Jump to content

Casemod project


Limbolander

Recommended Posts

LETOP: ik heb regelmatig ge-edit, dus scroll naar onder voor de laatste nieuwtjes.

Aangezien ik me gisteren verveelde ook eens een casemod projectje gestart

Foto's zijn genomen met mijn Samsung E900 dus mijn excuses voor de niet al te goede kwaliteit van de fotos.

specs kast:

Kast: Coolermaster centurion 5

fans in: 120mm blue led recom fan, 80mm Coolermaster fan

fans out: 120mm zalman quiet fan

Vroeger:

spa0008na6.jpg

Wat ik gedaan heb:

- 2 front bay plates weggehaald uit de 5.25" drivebay en daar een 120mm Recom LED ( blauw ) fan geplaatst die bijna perfect in de gaten van de overige 2 drivebay plates pasten.

- achterste 120mm fan vervangen voor een Zalman Quiet 120mm fan.

- 2 CCFL's in de kast geplaatst, eentje boven en eentje onder.

Nu:

Voorkant:

spa0012im0.jpg

Zijkant:

spa0013cv8.jpg

Zijkant zonder zijpaneel:

spa0014wr1.jpg

Binnenkant: ( kreeg de kwaliteit niet echt beter.. )

spa0015hr7.jpg

Update:

- Kabels wat meer verborgen doormiddel van wat tightwraps

- PCI slot plaatjes eruit gehaald zodat grafische kaart meer lucht krijgt en beter kan koelen, ook beter voor de airflow

- Koker die aan zijpaneel zit eraf gehaald, Processor temperatuur van 27 graden naar 22/23 graden gegaan ( als ik wat internet en msn zit ), dus de airflow is aanzienlijk verbetert.

- Pc iets stiller gemaakt, door de aansluitingen van de 2 front fans om te wisselen, de 120mm op de PWR fan en de 80mm op de chassis2fan, dit omdat de PWR fan geen gebruik maakt van Q-control en de chassis2fan en de overigen wel, aangezien mijn 120mm maar maximaal op 1000 rpm draait ( door q-control op ongeveer 750 rpm) en die 80mm op 1800, draait die 80mm nu op 1000-1200 rpm

Q-control is een programma dat ingebouwd zit op mijn Asus P5K moederbord, het zorgt voor de snelheden van de fans ( koelers ) in de kast, als je pc hard moet werken laat die de fans harder draaien, ben je amper wat aan het doen laat die hem zachter draaien.

Nog 2 fotos van de binnenkant:

spa0017yv6.jpg

spa0018lk1.jpg

Ziet er nog niet super uit , onder nog erg rommelig maar misschien dat ik dat vastplak tegen de onderkant met wat ducktape ofzo.

EDIT:

heb het een en aantal veranderd

- Nieuwe CPU koeler, van Intel boxed naar Coolermaster hyperTX2

- Sidepanel met window erin

- standaard 80mm fan ( voorin ) vervangen voor een Recom 80mm blue LED fan

- Een en ander aan cable management gedaan, zoveel mogelijk bekabeling verstopt achter me drivebays.

voor de geinteresseerden: door van intel boxed naar CM hyperTX2 te gaan is me idle temp van 40 naar 30 graden gegaan, me 100% stressed van 62-64 naar 45 graden, en dat met silent mode instellingen ^^

foto's ( sorry voor kwaliteit, gemaakt met samsung E900 )

spa0021sz0.th.jpg

spa0021sz0.th.jpg

spa0022ar6.th.jpg

spa0022ar6.th.jpg

spa0023st6.th.jpg

spa0023st6.th.jpg

spa0024xq8.th.jpg

150,128http://img8.imageshack.us/img8/8394/spa0024xq8.th.jpg[/img]

UPDATE 09-05-2009

Cable management opnieuw gedaan, verbetert in hoeverre mogelijk was zonder gaten te boren

p2005092102.th.jpg

p2005092113.th.jpg

p2005092114.th.jpg

p2005092103.th.jpg

Update 25-8-2009

Nadat het topic een hele tijd heeft stil gelegen nu weer een update :0 Ook meteen wat oudere foto's opnieuw geupload en thumbnails van geplaatst :)

Wat in de tussen tijd veranderd is:

- ATi hd3870 vervangen voor ATi HD4770

- Asus P5K vervangen voor Asus P5Q Pro

- 2x1gb Kingston valueram 800mhz, 2x1gb OCZ high performance 800mhz vervangen voor 2x2gb OCZ Gold 1066mhz

- Zalman 120mm outtake fan vervangen voor Coolermaster 120mm blue led fan

- Harde schijf omgedraaid om cablemagement te verbeteren

- Coolermaster 120mm blue led fan gemonteerd achter 3.5" bay ( hddrek )

- 5.25"bay plaatjes zijn weer toegevoegd, geeft mooier/gelijker effect aan de voorkant

p2508091926.th.jpg

p2508091927.th.jpg

p2508091928.th.jpg

p1106092106.th.jpg

p0806091939.th.jpg

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Nu nog een betere camera, en we krijgen een beter idee.

