Jump to content

Oplossing: Hoger FPS


matsdeVries

Recommended Posts

>>> Door Hanneswasco: Waarschuwing: DIT IS NIET BRUIKBAAR VOOR PATCH 2 EN HOGER!<<<

Dit stond op nieuwsgroepen en laat zien hoe je hoger fps kan krijgen.

Hoe werkt het?

Rockstar heeft er voor gekozen om de kwaliteit te koppelen aan de resolutie, dit is een hack om die koppeling te omzeilen.

1. Heb je zelf commando's toegevoegt aan de snelkoppeling van GTA IV of een commandline.txt bestand in je gta iv folder? (Zo niet zie stap 2)

Haal al deze commando's weg en ook het commandline.txt bestand.

2. Als je niet de grafische instellingen kan instellen die je wil doe deze stap, lukt dat wel sla deze stap dan over.

Maak een commandline.txt bestand in je GTA IV installatie folder.

Zet deze regel in het text bestand: -availablevidmem(multiplier)

Stel je hebt 256 Mb videogeheugen, zet -availablevidmem 2.0 in je commandline.txt

en je hebt 512 Mb videogeheugen tot je beschikking. Hierdoor kan je door jou gewenste instllingen toepassen.

3. Start je spel op, zet de resolutie op 800x600 of 1024x768 (hoe hoger hoe beter de kwaliteit, hoe lager hoe betere fps)

Stel al je grafische instellingen in zoals jij dat wil.

Kijk dan naar je videogeheugen. Je zult 2 getallen zien met daarachter MB. Voorbeeld: 450MB/512Mb.

Onthoud deze 2 getallen.

Sluit het spel af.

4. Pak je rekenmachine er bij en deel het eerste getal door het geheugen van je videokaart.

Je zal op getal komen als 0.600 t/m 0.800.

Zet de uitkomst (3 getallen achter de comma, dus bijvoorbeeld 0.654 niet 0.6) in je

commandline.txt bestand achter -availablevidmem.

Dus dan krijg je bijvoorbeeld -availablevidmem 0.654.

Het is verstandig het getal te verhogen met wat enkele mb's, dus 0.654 wordt 0.660.

Zet naast de regel -availablevidmem0.xxx (x staat voor onbekende waarde)

de regel -height xxx -width xxx.

height staat voor de hoogte van je schermresolutie en width voor de breedte van je schermresolutie.

Je bestand zal er ongeveer zo uit moeten zien:

-height 1050 -width 1680 -availablevidmem 0.587

Dit zijn dus mijn instellingen, de waarde zal bij veel mensen anders zijn.

Ik heb dus gekozen voor de resolutie van 1050x1680.

6. Start het spel op, kijk bij grafische instellingen en je zult zien dat de resolutie nog op 800x600 of 1024x768 staat.

Terwijl je kan zien dat de resolutie hoger is. Is dit niet het geval heb je wat fout gedaan, begin overnieuw.

Is alles goed gegaan, start het spel opnieuw op en veel speelplezier!

FIX 2 voor nog meer FPS Boost!

1. Ga naar je GTA IV installatie folder --> common --> shaders

2. Maak een backup van alle mappen en bestanden!

3. Kopieer nu alle bestanden van win32_30_atiedx10 naar de map win32_30nv8 en overschijf alle bestanden.

Fix 3

Deze fix laat het spel sneller laden op Windows Vista en Windows 7.

1. Zet deze regel in je commandline.txt bestand in de gta iv folder:

-novblank

Start het spel en je zult zien dat alles sneller gaat laden!

Veel succes ermee!

Beuzer

Link to comment
Delen op andere websites

In de eerste 5 posts van dit topic (klik) staat alles beschreven over hoe je je de kwaliteit en FPS kunt opschroeven en het systeemverbruik kunt verminderen. Als je nog iets weet wat daar niet staat kun je het in dat topic posten en voeg ik het even toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan ik dat benchmark ongedaan maken? want sins ik dat gedaan heb heb ik egt veel lagg.

benchmark is niks anders dan een test om te laten zien hoeveel "kracht" je systeem heeft

gewoon even gta iv herstarten en/of pc herstarten

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit ook geprobeerd en volgens mij maakt het wel wat uit. Alleen begrijp ik niet dat als je 256MB videogeheugen hebt, er door een commandline availablevidmem 2.0 opeens 512MB van kan maken. Of is dit een foefje om je computer voor de gek te houden.

Hoe dan ook, ik heb op 800x600 de draw distance helemaal omhoog geschoven en dan blijft ie vanzelf steken op 81 tot 85. Ik krijg dan de melding dat ik te hoog zit op 565/501. wel bevestigd en spel afgesloten. Dus toen heb ik als multiplier availablevidmem 1.13 genomen en als resolutie 1050x1680 ingesteld in de commandline. spel opgestart met de aangepaste snelkoppeling/commandlines en het loopt wel wat beter dan voorheen, maar ik blijf toch nog steeds missing textures houden, of kort verschijnende grijze vlakken midden op de weg of in een kamer. De vraag is nu: moet ik andere settings nemen, bijvoorbeeld op 800x600 precies tot aan 501MB gaan en availablevidmem 1.0 toevoegen? Snap eigenlijk nog steeds niet goed hoe dit nu precies werkt (originele engelse tekst is heel slordig geschreven en onderbouwd)

Let overigens wel op dat het spel soms de instellingen weer terugzet en je weer even via de normale manier GTA moet opstarten om weer de resolutie 800x600 vast te zetten. Tevens, als je een benchmark hebt gedraaid in het aangepaste snelkoppeling-spel, klapt ie ook weer terug naar 800x600 als je weer verder wilt spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...