Jump to content

Conficker-virus


Cabyon

Recommended Posts

AMSTERDAM - Een virus voor besturingssysteem Windows heeft in de laatste dagen miljoenen pc's besmet. 'Conficker' verspreidt zich nog altijd razendsnel.

Het virus maakt gebruik van een ernstig lek in Windows, dat Microsoft in oktober met een tussentijdse noodupdate dichtte. Veel pc-gebruikers hebben de update echter nog niet geïnstaleerd, zodat het virus ruim baan heeft. Conficker dook al in november voor het eerst op.

Na besmetting tracht de worm zichzelf verder te verspreiden. Ook blokkeert het de toegang tot de websites van een aantal antivirusbedrijven.

Bron

Wat vinden jullie ervan? Ik had gelezen in de krant dat het e dichten was met een adnere versie die Windows in Oktober op de markt had gebracht, maar ik ben de naam even vergeten.

Wat vinden jullie ervan?

Link to comment
Delen op andere websites

Tekst...

Wat vinden jullie ervan? Ik had gelezen in de krant dat het e dichten was met een adnere versie die Windows in Oktober op de markt had gebracht, maar ik ben de naam even vergeten.

Wat vinden jullie ervan?

Steeds telkens je PC updaten, daarmee wordt het risico al een stuk kleiner.

De andere Windows Versie word Windows 7 mee bedoelt.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die geïnfecteerd zijn met het virus zijn meestal noobs die hun PC aanzetten, MSN mee laten starten, Hyves als hoofdpagina hebben en op MSN met breezah taal praten. Ohja, ze kopen ook meteen eerst games en vragen daarna zichzelf af of ze het wel kunnen spelen.

THE ELITE HAS TAKEN REVENGE

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die geïnfecteerd zijn met het virus zijn meestal noobs die hun PC aanzetten, MSN mee laten starten, Hyves als hoofdpagina hebben en op MSN met breezah taal praten. Ohja, ze kopen ook meteen eerst games en vragen daarna zichzelf af of ze het wel kunnen spelen.

THE ELITE HAS TAKEN REVENGE

Hulde voor je bericht, het is wel zo, hadden ze maar moeten updaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel een serieus virus, dat zich verspreid via een netwerk.

Het is hier in België op het nieuws geweest, omdat het virus al een aantal ziekenhuizen half lam had gelegd. Alle pc's die op de netwerken in de ziekenhuizen waren aangesloten, waren allemaal besmet. :Y

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel een serieus virus, dat zich verspreid via een netwerk.

Het is hier in België op het nieuws geweest, omdat het virus al een aantal ziekenhuizen half lam had gelegd. Alle pc's die op de netwerken in de ziekenhuizen waren aangesloten, waren allemaal besmet. :Y

En wat was er toen gebeurd?

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die ook maar een beetje verstand van zelfs alleen Windows hebben weten hoe je dit soort gevallen voorkomt. De meeste mensen die deze virus krijgen, klikken meestal op allemaal zooi.

Doe ik ook altijd :7 Maar geen virus bij mij. Alleen soms een trojan. Meer niet. En ik update windows altijd braaf :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die ook maar een beetje verstand van zelfs alleen Windows hebben weten hoe je dit soort gevallen voorkomt. De meeste mensen die deze virus krijgen, klikken meestal op allemaal zooi.

Doe ik ook altijd :7 Maar geen virus bij mij. Alleen soms een trojan. Meer niet. En ik update windows altijd braaf :engel:

Wat denk je dat een trojan is?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...