Jump to content

Asus EEE PC 4 Gig Azerty met Windows XP


.Senne

Asus PC of Ipod Touch?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. één kiezen

    • Asus PC
      5
    • Ipod Touch
      6


Recommended Posts

Hya Mede-forummertjes :D

Ik ben al vrij lang een pc-freak, maar heb geen eigen pc. wel heb ik thuis twee pc's, waarvan ééntje constant bezet is door mij. Natuurlijk komen er dan wel eens ergernissen met m'n ouders of zus omdat ik er te lang opzit enzo..

Nu had ik onlangs in een foldertje een Asus EEE PC van 300 € gezien, en ik dacht: dat wil ik.

Op dit moment kost hij nog maar een goede 220 euro, en heb ik besloten om 'm voor m'n nieuwjaar en kerst samen te sparen..

Maar hardwarematig ben ik nu niet echt een groot licht. Ik zou dus graag willen weten of je er programma's als Photoshop en Office 2007 op kan runnen zonder enige lag, en misschien ook nog sketchup..

Het betreft dus >>deze<< Laptop. Scroll naar beneden voor de specs, maar hier zijn de belangrijkste:

Processortype: Intel ULV Celeron M 630 MHz

Videokaart: Intel GMA 900 (shared videogeheugen)

Werkgeheugen: 512 Mb ram geheugen

Operating system: Windows XP home edition

Zou ik hiermee programma's als photoshop CS3 enzo kunnen afspelen?

ik weet het, de harde schijf laat te wensen over met z'n 4 gigabyte, maar die is wel uitbreidbaar d.m.v 2 USB-Hubs en een SD-slot.

En zijn er hier op het forum misschien mensen die ervaring hebben met de Asus EEE PC en die me wat voor-en nadelen kan opsommen? :D

Als het namelijk toch niet zo handig blijkt te zijn, is er ook nog de optie om een Ipod Touch 8 Gig te kopen.

Die kost evenveel, maar heeft wel minder functies..

Heb dat ook even in een poll gegoten, zodat het wat oerzichtelijk blijft :D

Gelieve ook jouw keuze hieronder toe te lichten, met voordelen of nadelen van het al dan niet gekozen toestel.

alvast hartelijk bedankt allemaal :D

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus programma's als photoshop CS3 zouden er niet op werken?

Heb al wat gezocht naar de requirements voor CS3 maar kon nergens duidelijk de Processor frequentie vinden.

Maar ik wil er graag gewoon een soort van handsetje van maken, dat ik altijd wel wat kan doen :puh:

Sowieso office 2007 erop (gaat, heeft 500mhz nodig, en pc heeft er 630),

een deftige media player (winamp en windows media player),

een paar handige internet browsers (IE7, Mozilla Firefox)

en een paar goede antivirusscanners (Avg (nou ja, goed :puh:) en malwarebytes)..

en dan proberen of er wat extra dingen op kunnen, als een fotobewerkingsprogramma enzo..

Al hoop ik dat het echt wel handig is, en ook niet te groot blijkt te zijn ofzo. Want in dat geval is een Ipod touch beter, al heeft die enkel een internet browser en dezelfde mogelijkheden als een mp4.

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Voor games of grote programma's is deze PC niet echt geschikt. Ik heb hem nu al een jaar, maar gebruik hem alleen om te internetten, of even mijn e-mails te lezen. Hij kan Vice City draaien, maar veel meer ook niet. Een ipod touch is ook niet erg geschikt om photoshop programma's te gebruiken. Ik zou een normale laptop voor zo'n 400 euro kopen.

EDIT: Ik zag in de mediamarkt laatst een prachtige minilaptop, formaat Eee PC, met fantastische specs. Het enige nadeel was dat hij 2000 euro kost.

Bewerkt: door hielkeh
Link to comment
Delen op andere websites

allereerst ook bedankt voor je reactie :D

Dat een ipod touch geen photoshop kan draaien weet ik ook wel hoor :puh: en is jouw eee compleet dezelfde, of is dat een 900 serie ofzo? want als ie gta vice city kan draaien vind ik 'm al goed genoeg hoor :D

en een normale laptop wil ik niet :N ten eerste kost het dan al teveel geld, en ten tweede is dat te groot, ik wil graag een handig, klein laptopje van niet veel geld, en zo'n asus pc is daar net goed voor :D

en theoretisch gezien zou hij sketchup moeten draaien:

600 MHz processor.

128 MB RAM.

128 MB of available hard-disk space.

3D class Video Card with 128 MB of memory or higher.

al ben ik niet zeker over de videokaart :puh:

maar Hielkeh, aangezien je 'm ook hebt, vind jij dat er nadelen aan zijn? :D

weer alvast bedankt :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n Asus EEE PC is in de eerste plaats gemaakt als eenvoudige instapnotebook voor mensen die absoluut niks van pc's weten (kijk bijvoorbeeld naar het andere besturingssysteem dat je er ook op kunt krijgen, dit heeft geen bureaublad maar allemaal tabs met snelkoppelingen en is er dus op gemaakt zo eenvoudig mogelijk te zijn). Een andere functie is die van netbook, een kleine zeer draagbare notebook die hoofdzakelijk voor internetgebruik (handig in combinatie met bijv. de Dongel van KPN) is bedoeld.

