Jump to content

PVV grootste partij in opiniepeiling


Legenderion

Recommended Posts

De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders is volgens een peiling van Maurice de Hond de grootste partij als er nu verkiezingen zouden zijn. Het is voor het eerst dat in een peiling de PVV de meeste zetels haalt. Volgens De Hond zou de partij op 27 zetels uitkomen, een meer dan het CDA. De PvdA staat bij De Hond op 21. D66 is met 19 zetels de vierde partij.

Vervolgd

Sinds het gerechtshof zes weken geleden bepaalde dat Wilders vervolgd moet worden, steeg het zetelaantal van de PVV bij De Hond met tien. Wilders kwam ook in het nieuws doordat hem de toegang tot Groot-Brittannië werd ontzegd.

Het is niet de hoogste score die de PVV in een peiling heeft gehaald. In oktober 2004, na de moord op Theo van Gogh, kwam de partij van Wilders op dertig zetels. De PvdA was toen nog groter.

Verschoven

De voorkeur van de kiezers verandert sterk. Volgens De Hond zijn in de laatse peiling ten opzichte van de Tweede-Kamerverkiezing van 28 maanden geleden 80 van de 150 zetels verschoven.

bron: NOS

img-101208-106.onlineBild.jpg

Mijn mening; Ik vind dat Wilders een van beste of misschien wel ''de'' beste politicus van Nederland is, hij heeft een duidelijk mening en staat hiervoor, hij breekt discussies open en laat mensen denken. Ik sta ook vaak achter de statements en punten van de Partij voor de Vrijheid op gebied van bijv. ''Meer blauw op straat'' en bijv. ''Het beginnen van een Wet voor Dieren''. Zijn partij begint steeds meer een sterk compact geheel te worden waar niet alleen Wilders zelf opvalt, maar ook Fleur Agema en Hero Brinkman zijn bijvoorbeeld prima politici die achter de ideeën van Wilders en de Partij voor de Vrijheid staan.

Bewerkt: door Legenderion
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Thesoldier

    17

  • Nissan

    11

  • Apple-Mac

    10

  • TomFurga

    8

De PVV heeft een paar punten, die de meeste Nederlanders wel aanspreken en die inmiddels ook steeds meer worden overgenomen door andere partijen.

Voor de rest is het niet mijn partij, en ik moet er niet aan denken dat we ooit een kabinet Wilders krijgen. Sociale voorzieningen zullen worden uitgehold, ontwikkelingshulp stopgezet, Nederland uit de EU, en ga zo maar door.

En Wilders discussies openbreken? Met hem valt helemaal niet te discussiëren, hij heeft een aantal oneliners uit z'n hoofd geleerd en strooit die te pas en te onpas in het rond, daarbij zijn verbale tegenstanders flink schofferend. Een inhoudelijke discussie, gericht op het begrip krijgen voor elkaars standpunt, wat iets anders is dan het er mee eens zijn, is er met Wilders niet bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je reageert, ik vind het jammer dat er in Nederland zoveel mensen zijn die veel dingen afkeuren en niet vermelden wat ''zij'' dan wel willen of goed vinden, het is altijd gemakkelijk kritiek te leveren i.p.v zelf iets goeds doen. En wat is er mis met de gedachte; kabinet Wilders? Er is al 4x een kabinet Balkende geweest(slechter kan het niet worden). Denk dat het een enorme opluchting zal zijn voor veel mensen en eindelijk is een (positieve) verandering in Nederland. Balkende is iemand die te behoudend is en nergens voor staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het op de meeste vlakken eens met geert wilders.

Omdat hij wat al eerder word gezegt voor zijn mening uitkomt.

Nederland vind ik een beetje watjes achtig worden het raarste vind ik altijd

dat er zomaar 4miljoen naar het buiteland ken en als er geld nodig is in Nederland

dat het er dan niet is.

Ik denk dat Geert wilders best een goeie man is in de politiek. hij laat mensen denken

en de andere kant te laten zien. Maar hij kan soms ook veelste vergaan.

