Jump to content

Auto modden qua snelheid en gewicht nu mogelijk!


wtc

Recommended Posts

Jaja zoals de titel zegt, het is dus mogelijk! (Moest dit al bekend geweest zijn mag er een slotje op hoor!)

Al enige tijd probeer ik in de handling file wat dingen te veranderen om m'n wagen wat sneller en zwaarder te maken, om echt eens zwaar te kunnen smashen!

Lang lukte het niet, het spel wou niet starten bij de minste aanpassing! Nu heb ik het echter wel gevonden hoe het moet!

Bijvoorbeeld; ik wil m'n ambulance een pak zwaarder en wat sneller maken. Doe het volgende:

1 ) Download GTA IV Magic Patcher. Klik hier om te downloaden

2 ) Pack het ZIP-bestand uit en installer de patcher

3 ) Eens geopent, klik op 'Validate Files'. Zo wordt er gecontroleerd of alle originele bestanden aanwezig zijn. Dan komt het bericht "Succesfully Validated"

4 ) Open de Handling.DAT file. Dit zit in (...\Rockstar games\Grand Theft Auto IV\Common\Data

5 ) Scroll wat naar beneden totdat je de lijst met voertuigen tegenkomt. Daar zie je bvb de ambulance staan die we willen aanpassen... De eerste waarde die er staat is de "mass" of "massa". Die staat op 2500, en ik zet hem op 40000. Wat verder staat er Ti, dat is snelheld, dit staat op 140 en ik ze het op 240.

6 ) Sla Handling.DAT NIET op! Ga eerst terug naar de GTA IV Magic Patcher en druk op "Apply Patch". Dan komt er normaal op "Patch succesfully applied" of zoiets.

7 ) Sla Handling.DAT op

8 ) Klik op "Verify" om te controleren of de game zal runnen. Normaal komt er "Succefully verified. Your game should run as expedted" op.

9 ) Start the game and have fun!

De "Recover" knop is er om alles ongedaan te maken, dit voor als je de mod beu wordt! ;)

Oja, GTA IV Magic Patcher moet niet openstaan terwijl je GTA IV runt. Eens de bestanden toegepast zijn blijft dat toegepast.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan!

Groetjes,

wtc

:cya:

Bewerkt: door wtc
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wtc

    14

  • TT5

    11

  • bleufire

    4

  • gta player

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lijkt me eerlijk gezegd van niet, dat was namelijk ook niet het geval in alle eerdere GTA's en als dat wel zou mogen heb je natuurlijk een oneerlijk voordeel omdat bij jou auto's sneller gaan dan bij anderen die precies hetzelfde spel hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

nee ik wil zeggen, heeft dat invloed op het spel. zals je bv ook cheat codes gebruikt, dit heeft invloed op je verhaal

Aaaah, neen he ;) Als je ingame cheats gebruikt weet het spel dat en kan je bepaalde achievements niet halen, maar ook daar verandert er niks aan de verhaallijn. Maar bij het aanpassen van de handling file gaat geen van beide verloren. Dus je zal er zeker geen invloed van ondervinden. Online misschien wel...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...