Als jij een laptop wilt waarmee je dus ook kan 3D-modelen en Photoshoppen, is dit geen goede keuze, vooral omdat de processor zuigt en de extreem kleine SDD. Je kunt dan wel extra harde schijven eraan hangen, maar dan ben je het vordeel van de compactheid ook al grotendeels kwijt. Wat je verder in gedachten moet nemen is de resolutie van 800x480. Internetten en tekstverwerken en dat soort dingen zullen daarop nog wel prima gaan, maar bij grafische programma's is het best wel een nadeel. Zeker als je ook de minimale grootte van het scherm niet vergeet.

De vergelijking met de iPod Touch is een beetje vreemd, omdat het twee compleet verschillende apparaten zijn. Je vergelijkt een laptop met een MP4-speler. Met de iPod touch kun je wel goed internetten via Wi-Fi en er zijn heel veel applicaties voor te krijgen, maar het is nog steeds geen computer. Overigens is het een uitstekend apparaat waarvoor het bedoeld is (media dus) en internet en de applicaties zijn een leuke en goed werkende bijkomstigheid (en ik spreek uit ervaring met mijn iPhone). Als vervanger van een computer zou ik hem echter niet zien, dat bespaart je waarschijnlijk teleurstellingen.

Kortom, je wilt dus de keuze maken tussen een PC waarvan ik denk dat hij niet aan je verwachtingen zal voldoen en een uitstekende MP4-speler met internet. Ik zou dan kiezen voor de iPod Touch of een gewone PC. Deze zijn goedkoper dan notebooks en hoeven niet heel duur te zijn. Maar, omdat jij het liefste een PC wil zou ik je aanraden een goedkope desktop te kopen. Zelfs de "slechtste" PC's kunnen nog meer dan de Asus EEE PC.

Link to comment
Delen op andere websites

Thnx voor de post :D

Over dat instapsysteem: eigenlijk (en dat zegt asus zelf) is hij gemaakt voor jongeren die aan de universiteit snel en functioneel moeten kunnen 'notities' nemen door middel van een laptop..

En ik heb thuis draadloos internet, dus ik kan zowat overal in huis wel ontvangen. Ik wil gewoon graag een compact laptopje dat niet teveel kost, en dan kom je natuurlijk bij die mini-pc uit :Y

Ik wil het dus gewoon vooral als handig bijdehand dingetje hebben. Bijvoorbeeld: ik moet huiswerk maken en ik zit aan m'n bureau een taak te maken op die pc. dan kan ik gewoon de laptop opnemen en aan m'n ouders iets gaan vragen als ik iets niet snap ofzo. Voor de rest wil ik het op m'n kamer hebben staan, zodat ik er gewoon m'n collectie muziek op kan zetten, en op msn en internet kan. en als het hier en daar eens een ietwat zwaarder programma aankan, dan is dat mooi meegenomen.

En ik vergelijk 'm niet echt met de ipod touch :puh: ik dacht gewoon: als dat laptopje toch niet blijkt te zijn wat ik ervan verwachtte, dan zou ik gegaan zijn voor een Touch. Hij kost namelijk evenveel, kan ook met wifi werken en je kan ook op msn met ebuddy enzo. Daar komt dan nog bij dat ik een muziekfreak ben. Ik heb wel al 4 mp3/4's, maar er scheelt wel iets aan ze allemaal. de ene is te klein qua geheugen, de andere z'n batterij is veel te snel plat, van m'n mp4 speler is het scherm dan weer gebarsten, enzovoort..

kortom: m'n verwachting is dat dat pc'tje erg handig en niet duur is. maar als men hier met sluitende argumenten aankomt in negatieve zin, dat ik dan zou gaan voor een media player die evenveel kost, maar net dat ietsjes veel minder functies heeft..

Ik wil het kopen met geld dat ik bijeenspaar met kerst en nieuwjaar, dus daarom was de prijs al perfect.

Duurtder kan en hoeft niet, aangezien ik over twee jaar afstudeer en dan de beste laptop van m'n ouders krijg voor aan de hogeschool te gebruiken. En qua desktop pc's: we hebben hier thuis twee erg goede staan, waarvan er een zo goed als continue door mij in gebruik is. alleen is dit soms nogal ergerlijk voor m'n mede huisgenoten, en daarom nog een punt waarom m'n eigen mini laptopje wel handig zou zijn..

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Die heb ik inderdaad ook gezien op het net :Y

Maar die kost dan al direct 400 euro, wat ik dan weer teveel vind voor een mini-pc'tje. Voor die prijs heb je trouwens ook al een Laptop met veel betere specs, of zelfs een goede desktop pc.

