Euj! 't Viel me op dat er nog geen topic over Resident Evil 5 was, dus bij deze: Het gróóóte Resident Evil 5 topic. Resident Evil 5 zal uitkomen voor de PS3 en de Xbox 360 en ligt vanaf 13 maart 2009 in de winkels. Hier wat meer info over het spel:
Resident Evil 5 vervolgt het verhaal van de Resident Evil-serie en stelt spelers wederom in de schoenen van hoofdpersoon Chris Redfield uit Resident Evil en Resident Evil: Code Veronica. Als Chris reis je de wereld over om de gevolgen van een aanval met biochemische wapens in te perken. Zo beland je in Kijuju, een klein staatje in Afrika, waar het bioterrorisme heeft geleid tot mutaties van zowel lichaam als geest van de plaatselijke bevolking. Het is aan jou om uit te zoeken wat er precies aan de hand is en hoe dit gevaar afgestopt kan worden.
Hierbij krijg je hulp van Sheva Alomar. Zij verleent medische hulp wanneer jij dat nodig hebt en andersom zul jij dat ook moeten doen. Door commando’s te geven kun je opsplitsen of juist samenwerken, wat af en toe nodig is om verder te komen in de game. Stukje bij beetje ontrafel je zo het geheim achter de tot waanzin gedreven bevolking van Kijuju..
De graphics van het spel zijn echt adembenemend. Mensen die er van overtuigt zijn dat GTA IV prachtige graphics heeft, moeten de officiële Resident Evil 5 trailer maar eens bekijken:
Link voor trailer in HD:
(klik op ''in HD bekijken'' rechtsonder het filmpje voor HD kwaliteit)
En hier nog wat screens waar de prachtige graphics nog eens goed te bewonderen zijn (klik op de screens voor ware grootte):
Voor de mensen die dit spel wel wat lijken, de demo is alweer eventjes te downloaden. Ik heb de demo gedownload en gespeeld en ik vind 'm echt super vet! Enige wat ik echt ongelooflijk dom vind, is dat je in de demo niet kunt lopen tijdens het richten (en daarmee dus ook niet kunt lopen tijdens het schieten). En dat kan nogal frustrerend zijn, bijvoorbeeld als er iemand héél dicht voor je neus staat... Dan wil je schieten, maar tegelijkertijd graag ook een stapje terug doen. Ik hoop dat dat in het echte spel wel kan, want dat is het enige waar ik me echt aan ergerde in de demo. Voor de rest, zoals ik al zei, echt een topdemo. Zeker een aanrader voor iedereen die wel een beetje van dit genre houdt.
Euj! 't Viel me op dat er nog geen topic over Resident Evil 5 was, dus bij deze: Het gróóóte Resident Evil 5 topic. Resident Evil 5 zal uitkomen voor de PS3 en de Xbox 360 en ligt vanaf 13 maart 2009 in de winkels. Hier wat meer info over het spel:
Resident Evil 5 vervolgt het verhaal van de Resident Evil-serie en stelt spelers wederom in de schoenen van hoofdpersoon Chris Redfield uit Resident Evil en Resident Evil: Code Veronica. Als Chris reis je de wereld over om de gevolgen van een aanval met biochemische wapens in te perken. Zo beland je in Kijuju, een klein staatje in Afrika, waar het bioterrorisme heeft geleid tot mutaties van zowel lichaam als geest van de plaatselijke bevolking. Het is aan jou om uit te zoeken wat er precies aan de hand is en hoe dit gevaar afgestopt kan worden.
Hierbij krijg je hulp van Sheva Alomar. Zij verleent medische hulp wanneer jij dat nodig hebt en andersom zul jij dat ook moeten doen. Door commando’s te geven kun je opsplitsen of juist samenwerken, wat af en toe nodig is om verder te komen in de game. Stukje bij beetje ontrafel je zo het geheim achter de tot waanzin gedreven bevolking van Kijuju..
De graphics van het spel zijn echt adembenemend. Mensen die er van overtuigt zijn dat GTA IV prachtige graphics heeft, moeten de officiële Resident Evil 5 trailer maar eens bekijken:
Link voor trailer in HD:
En hier nog wat screens waar de prachtige graphics nog eens goed te bewonderen zijn (klik op de screens voor ware grootte):
Review op IGN.com: Klik!
Voor de mensen die dit spel wel wat lijken, de demo is alweer eventjes te downloaden. Ik heb de demo gedownload en gespeeld en ik vind 'm echt super vet!
Enige wat ik echt ongelooflijk dom vind, is dat je in de demo niet kunt lopen tijdens het richten (en daarmee dus ook niet kunt lopen tijdens het schieten). En dat kan nogal frustrerend zijn, bijvoorbeeld als er iemand héél dicht voor je neus staat... Dan wil je schieten, maar tegelijkertijd graag ook een stapje terug doen. Ik hoop dat dat in het echte spel wel kan, want dat is het enige waar ik me echt aan ergerde in de demo. Voor de rest, zoals ik al zei, echt een topdemo.
Zeker een aanrader voor iedereen die wel een beetje van dit genre houdt.
Bewerkt: door BaasB