En probeer eens de foto stand met zo'n bloemetje, krijg je duidelijker detail.

Waarom neem je trouwens geen kast met een window? Kom je neon veel beter uit.

Bewerkt: door Nemean^inf
Link to comment
Delen op andere websites

Nu nog een betere camera, en we krijgen een beter idee.

En probeer eens de foto stand met zo'n bloemetje, krijg je duidelijker detail.

Waarom neem je trouwens geen kast met een window? Kom je neon veel beter uit.

ja klopt zal binnekort een keer fotos maken met een fatsoenlijke kabel.

Window ben ik nog niet zeker over, heeft iedereen al maar je hebt wel gelijk dan komt het licht een stuk beter uit, maar ben nog aan het kijken over een mooie vorm voor het plexiglas of misschien een andere optie.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu nog een betere camera, en we krijgen een beter idee.

En probeer eens de foto stand met zo'n bloemetje, krijg je duidelijker detail.

Waarom neem je trouwens geen kast met een window? Kom je neon veel beter uit.

ja klopt zal binnekort een keer fotos maken met een fatsoenlijke kabel.

Window ben ik nog niet zeker over, heeft iedereen al maar je hebt wel gelijk dan komt het licht een stuk beter uit, maar ben nog aan het kijken over een mooie vorm voor het plexiglas of misschien een andere optie.

Ik heb zelf een Thermaltake Armor+ gekocht en daar 3 neon buizen in gezet, 1 grote LED van die er standaard er in zat er in ge laten. En aan de voorkant zit een 120mm led fan.

Hier heb je foto's;

http://s47.photobucket.com/albums/f177/AviatorNL/computer/

Link to comment
Delen op andere websites

heb je zelf ook een zijpaneel met window dan? verder wel nette kast idd, niet helemaal mijn smaak maar wel netjes gedaan, wel lastig he om die kabels een beetje fatsoenlijk weg te werken he, vooral door die CCFL's dat gaf bij mij toch wat zooi erbij moest weer een extra kabel naar me voeding laten gaan aangezien ik geen 4 pin connector over had.

Link to comment
Delen op andere websites

heb je zelf ook een zijpaneel met window dan? verder wel nette kast idd, niet helemaal mijn smaak maar wel netjes gedaan, wel lastig he om die kabels een beetje fatsoenlijk weg te werken he, vooral door die CCFL's dat gaf bij mij toch wat zooi erbij moest weer een extra kabel naar me voeding laten gaan aangezien ik geen 4 pin connector over had.

Ja werd er standaard bij geleverd.

De ergste kabels zijn die toch van de voeding naar mijn MSI GTX280 OC. En naar het moederbord. Wegwerken gaat niet echt, de kabels zijn te dik. Daarnaast loopt er 1 kabel van af mijn display (Front view Case) naar achteren.

Dus ja, het is wel mijn smaak... alhoewel ik een Stacker ook een mooie case vind.

Link to comment
Delen op andere websites

heb je zelf ook een zijpaneel met window dan? verder wel nette kast idd, niet helemaal mijn smaak maar wel netjes gedaan, wel lastig he om die kabels een beetje fatsoenlijk weg te werken he, vooral door die CCFL's dat gaf bij mij toch wat zooi erbij moest weer een extra kabel naar me voeding laten gaan aangezien ik geen 4 pin connector over had.

Ja werd er standaard bij geleverd.

De ergste kabels zijn die toch van de voeding naar mijn MSI GTX280 OC. En naar het moederbord. Wegwerken gaat niet echt, de kabels zijn te dik. Daarnaast loopt er 1 kabel van af mijn display (Front view Case) naar achteren.

