).

Als je last hebt van een hangende systeem download dan deze tool:

EVGA Precision

En voer EVGA Precision On-Screen Display Server uit, voila je hebt je temperatuur en framerate linksboven in de hoek staan, als je een spel speelt.

Als je de ventilator sneller wil zetten dan verander je dat bij Fan Speed.

Als je dat niet kan gebruik dan Rivatuner.

Ga naar > tabblad main > bovenaan klik op customize > low-level system settings (eerste plaatje) >

Nu ben je in een nieuw venster. Vink bovenaan: enable low-level fan control > zet hem op fixed > nu kun je bepalen hoe snel je de ventilator wilt laten draaien.

PAS OP! Ga NIET ONDER de 40% want dat is echt het MINIMUM en kan je videokaart STUK gaan. Gebruikt het op EIGEN RISICO!

Ik zette hem in Far Cry rond de 60%

Daarna als het spel is afgesloten zet hem dan weer op auto, want hij gaat niet meer op default na opnieuw opstarten.

Via het programma EVGA Precision kan je zien hoe warm je videokaart wordt.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Als de nieuwe patch is zal het spel een stuk mooier worden en sneller zijn.

Bewerkt: door harm85
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...