[IV] Ontleding handling.dat
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.
Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.
Ontleding GTA IV's handling.dat
Welkom bij deze ontleding van GTA IV's handling.dat! Ik heb de ontleding niet zelfgemaakt, maar ik heb de tutorial op gta-expert.com met toestemming van Fabio206 vanuit het Italiaans naar het Nederlands vertaald en enkele kleine aanpassingen gemaakt, zodat jullie van een Nederlandstalige ontleding kunnen genieten. Natuurlijk staat de betekenis van alle letters ook weer gewoon bovenin het bestand, maar voor de mensen die daar niet uitkomen is dit topic misschien een welkome vorm van hulp.
Stap 1 - Maak GTA IV moddable!
Wanneer je nog helemaal niks aan GTA IV gemod hebt, moet je eerst een bepaalde patch downloaden en uitvoeren. De PC versie van GTA IV bevat namelijk een beveiliging tegen het veranderen van bestanden. Het uitvoeren van deze patch is heel eenvoudig en ga ik hier niet gedetailleerd uitleggen. Daar kun je ongetwijfeld andere tutorials voor vinden. (klik)
Stap 2 - Maak een backup!
Vergeet vooral niet om een backup te maken van handling.dat voor je gaat modden!
Stap 3 - Open handling.dat
Navigeer naar C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV/common/data/ en open 'handling.dat' met kladblok of een andere tekstverwerker. Er zijn overigens genoeg downloadable Tools om de getalletjes te veranderen, maar Kladblok werkt wat mij betreft net zo goed.
Stap 4 - Ontleding
Stap 5 - Bestand opslaan
Moet ik dat serieus uitleggen?
Backup
Voor alle mensen die toch iets niet helemaal goed hebben gemod en geen backup hebben gemaakt, heb ik hier een backup van het originele handling.dat bestand geupload:
handling.zip
Ik hoop dat jullie deze ontleding een beetje duidelijk vinden!