Dus ja, het is wel mijn smaak... alhoewel ik een Stacker ook een mooie case vind.

ah, ja waar ik me pc bestelde hadden ze die optionele zijpaneel met window niet, heb op google gezocht maar kan geen enkele winkel vinden die die dingen nog verkoopt, tja het is idd lastig, meeste mensen boren gewoon wat gaten uit omdaar achter alle kabels te zetten.

heb de hele middag vrij dus ga maar even de kabels wat meer proberen weg te werken, de pci slot plaatjes 8er eruit halen zodat daar weer wat meer licht doorheen schijnt en me grafische kaart ook wat meer lucht krijgt, de koker die standaard op het zijpaneel zit ook eraf halen omdat die me achterste 120mm fan nogal hindert.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Zat er in de voorkant standaart al een gat waar licht door kon komen. (die onderaan, niet die waar eerst de 2 front bay's zaten) Als je dat er nog niet in zat is dat wel zeker een hel geweest om te maken. Erg mooi in ieder geval. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ja er zit zon stuk metaal met daarin geboren gaten, zat er dus gewoon al, zit standaard ook een fan gepropt daar en die heb ik dus vervangen voor een blauwe led fan, zit ook nog zon stoflapjes voor, misschien dat ik die eruit ga halen zodat die 2 fans een stuk meer opvallen, heb het aleens getest maar vond dat je dan dat grijze metaal teveel ziet via de voorkant, door die stoflapjes vallen ze niet zo op en lijken ze zwart :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ja er zit zon stuk metaal met daarin geboren gaten, zat er dus gewoon al, zit standaard ook een fan gepropt daar en die heb ik dus vervangen voor een blauwe led fan, zit ook nog zon stoflapjes voor, misschien dat ik die eruit ga halen zodat die 2 fans een stuk meer opvallen, heb het aleens getest maar vond dat je dan dat grijze metaal teveel ziet via de voorkant, door die stoflapjes vallen ze niet zo op en lijken ze zwart :puh:

Dat met die stof lapjes zal ik niet doen. Ten eerste zie je die grijze stukjes (die zijn NOOIT mooi, ik heb nog nooit een pc/xbox gezien waarbij die grijze metalen stukjes er mooi uit zien) en ten 2e geven die stof lapjes een erg mooi effect. Maar werken die fan's nog wel optimaal als je die doekjes er voor hebt zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

ja er zit zon stuk metaal met daarin geboren gaten, zat er dus gewoon al, zit standaard ook een fan gepropt daar en die heb ik dus vervangen voor een blauwe led fan, zit ook nog zon stoflapjes voor, misschien dat ik die eruit ga halen zodat die 2 fans een stuk meer opvallen, heb het aleens getest maar vond dat je dan dat grijze metaal teveel ziet via de voorkant, door die stoflapjes vallen ze niet zo op en lijken ze zwart :puh:

Dat met die stof lapjes zal ik niet doen. Ten eerste zie je die grijze stukjes (die zijn NOOIT mooi, ik heb nog nooit een pc/xbox gezien waarbij die grijze metalen stukjes er mooi uit zien) en ten 2e geven die stof lapjes een erg mooi effect. Maar werken die fan's nog wel optimaal als je die doekjes er voor hebt zitten?

ze werken wel iets minder idd, maargoed me pc blijft sowieso koel zat, cpu 100% stressed 45 graden, en me grafische kaart is een zogenaamde PCS versie, pro cooling system, en die blijft 50 graden tijdens 100% stressed ( zelfs met een overclock ) dus dat zit wel goed.

Moet wel zeggen dat ik een erg stoffige kamer heb en dat daarom die stoflapjes heel wat schelen, had eergisteren voor de grap eens door zon lapje geblazen en zat aardig wat in, en je hebt gelijk dat dat grijze er erg lelijk uitziet, had het aleens getest en vond het niet erg mooi alhoewel die fans dan wel wat meer opvallen maargoed. die lapjes geven eigenlijk wel een leuk effect

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Van XFX nogwel. Dacht altijd dat XFX alleen nVidia kaarten had joh. :puh:

Opzich, je case, best mooi. Ik kan moeilijk oordelen over cablemanagement want mijn case is helemaal een troep. Maar ik vind het er netjes uitzien.

Maar pas wel op met die PCI afdekplaatjes. Nu is het voor stof niet zo moeilijk binnen te komen en eens lekker in je GPU fan te gaan zitten. En als dit je kaart is zallie denk ik snel onder het stof zitten. Dat had ik ook toen ik mijn PCI plaatjes eruit haalde. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...