Jump to content

Homeplug


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Beste forummers,

Bij mij thuis loopt er nu een kabel naar mijn kamer. Heel irritant. Dus moet er een gat geboord worden. Dit is nu nog niet gedaan. Alleen een tijdje geleden hoorde ik van een vriend van me dat er nu homeplug is. Ik heb er wat over opgezocht op het internet en ik denk dat, dat opzich makkelijker is dan een gat boren in de muur. Mijn vraag is nu: is het verstandig om zo een homeplugkit aan te schaffen? Vertraagt het, het internet omdat het via het lichtnet gaat? Er zijn twee verschillende soorten van 85 mbps en van 200 mbps, heeft dat met de doorvoersnelheid te maken? Maar heeft dat ook met de snelheid van het internet te maken? Zo is het trager dan gewoon via een kabel. Ik zou blij zijn als jullie me wat meer hierover kunnen vertellen

Grz,

GTA_MasterNL

Link to comment
Delen op andere websites

lijkt mij gewoon een nieuw alternatief voor draadloos internet.

Volgens mij gaat het niet draadloos maar ze zeggen dat het wel sneller is dan draadloos, maar als echte game gebruik ik persoonlijk sowieso geen draadloos, via de kabel is sneller. Maar weet je toevallig ook of homeplug even snel is als via de kabel (eigenlijk is ook gewoon via de kabel) alleen ik dacht misschien omdat het via het lichtnet gaat het misschien wat vertraagd wordt.

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Werkelijk nog nooit van gehoord en het idee klinkt al waardeloos.

Neem gewoon een kabel, dat ene gaatje kost echt geen moeite.

Daar dacht ik nou eerst ook aan maar hier in dit huis worden het wel 3 gaatjes wil het mooi uitkomen, want ons modem staat beneden in de woonkamer naast de t.v. (klopt volgens mij ook niet helemaal maar dat heeft een of andere ''monteur'' van casema, nu ziggo gedaan). Mijn kamer boven zit net onder de keuken dus moet dat kabeltje eerst helemaal een weg afleggen door ons hele huis wil het daadwerkelijk in mijn kamer terecht komen.

EDIT: hier staat trouwens ook nog wat info over homeplug alleen dan wel heel vaag: http://nl.wikipedia.org/wiki/HomePlug en op google vind je er ook veel over, maar nou net dat ene info wat ik zoek staat nergens. :puh:

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik al 3 jaar een homeplug van Devolo, en dat bevalt prima.

Het systeem bestaat uit 2 pluggen, de een gaat in het modem en een stopcontact daar dichtbij, de ander in je computer en een stopcontact in de buurt. Het signaal loopt storingsvrij via het stroomnet van modem naar PC.

Een router is niet nodig.

Ik merk een duidelijk snelheidsvoordeel met draadloos, bovendien is het veiliger omdat het signaal niet door de lucht gaat, waardoor aftappen onmogelijk is. Voor het geval iemand anders ook op dat stroomnet zit, kan je een beveiliging inschakelen.

Op zdnet hebben ze regelmatig tests staan van die dingen, zoek die maar eens op.

Succes, ik ga nooit meer draadloos. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een Homeplug systeem is idd best goed. De meeste internetverbindingen voor thuisgebruikers is niet hoger dan 20-40 Mbps, dus dat moet wel lukken. Zorg wel voor een fatsoenlijk Homeplug systeem, en niet zo eentje voor een paar euro bij de Action :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een Homeplug systeem is idd best goed. De meeste internetverbindingen voor thuisgebruikers is niet hoger dan 20-40 Mbps, dus dat moet wel lukken. Zorg wel voor een fatsoenlijk Homeplug systeem, en niet zo eentje voor een paar euro bij de Action :)

Ok kortom het is aan te raden. Ik ga dan maar zo'n kit halen. Deze zijn toch wel goed? (van sitecom) >> http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10019570 <<< . Die zijn 85 mbps. Is dat genoeg of zeggen jullie nee je moet de 200 mbps versie nemen. Verder nog een vraagje. Is het mogelijk om er alsnog een router tussen te zetten zodat een computer boven bij ons op zolder nog draadloos internet heeft?

Grz GTA_MasterNL

(Het plaatje laat zien of het mogelijk is om op die manier er een router tussen te zetten)

EDIT: Is er nog iemand die hier op wilt reageren?

post-100925-1236787366.jpg

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...