BaasB Geplaatst: 7 februari 2009 Rapport Geplaatst: 7 februari 2009 (bewerkt) Euj! 't Viel me op dat er nog geen topic over Resident Evil 5 was, dus bij deze: Het gróóóte Resident Evil 5 topic. Resident Evil 5 zal uitkomen voor de PS3 en de Xbox 360 en ligt vanaf 13 maart 2009 in de winkels. Hier wat meer info over het spel: Resident Evil 5 vervolgt het verhaal van de Resident Evil-serie en stelt spelers wederom in de schoenen van hoofdpersoon Chris Redfield uit Resident Evil en Resident Evil: Code Veronica. Als Chris reis je de wereld over om de gevolgen van een aanval met biochemische wapens in te perken. Zo beland je in Kijuju, een klein staatje in Afrika, waar het bioterrorisme heeft geleid tot mutaties van zowel lichaam als geest van de plaatselijke bevolking. Het is aan jou om uit te zoeken wat er precies aan de hand is en hoe dit gevaar afgestopt kan worden. Hierbij krijg je hulp van Sheva Alomar. Zij verleent medische hulp wanneer jij dat nodig hebt en andersom zul jij dat ook moeten doen. Door commando’s te geven kun je opsplitsen of juist samenwerken, wat af en toe nodig is om verder te komen in de game. Stukje bij beetje ontrafel je zo het geheim achter de tot waanzin gedreven bevolking van Kijuju.. De graphics van het spel zijn echt adembenemend. Mensen die er van overtuigt zijn dat GTA IV prachtige graphics heeft, moeten de officiële Resident Evil 5 trailer maar eens bekijken: Link voor trailer in HD: (klik op ''in HD bekijken'' rechtsonder het filmpje voor HD kwaliteit)En hier nog wat screens waar de prachtige graphics nog eens goed te bewonderen zijn (klik op de screens voor ware grootte): Review op IGN.com: Klik! Voor de mensen die dit spel wel wat lijken, de demo is alweer eventjes te downloaden. Ik heb de demo gedownload en gespeeld en ik vind 'm echt super vet! Enige wat ik echt ongelooflijk dom vind, is dat je in de demo niet kunt lopen tijdens het richten (en daarmee dus ook niet kunt lopen tijdens het schieten). En dat kan nogal frustrerend zijn, bijvoorbeeld als er iemand héél dicht voor je neus staat... Dan wil je schieten, maar tegelijkertijd graag ook een stapje terug doen. Ik hoop dat dat in het echte spel wel kan, want dat is het enige waar ik me echt aan ergerde in de demo. Voor de rest, zoals ik al zei, echt een topdemo. Zeker een aanrader voor iedereen die wel een beetje van dit genre houdt. Bewerkt: 13 maart 2009 door BaasB Reageren
gta master 1 Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 mooi topic baasB! Ik had eerer nog nooit van de serie gehoord maar toen RE5 werd aangekondigd hoorde ik er opeens heel veel van. Eerst wist ik niet wat ik er van moest vinden omdat ik meestal meer van ''realistische'' shooters hou . Maar e laatste tijd is dat eigenlijk niet meet echt zo: ik heb Resistance 2 een keer geleent en die heb ik helemaal plat gespeeld (maar eigenlijk was het schijfje al plat ) ,Ik ga binnenkort Killzone 2 kopen want ook van die since fiction game ben ik helemaal weg, en ook RE5 is top! ik heb ook de demo gespeeld en hij is super. Dat je niet kan lopen tijdens schieten was inderdaad wel vervelend, maar niet storend: sterker nog: het maakt het spannender! Erg leuke game, zeker een aanrader! Reageren
BaasB Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Topic updated, de screentjes staan nu netjes naast elkaar. mooi topic baasB! Dank je wel. Dat je niet kan lopen tijdens schieten was inderdaad wel vervelend, maar niet storend: sterker nog: het maakt het spannender! Haha ja, spannender maakt dat het inderdaad, maar ik had toch liever gezien dat je wél kon lopen tijdens het richten. Het is namelijk meer spannend in de vorm van, ''shit er staat iemand voor mijn neus en ik kan niet eens schieten en weglopen tegelijk, ga ik dit wel overleven?'' En dat is eerder frustrerend dan spannend als je het mij vraagt. Maarja, iedereen zijn eigen smaak natuurlijk. Reageren
HA5H Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Ik heb de demo op mijn PS3 gezet, maar ik vind de besturing niet echt heel fijn :/ Reageren
Youp Geplaatst: 12 februari 2009 Rapport Geplaatst: 12 februari 2009 Hakbijl Harrie is trots op je BaasB! Reageren