Maar de tijd zal het leren en elk nadeel heeft zijn voordeel en elk voordeel heeft zijn nadeel

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je reageert, ik vind het jammer dat er in Nederland zoveel mensen zijn die veel dingen afkeuren en niet vermelden wat ''zij'' dan wel willen of goed vinden, het is altijd gemakkelijk kritiek te leveren i.p.v zelf iets goeds doen.
Als dat op mijn reactie slaat mag ik wijzen op enkele door mij genoemde gevolgen van een kabinet Wilders. Daaruit mag je opmaken dat ik op die punten voor handhaving van de bestaande situatie ben.
En wat is er mis met de gedachte; kabinet Wilders?
Daar heb ik enkele argumenten voor genoemd.

Daarnaast is hij me even te radicaal, en ik ben tegen elke vorm van radicaal zijn, zowel van links als van rechts.

Er is al 4x een kabinet Balkende geweest(slechter kan het niet worden). Denk dat het een enorme opluchting zal zijn voor veel mensen en eindelijk is een (positieve) verandering in Nederland. Balkende is iemand die te behoudend is en nergens voor staat.
De kabinetten Balkenende CDA/VVD/LPF en CDA/VVD/D'66 hadden een overwegend rechts beleid, zo rechts zelfs dat ook binnen het CDA zelf hier flink tegen geprotesteerd werd.

Het kabinet CDA/PvdA/CU heeft een links-van-het-midden beleid.

Balkenende zelf spreekt me totaal niet aan, maar een rechts geörienteerd iemand zal zich kunnen vinden in het beleid van zijn eerste 3 kabinetten, terwijl een links geörienteerd iemand zich beter voelt bij zijn 4e kabinet.

Iemand van het politieke midden zal helemaal tevreden zijn, het CDA volgt een rechte weg, waarop dan wat naar links, dan wat naar rechts wordt gebogen, maar ook zo kom je per saldo weer in het midden uit.

Overigens, de wens "meer blauw op straat" wordt al jaaaaaaren ook door andere partijen genoemd, vooral in verkiezingstijd, net als "minder ambtenaren" en "minder bureaucratie", maar als ze dan regeringsverantwoordelijkheid krijgen, blijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je reageert, ik vind het jammer dat er in Nederland zoveel mensen zijn die veel dingen afkeuren en niet vermelden wat ''zij'' dan wel willen of goed vinden, het is altijd gemakkelijk kritiek te leveren i.p.v zelf iets goeds doen.
Als dat op mijn reactie slaat mag ik wijzen op enkele door mij genoemde gevolgen van een kabinet Wilders. Daaruit mag je opmaken dat ik op die punten voor handhaving van de bestaande situatie ben.
En wat is er mis met de gedachte; kabinet Wilders?
Daar heb ik enkele argumenten voor genoemd.

Daarnaast is hij me even te radicaal, en ik ben tegen elke vorm van radicaal zijn, zowel van links als van rechts.

Er is al 4x een kabinet Balkende geweest(slechter kan het niet worden). Denk dat het een enorme opluchting zal zijn voor veel mensen en eindelijk is een (positieve) verandering in Nederland. Balkende is iemand die te behoudend is en nergens voor staat.
De kabinetten Balkenende CDA/VVD/LPF en CDA/VVD/D'66 hadden een overwegend rechts beleid, zo rechts zelfs dat ook binnen het CDA zelf hier flink tegen geprotesteerd werd.

Het kabinet CDA/PvdA/CU heeft een links-van-het-midden beleid.

Balkenende zelf spreekt me totaal niet aan, maar een rechts geörienteerd iemand zal zich kunnen vinden in het beleid van zijn eerste 3 kabinetten, terwijl een links geörienteerd iemand zich beter voelt bij zijn 4e kabinet.

Iemand van het politieke midden zal helemaal tevreden zijn, het CDA volgt een rechte weg, waarop dan wat naar links, dan wat naar rechts wordt gebogen, maar ook zo kom je per saldo weer in het midden uit.

Overigens, de wens "meer blauw op straat" wordt al jaaaaaaren ook door andere partijen genoemd, vooral in verkiezingstijd, net als "minder ambtenaren" en "minder bureaucratie", maar als ze dan regeringsverantwoordelijkheid krijgen, blijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Wilders durft wel meer als andere mensen...

Maarja het is afwachten het is altijd afwachten je kan nooit van te voren weten hoe iemand is als ie minister is...

