Limbolander Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Ik zag dat laatst iemand zei dat XP geen quadcore ondersteund, ik heb gezocht in topics maar kon de naam niet vinden naar aanleiding van dat wil ik even duidelijk maken dat dit wel zo is. lees dit stukje maar : Microsoft states officially: “Microsoft Windows XP Professional and Microsoft Windows XP Home are not affected by this policy as they are licensed per installation and not per processor. Windows XP Professional can support up to two processors regardless of the number of cores on the processor. Microsoft Windows XP Home supports one processor. “ Microsoft professional ondersteund in totaal dus 2 processors, en het maakt dus niet uit hoeveel cores. ( een quadcore is dus een processor met 4 cores ). Home ondersteund maar een processor, maar dus ook gewoon quadcore. Wou dit even duidelijk maken. Bewerkt: 17 januari 2009 door Scrtz Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 (bewerkt) Er zijn zoveel mensen op het forum met een Quad-core en XP, dus is dit al lang bekend en bovendien ook nog eens heel logisch. Een Quad-core processor uitbrengen terwijl ongeveer heel de wereld amper op Vista draait, en XP geen Quad-core aan kan is namelijk geen goede manier om geld te verdienen. Bewerkt: 17 januari 2009 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 17 januari 2009 Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Dan heb ik dat verkeerd opgevat, aangezien iemand een systeem met een i7 processor gekocht had en het systeem met XP 40% langzamer was als in XP... Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2009 Schijnt wel zo te zijn dat in Vista een quadcore wel iets optimaler gebruikt wordt, omdat vista een betere kernel heeft voor multithreading ( meerdere programma's tegelijk ). Maargoed XP vergt weer met een schone installatie minder als windows vista. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.