Het is dus net de prijs die me het meeste aanspreekt. een klein laptopje met windows XP erop die minder kost dan m'n gsm, vind ik persoonlijk wel goed zitten :D Dus ik ga sowieso niet hoger dan 250/300 euro, al wil ik liefst bij die 220 euro blijven :Y

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Maarja, met wat jij van plan bent met je mogelijk toekomstige laptop zou ik voor die van joppie gaan, die lijkt al veel meer op een goede pc. Ik snap dat je het goedkoop wilt houden, maar als je persé een minilaptop wilt zou ik niet die van €220,- kopen. Ik denk gewoon dat die niet aa je verwachtingen voldoet, en dan heb je wel 220 euro weggegooid. dan zou ik liever meer uitgeven aan een fatsoenlijk product. Kun je eigenlijk niet zelf spaargeld bijleggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan ik wel, maar wil ik niet :puh:

Ik krijg over twee kaar een perfecte laptop, dus ik wil nu geen duur model kopen. Een goedkoop laptopje waarmee ik die twee jaar kan overbruggen, lijkt mij perfect te zijn. En zo'n hoge verwachtingen heb ik nu ook weer niet :puh:

Het moet gewoon alles kunnen draaien dat meestal zo goed als standaard op een XP staat (IE7, Office 2003/2007, AVG of andere virusscanner, WMP of Winamp,...) en dat is toch mogelijk?

ik verwacht geen game-laptop ofzo he, gewoon een handig gebruikstoestel :D

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan ik wel, maar wil ik niet :puh:

Ik krijg over twee kaar een perfecte laptop, dus ik wil nu geen duur model kopen. Een goedkoop laptopje waarmee ik die twee jaar kan overbruggen, lijkt mij perfect te zijn. En zo'n hoge verwachtingen heb ik nu ook weer niet :puh:

Het moet gewoon alles kunnen draaien dat meestal zo goed als standaard op een XP staat (IE7, Office 2003/2007, AVG of andere virusscanner, WMP of Winamp,...) en dat is toch mogelijk?

ik verwacht geen game-laptop ofzo he, gewoon een handig gebruikstoestel :D

:cya:

In dat geval kun je hem wel kopen, want wat jij noemt kan hij wel aan je (ik zou dan wel office 2003, of zelfs XP nemen). Maar aangezien je het in je eerste post over Photoshop enzo had dacht wekte je de indruk dat je dacht met een veel betere computer te maken te hebben dan dan apparaat werkelijk is.

Maar, en dat is mijn mening, zou ik hem niet kopen, omdat mij de beperktheid van zo'n apparaat snel de keel uit zou hangen. Maargoed, als je hem echt wilt vraag/koop je hem maar, maar je weet zelf dat het een beperkt apparaat is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ipod Touch 8GB aangezien je daarmee ook kan internetten als er een verbinding is en de Asus EEE PC niet zulke zware applicaties kan draaien. Verder is de EEE PC groter en zwaarder (zwaar is hij niet te noemen). Ipod Touch is een mooie gadget met een touchscreen. Ook kan je er leuke games en andere applicaties op spelen én muziek luisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat internet op de Ipod Touch is inderdaad een van de hoofdredenen waarom ik hem ook als keuze had genomen. Maar naar mijn weten is de ontvangst van de Asus wel beter dan die van de Touch..

En die pc kan inderdaad niet erg zware progjes aan, maar wel meer dan de Touch. En voor games op de Touch moet je normaal gezien ook betalen (je kan ze ook illegaal downloaden, al wil ik 'm niet direct om zeep helpen :puh:)

En de Asus pc zou volgens reviews die ik had gelezen ook aangename laptop speakers hebben, net als een oortjes ingang. (niet dat je 'm in je zak kan steken als een mp3 :puh:)

en @ Nuke: dat het begint te vervelen kan ik inderdaad wel inzien.. Maar al is het maar om na een tijdje gewoon tijdens m'n huiswerk ofzo te kunnen werken op de pc, of op msn te zitten..

btw, coole scooter :D

Link to comment
Delen op andere websites

je hebt inderdaad nog steeds de gewone PC thuis, en een groot voordeel is dat je die laptop makkelijk mee naar school kan nemen. Zelf heb ik ook nog wel eens erover gedacht om zo'n ding te kopen om mee te nemen naar college. Maar aantekeningen maken met pen en papier is toch handiger (vooral als je allemaal chemische structuurformules moet tekenen) en ik vond hem wat te duur om alleen maar aantekeningen mee te maken.

En wat die scooter betreft: het is inderdaad een fijn voertuig, maar hij staat nu al sinds de zomer in de garage omdat ik er toch niet meer op rij. Ik woon namelijk nu voor mijn studie op kamers in Leiden, terwijl de scooter in Zuid-Limburg staat. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...