Link to comment
Delen op andere websites

Vind aan Wilders niet zoveel aan, wel goed is dat beetje leven brengt en de rest wakker houdt in de politiek maar veel groter dan 10 zetels hoeft die van mij niet te worden.

Wilders roept veel dingen, maar echte realistische oplossingen heeft die niet, dus hij zou nooit waar kunnen maken wat de kiezer verwacht.

Of hij moet 76 zetels halen met de verkiezingen maar dit is eigenlijk onmogelijk.

Een kabinet vormen zal ook kansloos zijn met de PVV er in, omdat geen een partij hier zit op te wachten en anders heb kabinet toch waarschijnlijk weer snel zal vallen.

Wilders is ook wel een hype, over een tijdje zal die weer zakken in de peilingen denk ik.

Hij is zo hard gestegen omdat die veel in de media is/was de laatste tijd, maar als dat weer minder word zal die wel weer zakken lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind aan Wilders niet zoveel aan, wel goed is dat beetje leven brengt en de rest wakker houdt in de politiek maar veel groter dan 10 zetels hoeft die van mij niet te worden.

Wilders roept veel dingen, maar echte realistische oplossingen heeft die niet, dus hij zou nooit waar kunnen maken wat de kiezer verwacht.

Of hij moet 76 zetels halen met de verkiezingen maar dit is eigenlijk onmogelijk.

Een kabinet vormen zal ook kansloos zijn met de PVV er in, omdat geen een partij hier zit op te wachten en anders heb kabinet toch waarschijnlijk weer snel zal vallen.

Wilders is ook wel een hype, over een tijdje zal die weer zakken in de peilingen denk ik.

Hij is zo hard gestegen omdat die veel in de media is/was de laatste tijd, maar als dat weer minder word zal die wel weer zakken lijkt me.

1 vraagje:Hoeveel heeft Balkelende eigenlijk gedaan wat hij had belooft.

Link to comment
Delen op andere websites

1 vraagje:Hoeveel heeft Balkelende eigenlijk gedaan wat hij had belooft.

Dat uitzoeken is een leuk clusje voor als je eens niets te doen hebt.

De beloftes/wensen van elke partij: zie hun verkiezingsprogramma.

Als een partij gaat meeregeren, wordt er onderhandeld over ieders wensen: zie regeerakkoord.

Als de regering met een voorstel komt, beslissen de 2e en 1e Kamer of het doorgaat: zie de Kamerverslagen.

Succes. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het niet eens met Wilders. Hij doet net alsof alle Turkse, Marrokaanse enz... slecht zijn. Er zijn er inderdaad die Nederland misbruiken maar er zijn er ook die gewoon normaal doen. Ik vind het goed van Wilders dat die die misbruikers Nederland uit wil schoppen maar als het aan Wilders ligt moeten ze allemaal weg dus ook de goede.

Link to comment
Delen op andere websites

''Als dat op mijn reactie slaat...''
Nee, ik gaf een algemene reactie voor een ieder.
''Sociale voorzieningen zullen worden uitgehold''
Hoe kom je hier bij? bronnen? Ik merk dat jij totaal niks af weet van zijn politieke programma.
''Ontwikkelingshulp stopgezet''
Hoe kom je hier bij? bronnen? Hij zegt dat er flink minder geld naar ontwikkelingshulp moet gaan ja, want in de meeste gevallen is het weggegooid geld in een bodemloze put, of er gaan corrupte mensen mee vandoor, weet jij wel precies wat er met dat geld gedaan wordt? of wat er precies mee gebeurt? Dat is soms ook niet helemaal duidelijk.
''Nederland uit de EU''
Hoe kom je hier bij? bronnen? De PVV heeft destijds NEE gezegd tegen een voorstel, weet je wel wat er in dat voorstel stond? In Jip en Janneke taal stond daarin; Dat Frankrijk en Duitsland ( de grotere landjes ) veel meer te zeggen zouden krijgen over ons! Dat hoeven wij niet te accepteren lijkt mij, ze komen maar mooi met een beter voorstel die ten goede is van ons. En niet alleen voor de grote landen of de armere landen aan de Oostblok kant die een hoop geld uit de EU dan van ons krijgen.
en ga zo maar door
En ga zo maar door? Inderdaad, ga maar ff door, want ik vind dit nou niet echt denderende top argumenten ''tegen'' de PVV / Wilders.
Link to comment
Delen op andere websites

Legenderion, je hebt gelijk, ik had inderdaad zijn politieke programma niet gelezen.