stefan321 Geplaatst: 17 februari 2009 Rapport Geplaatst: 17 februari 2009 Topic updated, de screentjes staan nu netjes naast elkaar. mooi topic baasB! Dank je wel. Dat je niet kan lopen tijdens schieten was inderdaad wel vervelend, maar niet storend: sterker nog: het maakt het spannender! Haha ja, spannender maakt dat het inderdaad, maar ik had toch liever gezien dat je wél kon lopen tijdens het richten. Het is namelijk meer spannend in de vorm van, ''shit er staat iemand voor mijn neus en ik kan niet eens schieten en weglopen tegelijk, ga ik dit wel overleven?'' En dat is eerder frustrerend dan spannend als je het mij vraagt. Maarja, iedereen zijn eigen smaak natuurlijk. als ze bij mij te dicht in de buurt komen krijgen ze geheel gratis een klap voor hun gezicht met het kapmes :Y Reageren
ietsAnders0 Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Ik heb ook RE5 demo voor de xbox 360 gespeeld en ik vind het wel leuk en al maar de besturing is echt slecht! Voor de rest is het wel leuk om te spelen en ik wacht op de release Igi0n Reageren
BaasB Geplaatst: 13 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2009 En ja hoor, vanaf vandaag is Resident Evil 5 dan te koop. Vrijdag de 13e, lekker toepasselijke release date. Resident Evil 5 heeft in de review op IGN een hele nette 9,0 gekregen. Ik ga 'm zeker halen, de vraag is alleen of ik hem nu al ga halen, of toch nog even ga wachten tot hij wat goedkoper is dan €59,99. Ik denk het tweede, want ik heb 60 euro voor een spel altijd al wat belachelijk gevonden. Reageren
gta dylan Geplaatst: 13 maart 2009 Rapport Geplaatst: 13 maart 2009 Ik heb RE5 vandaag gekocht en ik zit al aan chapter 3-1 het is echt heel leuk!!! voor de mensen de misschien nog moesten twijfelen...koop RE5! Reageren
Pietje II Geplaatst: 25 maart 2009 Rapport Geplaatst: 25 maart 2009 Ik heb gisteren sinds een maand of zo weer m'n PS3 aangezet, en ik heb ook effe de RE5-demo gedownload. En ik vind het een echt tof spel! Komt echt niet vaak voor dat ik serieus geboeid ben door een spel. Maar de personages vind ik erg sympathiek en ik heb echt met plezier die 2 levels gespeeld (niet dat ik die idioot met die kettingzaag heb weten te verslaan of zo, geen idee wat ik bij hem moet doen ). Alleen inderdaad, ik vind het ook vervelend dat je niet kunt bewegen tijdens het schieten. Dat stoort echt heel erg in het begin, het voelt stroef aan. Maar, na een half uur of zo ben je daar weer aan gewend en voelt het normaal aan. 't Voegt wat dat betreft nog wel wat toe aan de sfeer/beklemming/gameplay of wat dan ook, vind ik. Wil dit spel toch wel zeker gaan kopen straks. Effe kijken wanneer ik 60 euro kan missen. Of wanneer ie misschien wat goedkoper is. Wat dat betreft is de demo geslaagd want hij doet precies waarvoor ie bedoeld is: mij overtuigen om het spel te gaan kopen. Mooi spel. Echt. Reageren
Pietje II Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 Heeft niemand dit prachtige spel dan of zo?!?!? Reageren
Medal_Crusader Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 Heeft niemand dit prachtige spel dan of zo?!?!? als tie nou voor de pc er was had ik misschien wel gekocht voor ps3 wacht ik wel een paar weekjes als die in de bak op=op komt en ja ziet er leuk uit alleen dat er weer een computer met je mee knalt vind ik niets wil alles zelf killlen Reageren
Pietje II Geplaatst: 10 april 2009 Rapport Geplaatst: 10 april 2009 Heeft niemand dit prachtige spel dan of zo?!?!? als tie nou voor de pc er was had ik misschien wel gekocht voor ps3 wacht ik wel een paar weekjes als die in de bak op=op komt en ja ziet er leuk uit alleen dat er weer een computer met je mee knalt vind ik niets wil alles zelf killlen Je kan ook online of offline co-op doen hè. Reageren
.inferno. Geplaatst: 22 september 2009 Rapport Geplaatst: 22 september 2009 hahaha een vriend van mij heeft ook dit spel en die is zoooo vet man!! :D ik speel resident evil echt vaak bij hem man want het avontuur is zo lauw! alleen nu zitten we even vast want we weten nu nog niet hoe we verder moeten komen in zon level met allemaal van die brandende zonnestralen op die spiegels want je moet dan draaien ofzo maar het is nog niet echt gelukt :S mar denk wel dat het gaat lukken alleen het is moeilijk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.