Ik ging er vanuit, dat de standpunten van de lezers van de krant met de grootste Wilders-aanhang overeenkwamen met die in het PVV-programma.

Die standpunten zijn dagelijks op de site van De Telegraaf te lezen.

Mijn fout, waarvoor excuses.

Zojuist het PVV-verkiezingspamflet gelezen en gezien dat het iets genuanceerder ligt.

- Sociale voorzieningen: "Een land, waarin naast een kleine doelmatige overheid en het verantwoordelijke individu, ook het maatschappelijke middenveld de rol krijgt die het verdient." en "werken voor een uitkering"

Die term "verantwoordelijk individu" wordt nogal eens gebruikt om te zeggen "zelf je broek kunnen ophouden";

- Ontwikkelingshulp flink verminderen om een belastingverlaging van 16 miljard te financieren;

- EU: flinke vermindering van bevoegdheden en financiële bijdragen, EU-parlement afschaffen, geen uitbreiding, als Turkije toetreedt Nederland er uit.

Weer wat wijzer geworden. :)

Peace? :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Als Wilders aan de macht komt, ga ik emigreren.

Het was net als toen met Pim Fortuyn. Heel veel mensen die beneden modaal verdienen, gaan op hem stemmen. Maar dat waren juist de mensen die het meest getroffen zouden worden! Geen WAO, geen WW, geen ziektewet, niets! Misschien is de PVV niet zo erg, maar het neigt er wel naar toe.

En afgezien van de politieke standpunten van Geert, heb ik geen zin om in een land te wonen waar ieder moment een bom op kan vallen aangezien hij de bloed onder de nagels van terroristen haalt. Het is dan echt niet meer veilig in Nederland.

En het erge is dat het meeste wat hij uitkraamt, gewoon ook niet mogelijk is om voor elkaar te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als Wilders aan de macht komt, ga ik emigreren.

Dat is algemeen bekend dat ongeveer alle buitenlanders vertrekken plus nog ong

de helft van Nederland. Dit is mijn schatting, geen feit.

Het was net als toen met Pim Fortuyn. Heel veel mensen die beneden modaal verdienen, gaan op hem stemmen. Maar dat waren juist de mensen die het meest getroffen zouden worden! Geen WAO, geen WW, geen ziektewet, niets! Misschien is de PVV niet zo erg, maar het neigt er wel naar toe.

Voor het begin van het gezeik rond Geert Wilders en later Fitna was de PVV een keurige partij.

Niet mijn partij, maar zo slecht als de Partij voor de Dieren waren ze bijlange na niet.

En afgezien van de politieke standpunten van Geert, heb ik geen zin om in een land te wonen waar ieder moment een bom op kan vallen aangezien hij de bloed onder de nagels van terroristen haalt. Het is dan echt niet meer veilig in Nederland.

Dat hij het bloed onder de nagels van de terroristen haalt is zijn probleem niet.

Ik ben hem op dit stuk wel met hem eens. De terroristen, hier praat ik over Afghanistan, Pakistan

en de rest van onze Oosterse buren, proberen met terrorisme de wereld aan hun voeten te krijgen.

Wilders is slechts een klein opstakeltje hiervan hoor. Als ik het me goed herinner verbied de Koran terrorisme

voor welk doeleinde dan ook. Mooie Jihad dan, voor een geloof waarvan je de regels aan je laars lapt.

En het erge is dat het meeste wat hij uitkraamt, gewoon ook niet mogelijk is om voor elkaar te krijgen.

Zoiets heet grootheidswaanzin. Niks meer en niks minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Even geen misverstand over mijn post van 4 Mar 2009, 12:41:20 .... mijn afwijzende mening over Wilders is nog net zo afwijzend, alleen ken ik nu het PVV-program wat beter.

Go(=vertrek) Geert, go,

ik zwaai je graag uit :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...